דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מעסיקים למען דיאטה? 

מאת    [ 02/03/2008 ]

מילים במאמר: 347   [ נצפה 3147 פעמים ]

עובד רזה הוא עובד בריא, אנרגטי, בעל סיכון קטן יותר לחלות ולהפסיד ימי עבודה. אין ספק שהסיבה למעורבות ההולכת וגוברת של מעסיקים בבריאות עובדיהם ברורה. הם בעצם דואגים לעסק שלהם דרך דאגה לאיכות חייו של ההון האנושי החשוב ביותר - העובדים.
אתר האינטרנט של מיקרוסופט בארה"ב מדווח כי לאחרונה השילו 800 עובדי חברת מיקרוסופט 13,000 ק"ג לאחר שעברו סדנת הרזיה במימון החברה.
בסדנה השתתפו עובדי החברה ובנות זוגם. בעקבות הסדנה נצפה שיפור ב 50% בערכי הכולסטרול ושיפור ב 30% בלחץ הדם. המטרות היו להביא לשביעות רצון בקרב העובדים ולהשיג ירידה של 5% במשקל הגוף ומבחינת החברה לקבל החזר חיובי על ההשקעה הכספית בתוכנית.
אבל האם חייבים מעסיקים ללכת בכיוון זה, שעלויותיו הכלכליות לחברה גבוהות, ללא ודאות להצלחה בירידה במשקל של העובדים. שהרי מדובר בעצם מבחינתם על "הימור" לגבי שיפור עתידי מבלי שתהיה לכך ערובה ודאית להשקעה.
ובכן, לא בהכרח, מסתבר שיש אפשרות לאמץ גם גישה אחרת, על כך אנו למדים ממחקר חדש המתפרסם בגיליון ספטמבר של Journal of Occupational and Environmental Medicine. במחקר השתתפו כ-200 עובדים בעלי עודף משקל והוא מעלה נתונים מפתיעים לגבי יוזמות מעסיקים בנושא השמנת יתר.
כחלק מן המחקר חולקו עובדים במקום העבודה לשלוש קבוצות שונות, קבוצה אחת לא קיבלה כל תגמול מן המעסיק על הורדה במשקל, קבוצה שניה קיבלה תגמול של 7 דולר על ירידה בשיעור של אחוז אחד וקבוצה שלישית קיבלה תגמול של 14 דולר על אותו אחוז הורדה במשקל.
העובדים לא שותפו בסדנה מטעם העבודה, ובעצם מקום העבודה הבטיח תשואה מירבית על ידי תוצאות ואילו המאמץ, הארגון וכל יתר הנושאים הפרוצדורליים הכרוכים בדיאטה ופעילות גופנית נותרו בידי העובדים עצמם.
תוצאות המחקר הדהימו אף את החוקרים עצמם, לאחר שלושה חודשים בלבד, הקבוצה לה הובטח התגמול הכספי הגבוה ביותר, ניצחה את יתר הקבוצות והראתה את התוצאות הטובות ביותר מבחינת ירידה במשקל.
אין ספק כי קיים ויכוח לגיטימי בעניין זה בנושא רמת המעורבות ההולכת וגוברת של מעסיקים בחיי היום יום ואיכות החיים של עובדיהם.
גישת "האח הגדול" של מעסיקים רבים הולכת ופולשת לתחומי חיים רבים מדי של עובדיהם והיא עומדת בסתירה לקדושת ערכי הפרט ושמירה על פרטיות האדם כבודו וחירותו. ואולם ממבט רפואי, הרי שכל ירידה במשקל של אדם הסובל מהשמנת יתר היא ברוכה.
אתר המרכז לטיפול בהשמנת יתר - מלב"י, מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזייה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה, ניתוחי קיצור קיבה ועוד. טל: 03-5228088
http://www.hashmana.co.il/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב