דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מאפייני הצבע לתעשייה ושימושיו 

מאת    [ 22/11/2013 ]

מילים במאמר: 343   [ נצפה 3474 פעמים ]

לבד מהדקורציה הנדרשת, יש לצבעים לתעשיה תפקיד חשוב כציפוי הגנתי. מגוון פונקציות ההגנה הנדרשות הוא רחב מאוד, ולעיתים נדרשת מערכת הציפוי לספק קומבינציית הגנה שתתן מענה לצרכים שונים. עיקר הצורך הוא למניעת נזקים הנגרמים עקב לחות או רטיבות, נזקי כימיקלים, מזהמים תעשייתיים, מליחות, קרני שמש (UV) ופגיעות מכניות.

בעולם התעשייה ובמבנים ציבוריים בישראל, הנזקים שבאים צבעי התעשייה למנוע, ובראשם נזקי הקורוזיה, נאמדים בעלות שנתית של מאות מליוני דולרים. ברור איפה הצורך במרכיבי ההגנה, ובהשקעה ברכיבים איכותיים ובביצוע מקצועי ויסודי.

איכות העבודה באה לידי ביטוי בזיהוי מלא ומדויק של צרכי המשטחים המצופים, הכנה מיטבית של המשטח לעבודה, בחירת החומרים האיכותיים ביותר לשם יצירת מערכת להשגת המטרה הספציפית, ובעיקר קריטית ההיכרות של כל האינטראקציות המתקיימות בין חומרי הציפוי השונים. הריאקציות הכימיות והתוצאות המתקבלות יוצרות למעשה תכונות חדשות, אשר לא בהכרח דומות לתכונות המרכיבים. אלה משפיעות על הפונקציונליות, על העמידות לאורך זמן, על יכולת הקשירה למשטח, והקשירה בין השכבות השונות של המערכת.

לעיתים נדרש במפעלים תעשייתיים צבע שיתן מענה הגנתי לרצפת בטון או אריחים. מדובר בצבע המיושם בשכבה עבה, בעל חוזק ראוי וגמישות מספקת שתמנע את הפגיעות המכניות. בהתאם לצורך, יתכן שעליה למנוע גם חדירה של חומרים כימיים שונים שעלולים לעכל ולפגוע במרכיבי הרצפה.

אולם שוק הצבעיים התעשייתיים מתבסס ברובו הגדול, באופן כמעט מוחלט, על מתן מענה הגנתי למתכות השונות, למניעת קורוזיה ולהתגוננות מפניה. הקורוזיה היא התהליך הכימי בו מתרכבים מרכיבי מתכת עם אטומי חמצן ומולקולות מים. מלחים שונים מאיצים את התהליך הזה. התוצאה היא החלדת המתכת, אשר משנה את תכונותיה של המתכת, מחלישה אותה וגורמת להתפוררות הדרגתית. חומרים כימיים רבים יכולים להוות גם כן קטליזטורים לתהליך, לעכל שכבות מגן מפני קורוזיה, או לעכל ישירות את חלקי המתכת עצמם.

ציפוי מתכות לצורך הגנה, אם כן, צריך למנוע מגע בין המתכת לבין הסביבה המכילה מים וחמצן. ובמקרים מסוימים, כאמור, גם כימיקלים שונים. הקשירה למתכת חייבת להיות מעולה, ואסור שתכלא כיסים עם קורוזיה קיימת, לחות או חמצן.

בתחום הצבע לתעשייה נפוצים לצורך הגנה אנטי-קורוזיבית הצבעים האלקידיים, הפוליאוריטנים, והאפקוקסיים. קבוצות אלה מתחלקות לתת-קבוצות שונות, ומאפשרות מגוון הגנות, שימושים והתאמות להרכבי מערכת שונים.

רמי פרחן עוסק בתחום הצבע כבר עשרים שנה. בשנת 2011 פתח את קולורמיקס צבעים לרכב ולתעשייה בע"מ. החברה מייבאת ומשווקת צבעים, ציוד צביעה ואת כל חומרי העזר והאמצעים הנדרשים לעבודות הצבע, בתחומי הרכב, המתכת והתעשייה, וכן הנגרות והעץ.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב