דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לגנטיקה תפקיד מפתח בהשמנה 

מאת    [ 02/03/2008 ]

מילים במאמר: 366   [ נצפה 3452 פעמים ]

אפשר להפסיק לנחש, להעריך, לקוות ולצפות. גילוי מחקרי חדש אשר פורסם בעיתון International Journal of Bioinformatics Research and Applications מצביע על קשר ישיר בין גנטיקה להשמנה.
הנתונים המחקריים החדשים מתייחסים למחקר אשר נערך באוכלוסייה ממוצא אינדיאני אשר בפימה, בקבוצה שבה שיעורי השמנת היתר הקיצונית גבוהים במיוחד.
בבסיס המחקר נמצא כי אחוזי ההשמנה הגבוהים של אוכלוסיה זו נובעים מיכולות פיזיולוגיות אשר הועברו בתורשה וקשורים ליעילות המטבולית של הגוף בפירוק החומרים.
מסתבר כי היכולת של אוכלוסיה זו לשרוד בתנאי מזון קשים במיוחד המלווים בחוסר התפתחה במשך השנים באופן אבולוציוני והפכה לחלק מן התורשה שלהם.
ואולם, באופן פרדוקסלי מסתבר, כי דווקא היכולת הגופנית שלהם לשרוד ולהפיק את המקסימום ממזון מועט מתרגמת בעידן המודרני לבעיית השמנה קיצונית וזאת עקב תפקוד הפוך של גופם במצב של שפע.
קבוצת חוקרים מאוניברסיטת בריגהם הממוקמת ביוטה חקרה את קבוצת האינדיאנים ממוצא פימה אשר בעבר הרחוק איכלסו את מדבריות אריזונה וניו מקסיקו הדלים במשאבים ומקורות מזון.
החוקרים מצאו כי לחברי הקבוצה יש יכולת עבודה מטבולית יעילה במיוחד לעומת האוכלוסיה הרגילה.
יעילות העבודה המטבולית שלהם והיכולת שלהם להפיק אנרגיה גם מכמויות מזון קטנות הייתה מרשימה. לכך אחראי מרכיב DNA בשם SNP אשר מצוי היה בחברי הקבוצה שנבדקה.
בידודו של מרכיב ה DNA הזה על ידי החוקרים איפשר לבדוק את השפעתו על תהליך המטבוליזם של הגוף והוכח כי נוכחותו, היא שמסייעת ליעילות הרבה של התהליך המטבולי בקבוצה זו.
החוקרים מציעים את ההנחה כי התפתחות מרכיב זה ויכולות אלו הם תוצאה של התפתחות אבולוציונית של מאות שנים בתנאי קיום קשים אשר "הכריחה" את הגנטיקה של הגוף למצוא פתרונות לעיבוד יעיל ומהיר של מזון ממשאבים נמוכים.
חברי הקבוצה הזו ניחנו בכך עקב התמודדות מתמשכת עם תנאים קשים של השגת מזון בסביבת המחייה שלהם.
ואולם, אליה וקוץ בה, תנאי המחייה של קבוצת האינדיאנים אשר נבדקה השתנו בתוך זמן קצר יחסית. כלומר, בתוך מרחק מאה שנה לערך הם עברו לתנאי מחיה של שפע מזון קיצוני, בהשוואה לסביבת החיים בה נהגו אבות אבותיהם לחיות, מבלי שגופם קיבל את פרק הזמן הנדרש מבחינה אבולוציונית לעכל את השינוי.
התוצאה- הרסנית כמובן בהשפעותיה על ממדיהם. מכיוון שיש להם יכולת להתקיים ולעכל באופן מצוין את הנדרש להם ממעט מזון הרי שבמצב של שפע, אותן היכולות הפיזיולוגיות אשר תרמו להישרדותם בימי קדם - הן אלו האחריות וגורמות למצב של השמנת יתר קיצונית מופרזת בעידן המודרני של ימינו.
אתר המרכז לטיפול בהשמנת יתר - מלב"י, מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזייה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה, ניתוחי קיצור קיבה ועוד. טל: 03-5228088
http://www.hashmana.co.il/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב