דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צעדים ראשונים בלקיחת משכנתא - מה חשוב לבדוק לפני שחותמים 

מאת    [ 19/11/2013 ]

מילים במאמר: 404   [ נצפה 2263 פעמים ]

לצרעינו, רובנו הגדול, כאשר הוא בא לרכוש דירה, צריך ליטול משכנתא, לפעמים גבוהה במיוחד. כאשר זה מגיע להתחייבות הכלכלית הגבוהה ביותר שתיקחו בחייכם, כדאי מאוד לעשות שיעורי בית יסודיים לפני שחותמים על ההצעה. מעבר לכל הבדיקות שיש לעשות על הנס, נסח טאבו, רישום, תוכניות עירייה וכו', עילכם לבדוק עם עצמכם מה סכום המשכנתא שאתם באמת יכולים להתחייב עליו. אנו ניתקלים בזמן האחרון בהרבה מקרים בהם נוטלי המשכנתא לא עשו שיעורי בית כמו שצריך, היו אופטימיים מידי לגבי ההכנסה החודשית שלהם ומצאו את עצמם מול שוקת שבורה ומול בנק שדורש את ההלוואה שנתן. הדרך הטובה ביותר להיות ברמת הוודאות הגדולה ביותר לגבי יכולת החזרת המשכנתא היא לקחת יועץ משכנתאות. כן, שמענו כבר את כל הסיפורים על יועצי משכנתאות שלא ממש עזרו לאנשים, שזה מקצוע פרוץ שלא מחייב שום תעודה ובכל זאת, יועץ משכנתאות טוב עשוי להוביל את כם לחוף מבטחים ולחסוך לכם אלפי שקלים וזמן יקר. יועצי משכנתאות הם לרוב בנקאים לשעבר או כאלה מהתחום של המשכנתאות שמבינים בכל רזי התהליך. יועץ המשכנתא יפרוס בפניכם את התמונה הכוללת, הוא אינו תלוי בגוף כלכלי כזה או אחר, הוא עומד לרשותכם ורק לרשותכם, ויעזור לכם מאוד לאורך כל הדרך. כאן חשוב מאוד לעשות שיעורי בית לגבי היועץ, מה ניסיונו, האם יש לו ממליצים? מי היו לקוחותיו? האם הוא יכול לתת לכם שמות? בדקו אם אתם מתחברים אליו גם ברמה האישית ואם הוא אמין בעינכם. אתם עומדים לתת לו להחליט על עתיד המשכנתא שלכם, חשוב מאוד לדעת במי לבחור!

פרמטר נוסף שיש לבחון הוא הזכאות למשכנתא מטעם המדינה. משאד הבינוי והשיכון מעניק לאלה העומדים בקריטריונים, מסלול נוח יותר בריבית על המשכנתא. בדיקת הזכאות היא פשוטה ונוחה. עליככם להכניס את הקריטריונים המאפיינים שלכם ולקבל את "הציון" הכולל של המדד. במידה ואת 1000 הנקודות אתם זכאים משכנתא בריבית נוחה יותר. שימו לב שזוהי זכות וייתכן שתקבלו תנאים דומים בגופים מסחריים אחרים.

גם כשזה מגיע לביטוח המשכנתא ניתן לחסוך. עד לפני מספר שנים נוטלי המשכנתא היו חייבים לקחת ביטוח משכנתא בבנק בהם הם חתמו על המשכנתא. השוק נפתח לתחרות וכעת אתם יכולים לגשת לכל חברה המציעה את שירותי  הביטוח ולקבל הצעת מחיר. שימו לב לכל סעיפי הביטוח! שימו לב מה הוא מכסה! חשוב מאוד מאוד לבדוק עד פרטי פרטים כל סעיף. שלא יעבדו עליכם!

הדרך ללקיחת משכנתא אופטימלית היא ארוכה ומפותלת, מעייפת ומלחיצה. לעשות את הדברים נכון, מסודרים ויסודיים, גם כשכבר אין ממש כוח ורק רוצים לחתום ולקבל את הדירה, זה הכרחי על מנת להמשיך לחיות חיים איכותיים ולהבטיח שבסופו של תהליך ארוך, הדירה תעבור אילכם ללא קושי.

מיטל אדר,
מנכ"ל המרכז הארצי למשכנתאות,
http://www.mortgage-center.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב