דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רכישת דירה בברלין - דברים שחשוב לדעת 

מאת    [ 18/11/2013 ]

מילים במאמר: 653   [ נצפה 2289 פעמים ]

בשנים האחרונות הפכה ברלין לאחת הערים המבוקשות ביותר באירופה בכל הקשור להשקעות בנדל"ן. בירתה של הכלכלה החזקה ביותר באירופה, מושכת אליה לא מעט ישראלים המתעניינים להשקיע בנדל"ן בחו"ל. יתרון משמעותי של השקעה בברלין עבור המשקיע הישראלי, הוא, לדברי מומחים רבים, מספר הישראלים הגרים בעיר- כחמישים אלף, על פי ההערכות. פרט לישראלים, אשר עברו לגור בברלין לתקופות ארוכות או קצרות, מגיעים לעיר צעירים מכל העולם, הגורמים לעליות מתמידות בביקוש לדירות להשכרה. הוסיפו לכך את מחירי הנדל"ן, הנמוכים יחסית לערים אחרות בגרמניה ובאירופה כולה, ותוכלו להבין, עד כמה השקעה בנדל"ן בברלין יכולה להיות כדאית עבורכם. לפני שאתם ממהרים לשלוף את פנקס ההמחאות, מומלץ כמובן שתבררו כמה שיותר פרטים על הנכס אותו אתם עומדים לרכשו. במאמר קצר זה, ריכזנו כמה נקודות שכדאי לקחת בחשבון בתהליך רכישת דירה בברלין.

הכירו את ברלין

בדומה לכל השקעה בנדל"ן, גם בעת השקעה בנדל"ן בגרמניה עליכם לפעול לפי הכלל הישן נושן של "מיקום, מיקום, מיקום". כאשר אתם מתעניינים ברכישת נדל"ן בברלין, מוטל עליכם לערוך מחקר מדוקדק של העיר על מגוון שכונותיה ורובעיה. כיום, מתגוררים בברלין כ-3.5 מיליון תושבים. זוהי העיר הגדולה ביותר בגרמניה ואחת מהגדולות במערב אירופה.

אי לכך, משקיעים בנדל"ן בברלין צריכים לבחור יעד להשקעה בעיר מבין מגוון רחב של שכונות והיצע דירות רב. בדומה לכל עיר גדולה, גם בברלין ישנם הבדלים מהותיים בין רובעים, שכונות ואפילו רחובות סמוכים. מחירי נדל"ן בברלין נעים מ-500 יורו למ"ר ומגיעים עד ל-4,000 יורו לכל מ"ר. הכל כמובן תלוי גם באופי הדירה ומצבה. על פי האתר "דה מרקר", מ"ר ממוצע בברלין יעלה למשקיע נדל"ן ישראלי כ-2,038 יורו.

עיר של שוכרי דירות, תנועת תיירים עצומה

כאשר אתם בוחנים השקעה בנדל"ן בברלין, עליכם להבין כי מדובר בעיר אשר מרבית תושביה גרים בשכירות ואינם רוכשים את דירותיהם. בזכות התחבורה הציבורית היעילה, ותודות לתמריצי מס שונים שהוענקו לקבלנים ויזמים ששימרו ושיפצו בניינים בברלין, היצע הדירות בעיר רב. לשמחתכם, גם הביקוש מבחינת דירות להשכרה בברלין איננו מן הנמוכים.

כאשר אתם בוחרים נתיבי השקעה של נדל"ן בברלין, עליכם להכיר היטב את שוק שוכרי הדירות ולבחור נכס במיקום אטרקטיבי ככל הניתן. למשל, ישנם אזורי תעשייה ומסחר חדשים בברלין אשר מושכים אליהם עובדים מגרמניה ומהעולם כולו. דירות אשר נמצאות בסמיכות להתפתחות תעסוקתית זו יכולות לשמש בתור נכס נדל"ן מניב בברלין לתקופה ארוכה. כמו כן, מיותר לציין כי גם דירות הממוקמות באזורי תיירות פופולאריים מסוגלות להיות עבורכם נכס המפיק תשואה נאה. זאת בשל תנועת התיירים הרבה לברלין, הנחשבת לאחת הערים המטוילות ביותר באירופה (ובעולם).

מלכודות פיננסיות – רשויות מס והתמודדות עם בנקים, עורכי דין ומתווכים

ניהול נכסי נדל"ן בברלין דורש מבעל הנכס התמודדות עם שורה ארוכה של גורמים פיננסיים ובירוקרטיים שונים. לדוגמא, רכישת דירה בברלין חייבת במס רכישה של כ-5% (ועוד כ-1% נוסף לתשלום לנוטריון). כמו כן, בכדי לגבות שכר דירה בברלין, עליכם לפתוח חשבון בנק בגרמניה ולהתמודד עם ניירת ודיווחים בגרמנית.

לאחר שדירה בברלין נרשמה על שמכם, חלה עליכם גם חובת דיווח לרשויות – הן בגרמניה והן בישראל. בנוסף, תחויבו מדי שנה במס רכוש שנתי (מיסוי שהיה קיים בעבר בישראל, אך בוטל). מס רכוש שנתי אינכם יכולים לגלגל לפתחם של השוכרים. כאשר תמכרו את הנכס, תהיו כפופים גם לחיוב במס בגרמניה (פטור ממס במכירת דירה ניתן לבעל נכס רק לאחר החזקה בדירה במשך עשר שנים). כמו כן, דמי התיווך בגרמניה עומדים על שיעור של כ-6% (לעומת 1%-2% בישראל).

לסיכום,

רכישת נדל"ן להשקעה בברלין היא בהחלט אחד הטרנדים הפופולאריים ביותר בקרב ציבור המשקיעים הישראלי. המיתוג ה"סקסי" של ברלין צופה לעיר עתיד מזהיר וניתן לראות כיצד מדובר באחד היעדים האטרקטיביים ביותר באירופה כולה. מומחים בתחום מעריכים כי ערכי הנדל"ן בברלין רק יאמירו עם השנים. ואכן, ניתן בהחלט להניח כי רכישת נדל"ן להשקעה בברלין היא מהלך חכם ביותר נוכח המחירים הנמוכים והעתיד הוורוד של העיר (ורוד, תרתי משמע, שכן ברלין נחשבת גם לבירת הקהילה ההומו-לסבית באירופה).

עם זאת, מדובר בהשקעה לטווח הארוך ואין זה יעד המציע רווחים פיננסיים מיידים. כאשר אתם רוכשים דירה בברלין, חשוב לשים לב לכל הפרמטרים השונים אשר עומדים על הפרק. מומלץ כמובן להתייעץ עם מומחים העוסקים בתחום.

לכתבות נוספות והצעות אטרקטיביות הקליקו כאן - דירה לרכישה בברלין

פורטל הבית הוא מגזין נדל\\\"ן לבית שלכם!
באתר שלנו תמצאו מגוון של כתבות ומדריכים שימושיים בנושאי דירות חדשות מקבלן, השקעות נדל\\\"ן בחו\\\"ל עיצוב, אדריכלות ועוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב