דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה אני משלם כול כך הרבה מס 

מאת    [ 17/11/2013 ]

מילים במאמר: 420   [ נצפה 1701 פעמים ]

ידענו את זה כול הזמן!

חגיגת הנדל"ן, החגיגה בבורסה, ההודעות המרגיעות מה-OECD, הצל"שים אותם קיבלו שרי האוצר הקודמים בכנסים הבינלאומיים, הביטחון בכלכלה אותו שידר ראש הממשלה, כול זאת לעומת הקשיים האדירים שעברו הטיקונים הגדולים, החברות הענקיות, החברות הגדולות ובטח 90% מהעסקים בישראל. הנה היום 17.11.2012 אנו שומעים כי המשק הישראלי צועד לקראת האטה.

 

כ יועץ עסקי שאני אומר האטה אני לא מתכוון על הבורסה ברחוב אחד העם בתל אביב, שם כול עוד הריבית תהיה כפי שהיא המשקיעים ירוצו לשים את כספם על מניות כאלה ואחרות, אני גם לא מדבר על הנדל"ן הפורח גם שם הריבית הנמוכה תאפשר השקעה מסיבית ברכישה של דירות מכול הסוגים. אני מדבר עלי ועליך, על העסקים, הקטנים, הבינוניים, הגדולים שגם כך מדשדשים ורק היום קבלנו את הידיעה כי רשת מזון גדולה מחפשת קונה!

 

כמי שנותן ייעוץ עסקי למעשה אם נפרש את הנתון של ירידת התלג ברבעון השלישי של שנת 2013   לאחוזים שהוא ירד נבין עד כמה ירד הייצוא התעשייתי, סחורות ושירותים, נבין שהצמיחה בתוצר העסקי עלה רק ב-2.1%.

 

כאן לא המקום להמשיך ולפרק את הנתונים הסטטיסטיים היוצאים מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, כאן המקום אולי להגיד לממשלה הישראלית שהיא כלל וכלל לא רואה את צרות העסקים בישראל, לא אני לא מאשים את הבנקים במתן אשראי או באי מתן אשראי, האשראי העסקי הולך רובו ככולו למחזור של הלוואות, לכיסוי התחייבויות של עסקים, לתזרים המזומנים, להון העצמי, והוא בהחלט לא מוקצה רובו לפיתוח, השקעות בתעשייה (תעשייה שכבר לא קיימת בגלל מעבר דירה לירדן, להודו, לסין, לסינגפור, לווייטנאם ועכשיו ליבשת השחורה) כול אשראי שהיום הבנק נותן זה כבר סיבוב רביעי או חמישי של עסקים הנמצאים בקשיים ורק מחפשים קרש הצלה בדמות הלוואות כאלה ואחרות, ולכן אין לי טרוניה כנגד הבנקים המסחריים המחויבים לשמור על כספם! זה שהם לא שומרים על כספם והאזרחים משלמים חלק ממנו זה לא משהו שנראה לי כי ניתן לשנות.

 

הבעיה נמצאת בממשל ובשלטון המוניציפאלי, אילו היו יורדות גזרות ממעסיקים, מעסקים מחברות בדמות אגרות, ארנונות, מיסים כאלה ואחרים, מס שלטים, מס מכון התקנים, מס יועצים מאכרים בתוכניות בניה או רישיונות עסק, מיסוי מטעם הממשלה, עלות אדירה של עובדים המועסקים, אילו כול זה היה יורד מגבם של המעסיקים אזי יכלו עסקים להיעזר ולא להיעזר בהלוואות שהוסיפו עליהם התחייבויות וריביות.

 

כמי שעוסק גם כ יועץ אסטרטגי אני יכול להבטיח כי אם היה יורד נטל מהעסקים במדינת ישראל הרי שהיה פריון הרבה יותר טוב למשק הישראלי ולעובדים בישראל, עדיף מאשר חברות ורשתות נופלות כמגדל קלפים.

 

קצת מחשבה יצירתית לא תזיק למדינה האהובה שלנו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב