דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הפרכת המיתוסים הגדולים ביותר בעולם השיווק באינטרנט 

מאת    [ 16/11/2013 ]

מילים במאמר: 657   [ נצפה 15994 פעמים ]

 

עולם השיווק באינטרנט הוא למעשה מכלול עשיר מאוד של תתי תחומים ומקצועות מגוונים רבים. כל אחד מהם וכולם ביחד מרכיבים את הפאזל הארוך והמורכב שנקרא עולם השיווק האינטרנטי. בכל אחד מהמקצועות האלו, היו שני מיתוסים גדולים: התוכן הוא המלך והשיווק ברשתות חברתיות.

1. התוכן הוא המלך- האקסיומה הגדולה ביותר בעולם האינטרנט היא שהתוכן הוא הגורם הבלתי מעורער של השיווק. לא משנה לאיזה בעל מקצוע הלכת, כולם אמרו לך פה אחד שכדי להיות נוכח באינטרנט, אתה חייב תוכן, הרבה תוכן ובעיקר תוכן כמה שיותר איכותי.

כל עולם הקידום באינטרנט, היה מבוסס חד משמעית על תכנים. כותבי מאמרים שלטו בכיפה, כאשר הטובים בהם היו מרוויחים מאות שקלים למאמר של ארבע מאות מילים, פחות מעמוד בודד אחד. רוצה לקדם את האתר? תכתוב מאמרים, רוצה לבנות אתר אינטרנט מושך ואטרקטיבי לגולשים? תכתוב תוכן שיווקי. המצב היה עד כדי כך רציני שכל חברת אינטרנט שכיבדה את עצמה, החזיקה ברשימת העובדים שלה, לפחות כותב מאמרים אחד.

אתרי האינטרנט של כולם נראו בהתאמה אותו דבר, המון טקסטים ארוכים ומתישים ברמה שיווקית בדפים הראשיים של האתר, עוד ערימות של תכנים בלתי נגמרים בהמשך האתר. התחרות הייתה למי יש יותר דפים באתר. כאשר הסטנדרט המקובל היה לפחות מאה דפים לאתר אינטרנט המתיימר להיות רציני.

השבירה של המיתוס:

השינויים הקשים שהטילו גוגל על עולם "בני החסות שלה", אלו המשתמשים במנוע החיפוש שלה, היו בלתי צפויים לחלוטין ונראה כי הגיעו משום מקום. עם כל הידע המצתבר של מקדמי האתרים בישראל ובעולם, לא ניתן היה לחזות את השינויים האדירים.

המלך החדש הוא העיצוב המושך והמעניין. האקסיומה השתנתה מקצה לקצה. פתאום כבר לא צריך תכנים ארוכים ושיווקיים, כל מה שצריך זה עיצוב שאמור לפנות אל הגולש ולדבר אליו.

המאמרים עדיין באים בחשבון בתור כלי קידומי, בתור כל יח"צני, אך אלו לא אותם מאמרים ארוכים שמהם יוצאים שני קישורים המיועדים לקידום האתר, אלו הודעות לעיתונות ומאמרי מידע שהמטרה שלהם היא להעביר מידע לגולשים על המידע שניתן לקבל ברגע שמגיעים לאתר עצמו.

התמונות נכנסו חזק לעניין, כבר מבינים היום כולם שלא ניתן למשוך את עיני הגולשים רק בעזרת תכנים חסרי משמעות, לכן כל מאמר שמתפרסם היום באינטרנט, מגיע עם תמונה יפה, שכמובן מלווה בזכויות יוצרים.

2. השיווק ברשתות חברתיות- הנה עוד אקסיומה לא ברורה שאף אחד לא הצליח לפענח עד היום. השיווק המיתולוגי ברשתות החברתיות הלא ברורות.

כולם מציעים היום שירותים המזכירים מאוד שום דבר: שיווק בפייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, שיווק משולב בכל הרשתות יחד. נכתבו על זה כבר מאות מיליוני מילים, אז בואו נדבר על זה מזווית אחרת.

כל הנושא של שיווק ברשתות חברתיות הוא קשקוש בלבוש אחד גדול. אין בכלל דבר כזה שיווק ברשתות החברתיות.

הסיבה הראשונה היא שיש בסך הכול רשת חברתית אחת, שהיא הפייסבוק. שאר הרשתות החברתיות בכלל לא פעילות בישראל. כך שלדבר על רשתות ברבים, זה פשוט מגוחך.

סיבה שנייה היא שהפעילות בפייסבוק מתחלקת לשני חלקים עיקריים, הראשון הוא הפרסום, שזו מערכת מובנית של פרסום, די מפולח ומדויק, אך שוב: תלוי בעיקר בפלטפורמה.

עכשיו בקשר לשיווק בפייסבוק: ניהול דף או להעלות פוסטים, זה לא שיווק, זה בדיוק מה שזה- להעלות פוסטים.

לא ניתן לשווק בפייסבוק, שום מוצר בלי להכיר אותו לעומק. פשוט כי אתה לא תצליח לעולם גולשים לעקוב אחריך בתחום האופניים החשמליים, בלי שאתה לא באמת יודע הכול או לפחות הרבה מאוד על אופניים חשמליים.

האמת היא שגם אם אתה יודע הרבה מאוד על אופניים כאלו, ככל הנראה לא תצליח לגרום לאף אחד להתעניין בזה, אם לא תספק ידע מאוד נרחב בתחום האופניים החשמליים, דברים שמרבית מנהלי הדפים לא באמת מבינים. הרי אדם שמנהל עשרים דפי פייסבוק לא באמת יכול להכיר את התחומים לעומק ולענות על שאלות מקצועיות בתחום.

דבר אחרון הוא שהעובדה שעושים לך לייקים, כלל לא מעידה על רצון קנייה. אני אישית עשיתי לייקים להרבה דפים, שמעולם לא התכוונתי לקנות מהם משהו, סתם בשביל הקטע. לכן בעלי עסקים יקרים, תבינו שכדי לשווק בפייסבוק, צריך לדעת הרבה מאוד דברים על זה, ממש הרבה. בין היתר האם בכלל קיימת התאמה בין המוצר/שירות לבין אופי הפלטפורמה.

הכותב הוא מנכ"ל בול קידום אתרים באינטרנט

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב