הפרכת המיתוסים הגדולים ביותר בעולם השיווק באינטרנט
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

הפרכת המיתוסים הגדולים ביותר בעולם השיווק באינטרנט 

מאת    [ 16/11/2013 ]
מילים במאמר: 657   [ נצפה 13899 פעמים ]

 
 

 

עולם השיווק באינטרנט הוא למעשה מכלול עשיר מאוד של תתי תחומים ומקצועות מגוונים רבים. כל אחד מהם וכולם ביחד מרכיבים את הפאזל הארוך והמורכב שנקרא עולם השיווק האינטרנטי. בכל אחד מהמקצועות האלו, היו שני מיתוסים גדולים: התוכן הוא המלך והשיווק ברשתות חברתיות.

1. התוכן הוא המלך- האקסיומה הגדולה ביותר בעולם האינטרנט היא שהתוכן הוא הגורם הבלתי מעורער של השיווק. לא משנה לאיזה בעל מקצוע הלכת, כולם אמרו לך פה אחד שכדי להיות נוכח באינטרנט, אתה חייב תוכן, הרבה תוכן ובעיקר תוכן כמה שיותר איכותי.

כל עולם הקידום באינטרנט, היה מבוסס חד משמעית על תכנים. כותבי מאמרים שלטו בכיפה, כאשר הטובים בהם היו מרוויחים מאות שקלים למאמר של ארבע מאות מילים, פחות מעמוד בודד אחד. רוצה לקדם את האתר? תכתוב מאמרים, רוצה לבנות אתר אינטרנט מושך ואטרקטיבי לגולשים? תכתוב תוכן שיווקי. המצב היה עד כדי כך רציני שכל חברת אינטרנט שכיבדה את עצמה, החזיקה ברשימת העובדים שלה, לפחות כותב מאמרים אחד.

אתרי האינטרנט של כולם נראו בהתאמה אותו דבר, המון טקסטים ארוכים ומתישים ברמה שיווקית בדפים הראשיים של האתר, עוד ערימות של תכנים בלתי נגמרים בהמשך האתר. התחרות הייתה למי יש יותר דפים באתר. כאשר הסטנדרט המקובל היה לפחות מאה דפים לאתר אינטרנט המתיימר להיות רציני.

השבירה של המיתוס:

השינויים הקשים שהטילו גוגל על עולם "בני החסות שלה", אלו המשתמשים במנוע החיפוש שלה, היו בלתי צפויים לחלוטין ונראה כי הגיעו משום מקום. עם כל הידע המצתבר של מקדמי האתרים בישראל ובעולם, לא ניתן היה לחזות את השינויים האדירים.

המלך החדש הוא העיצוב המושך והמעניין. האקסיומה השתנתה מקצה לקצה. פתאום כבר לא צריך תכנים ארוכים ושיווקיים, כל מה שצריך זה עיצוב שאמור לפנות אל הגולש ולדבר אליו.

המאמרים עדיין באים בחשבון בתור כלי קידומי, בתור כל יח"צני, אך אלו לא אותם מאמרים ארוכים שמהם יוצאים שני קישורים המיועדים לקידום האתר, אלו הודעות לעיתונות ומאמרי מידע שהמטרה שלהם היא להעביר מידע לגולשים על המידע שניתן לקבל ברגע שמגיעים לאתר עצמו.

התמונות נכנסו חזק לעניין, כבר מבינים היום כולם שלא ניתן למשוך את עיני הגולשים רק בעזרת תכנים חסרי משמעות, לכן כל מאמר שמתפרסם היום באינטרנט, מגיע עם תמונה יפה, שכמובן מלווה בזכויות יוצרים.

2. השיווק ברשתות חברתיות- הנה עוד אקסיומה לא ברורה שאף אחד לא הצליח לפענח עד היום. השיווק המיתולוגי ברשתות החברתיות הלא ברורות.

כולם מציעים היום שירותים המזכירים מאוד שום דבר: שיווק בפייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, שיווק משולב בכל הרשתות יחד. נכתבו על זה כבר מאות מיליוני מילים, אז בואו נדבר על זה מזווית אחרת.

כל הנושא של שיווק ברשתות חברתיות הוא קשקוש בלבוש אחד גדול. אין בכלל דבר כזה שיווק ברשתות החברתיות.

הסיבה הראשונה היא שיש בסך הכול רשת חברתית אחת, שהיא הפייסבוק. שאר הרשתות החברתיות בכלל לא פעילות בישראל. כך שלדבר על רשתות ברבים, זה פשוט מגוחך.

סיבה שנייה היא שהפעילות בפייסבוק מתחלקת לשני חלקים עיקריים, הראשון הוא הפרסום, שזו מערכת מובנית של פרסום, די מפולח ומדויק, אך שוב: תלוי בעיקר בפלטפורמה.

עכשיו בקשר לשיווק בפייסבוק: ניהול דף או להעלות פוסטים, זה לא שיווק, זה בדיוק מה שזה- להעלות פוסטים.

לא ניתן לשווק בפייסבוק, שום מוצר בלי להכיר אותו לעומק. פשוט כי אתה לא תצליח לעולם גולשים לעקוב אחריך בתחום האופניים החשמליים, בלי שאתה לא באמת יודע הכול או לפחות הרבה מאוד על אופניים חשמליים.

האמת היא שגם אם אתה יודע הרבה מאוד על אופניים כאלו, ככל הנראה לא תצליח לגרום לאף אחד להתעניין בזה, אם לא תספק ידע מאוד נרחב בתחום האופניים החשמליים, דברים שמרבית מנהלי הדפים לא באמת מבינים. הרי אדם שמנהל עשרים דפי פייסבוק לא באמת יכול להכיר את התחומים לעומק ולענות על שאלות מקצועיות בתחום.

דבר אחרון הוא שהעובדה שעושים לך לייקים, כלל לא מעידה על רצון קנייה. אני אישית עשיתי לייקים להרבה דפים, שמעולם לא התכוונתי לקנות מהם משהו, סתם בשביל הקטע. לכן בעלי עסקים יקרים, תבינו שכדי לשווק בפייסבוק, צריך לדעת הרבה מאוד דברים על זה, ממש הרבה. בין היתר האם בכלל קיימת התאמה בין המוצר/שירות לבין אופי הפלטפורמה.

הכותב הוא מנכ"ל בול קידום אתרים באינטרנט

 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב