דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קהילת חבד לדוברי אנגלית במרכז פנורמה בחיפה 

מאת    [ 14/11/2013 ]

מילים במאמר: 741   [ נצפה 3493 פעמים ]

 

 

 אני יושב במרכז הקניות של דן פנורמה בחיפה כותב את המאמר הזה בבית הקפה החביב עליי הממוקם במרכז הכרמל בחיפה. במרכז הקניות היוקרתי הזה ניתן למצוא חנויות תכשיטים ובגדים, ומספר מסעדות, סלון יופי ובית מרקחת. גם המרכז הקהילתי של חב"ד ממוקם כאן. זהו הבית הרוחני שלי והמקום המועדף עליי לקניית חפצי יודאיקה לאמנות ולעיצוב הבית. שמו של הרב של חב"ד הוא הרב לוי יצחק. גילו קרוב ל 30, הוא רזה, שיערו כהה ויש לו חיוך נצחי. הוא אב לשישה ילדים בגילאי 6 חודשים עד שבע. החביבה עליי היא ביתו בת ה 6 חודשים ששמה הוא דבורה (כמו דבורת הדבש באנגלית). יש לה חיוך זורח כשל אביה. אני מבקר בחנות לעיתים קרובות ומקווה לפגוש את הילדים שם. לוי נולד וגדל בצפת העיר הקדושה בגליל מקום מוצאה של הקבלה. הוריו היו גם הם חב"דניקים עוד הרבה לפני שלוי נולד.

במהלך השנתיים האחרונות שבהן אנו מיודדים, הרב לוי יצחק ואני דנו מספר פעמים בצורך וכיצד ניתן לארגן קורסים בתחומים שונים של יהדות לדוברי אנגלית בקהילה שלנו. חב"ד ידועה בכל העולם בזכות האיכות המצוינת של ההוראה הרוחנית שלה. אני בחרתי ללמוד במרכז חב"ד בפיטסבורג למשך שנה לפני שעליתי לארץ. השיעורים שבהם השתתפתי כללו תלמוד, לימודי תורה, וחונכות בעברית ועל כל התמיכה שלהם בי נתונה להם  מלוא הערכתי.

אז מהי באמת תנועת חב"ד-לובביץ? חב"ד לובביץ זו תנועה בזרם המסורתי של היהדות ששורשיה בתנועה החסידית של המאה ה-18. בתקופת הצאר ברוסיה הקומוניסטית, המנהיגים של חב"ד הובילו את המאבק להישרדותה של יהדות התורה, לעיתים תוך שהם חויים מאסרים וחקירות מתישות בשל הפעילות שלהם. לאחר השואה תחת הנחיתו של רבי יוסף יצחק שנירסון והיורש שלו, רבי מנחם מ. שנירסון זכר צדיקים לברכה, חב"ד הפכה לתנועה עולמית הדואגת לצרכיהם הרוחניים והגשמיים של כל היהודים היכן שיימצאו. מטרתם היתה ללמד ולקדם את הצמיחה הרוחנית מבלי לשפוט או לנסות לשנות את 'תלמידיהם'.

כיום ישנם יותר מ 3,000 מרכזי חב"ד הממוקמים ביותר מ 65 ארצות, כשמרכז חדש נפתח בממוצע כל עשרה ימים. לוי ואני פועלים עכשיו לקדם את חלומנו לפתוח מרכז למידה לדוברי אנגלית עולים חדשים ומבקרים בחיפה.

באוגוסט השנה ביקרנו במרכז חב"ד בצפת שם פגשנו את ראש המרכז ששמו אייל רייס. לאייל רייס יש שנים של ניסיון בתכנון וניהול תוכניות לדוברי אנגלית. הוא מדבר את לשונו של שייקספיר באופן נפלא רק שנשמע מעט בריטי. למעשה הוא נולד וגדל בישראל. הוא מתגורר במרכז הקבלה שבעיר העתיקה של צפת. הוא סייע לנו לתכנן ולארגן את האג'נדה שלנו. כראש הצוות צירפנו אלינו את זכריה גונשר, שנולד וגדל באומהה נברסקה. זכריה עלה לארץ בגיל 28 ופגש כאן את אשתו הישראלית באמצעות שדכנית של חב"ד. זאק למד לתואר בטיפול בקליניקה משפחתית בסנט לואיס מיזורי ושם גם התחבר לחב"ד. הוא מתגורר בקרית אתא הסמוכה עם אשתו ליאת שהיא דולה תומכת הריון ולידה במקצועה ועם שני התינוקות התאומים שלהם.

לאייל רייס ולרב לוי יצחק היתה רשימה של דוברי אנגלית מחיפה ומהקהילות הסמוכות שהתעניינו בנוגע לפתיחת קורסים בקהילה שלנו. יהדות היא אמונה המתבססת על ידע ואני לא יכול לתאר ברכה גדולה יותר מלספק הזדמנות ללמידה משותפת. בעשרים לאוגוסט קיימנו את הפעילות הראשונה שלנו. אייל רייס אירח ודיבר באירוע של "פגוש וברך" שבו הוא העביר הרצאה מרוממת נפש בנושא הערכים היהודיים. יותר משני תריסר משתתפים הגיעו לאירוע. רובם הביעו רצון ונכונות לתמוך בפעילויות נוספות בתכנית שלנו, ואכן הקבוצה שלנו הלכה וגדלה.

הוספנו קורס מזורז על יום כיפור, היום הקדוש ביותר שלנו, בעשרה בספטמבר. יומיים לאחר מכן ציינו את יום כיפור יחדיו. הפכנו את בית הקפה שבקומה השניה של מרכז הקניות לבית כנסת מאולתר. עשרות בני אדם הגיעו להשתתף בתפילות והודו לנו על ההזדמנות להגיע להתפלל במקום הסמוך לבתיהם בקהילה שלהם. "חלק מאיתנו הם אזרחים ותיקים או שיש להם בעיות רפואיות והגיעו להתפלל קרוב לבית" ציין אחד מאלה שלקחו חלק במקום התפילה הארעי שהקמנו. בישראל בדרך כלל לא מקובל ולמעשה אין תחבורה ביום כיפור. אהבתי את העובדה שביתי היה ממש מעבר לרחוב של מקום התפילה החדש.

המארחים אירחו גם למסיבה בסוכה בעשרים ושלושה בחודש בבית הכנסת הגדול בקהילה שלנו. כשלושים עד ארבעים מאיתנו שרנו, סיפרנו סיפורים על סוכות, אכלנו ואפילו שתינו ג'ק דניאלס. והילדים רקדו וצחקו להנאתם של כולנו.

כעת אנחנו מציינים את פרשת השבוע פעמיים בחודש בהנחייתו של זכריה. נשים לומדות יחדיו עם אשתו של זכריה, ליאת. הקבוצה שלנו ממשיכה לגדול ולשתף בהנאת הלמידה המשותפת של אמונתנו היהודית. אנחנו מארחים אנשים מכל הקשת של העולם היהודי שבאים לכאן ללמוד יחד, לקחת חלק ולהנות מקשרי חברות חדשים וישנים.

בואו והצטרפו אלינו לחוויה משותפת זו, בואו והביאו עמכם חבר!

לפרטים ניתן לפנות לזכריה בטלפון: 058-545-4770 בחיפה.

ארל שוגרמן, עולה חדש מארה"ב לחיפה, כותב על חוויותיו בבלוגים


 


 http://earlsdiary.blogspot.co.il/


 


http://haifawriters.wordpress.com/


 


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב