דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול רפואי בנכי צהל 

מאת    [ 14/11/2013 ]

מילים במאמר: 509   [ נצפה 3989 פעמים ]

 

נכה צה"ל זכאי לקבל על חשבון המדינה טיפול רפואי בנכות המוכרת. הטיפול הרפואי יכול שיהיה טיפול מכל סוג שהוא , לרבות טיפול תרופתי פיזיותרפיה , או מכשירי עזר אשר יש בהם כדי לאפשר לנכה לחיות עם נכותו , תוך הקלה במידת מה על מצבו , מכשירי עזר הם בדרך כלל נעליים מיוחדות , סדים , קביים כיסאות גלגלים.

הטיפול הרפואי בנכי צה"ל הנו פועל יוצא של אחוזי הנכות אשר יקבל הנכה , ויכול שאלה יהיו אחוזים זמניים או קובעים, מקום בו מגיע לנכה לקבל טיפול רפואי בגין נכותו גם בהעדר אחוזי נכות קבועים , הוא יכול לקבל טיפול רפואי על חשבון קצין התגמולים , ברם באחוזי נכות זמניים יש אפשרות כי לא כל הטיפול הרפואיים יינתנו לנכה ויש אפשרות לא לתת טיפולים מסוימים במצב בו יש לנכה אחוזי נכות זמניים.

מקום נוסף בו יינתנו לנפגעי מערכת הביטחון טיפולים רפואיים , הוא בטרם ההכרה. המחוקק בחוק הנכים תגמולים ושיקום במטרה להקל על נפגעים , בתקופה שבין פציעתם לנכותם , אישר מצב בו הם יכולים לקבל טיפול רפואי עוד בטרם התבררה התביעה.

תגמול טיפול רפואי 

לצד הטיפול הרפואי מגיעים לזכאי אגף השיקום גם תגמולים בזמן הטיפול הרפואי וזאת עקב העובדה כי פרנסתם נפגעת מקום בו הם לא יכולים לעבוד וצריכים למצוא עצמם בטיפול רפואי , התגמולים כמו הטיפול ניתנים לנכים על דרך של בקשה ופניה אל המרפאה המטפלת בהם , והיא זו אשר צריכה לאשר לאותם נכים את הטיפול וגם את התגמול.

יאמר עוד כי המחוקק במטרה להיטיב עם נכים אשר נמצאים בשלב הגשת התביעה להכרה בנכות ,ועוד כשאין להם אחוזי נכות זכאים גם הם לקבלת תגמול טיפול רפואי וזאת מקום בו , רופא מטעם משרד הביטחון סבור כי אותו נכה יוכר על ידי קצין התגמולים וכי יינתנו לו אחוזי נכות גבוהים.

יאמר כי נפגעים אשר נמצאים בשלב שבין הגשת התביעה להכרה בנכות בדרך כלל נדרשים לחתום על הסכמה לכך כי במידה והם לא יכרו על ידי קצין התגמולים הם יידרשו להחזיר את הכספים אשר שולמו להם על ידי קצין התגמולים.

הסעה לטיפול רפואי 

זכות נוספת אשר עומדת לנכים בעניין טיפול רפואי הוא הסעה של אותם נכים מביתם אל הטיפול הרפואי וחזרה ממנו, ההסעה יכולה להיות במונית , בתחבורה ציבורית , או ברכב פרטי , ר נעשה על דרך של פניה בטופס מיוחד אל המרפאה אשר מזכה את חשבונו של הזכאי , או לחילופין נותנת לו הפנייה / שובר , נסיעה במונית אותו הוא מוסר לנהג.

דרך מימוש הזכויות לאחר קבלת אחוזי נכות היא בפנייה אל המרפאה המחוזית אשר מטפלת בזכאי , לצד כל מחוז שיקום , קיימת מרפאה אשר מתפקידה לדאוג לטיפול הרפואי בזכאי.

מקום בו הנפגע נמצא בשלב שבין הגשת התביעה להכרה בו , שלב בו הוא לא מוכר עדיין עומדת לו הזכות לקבל טיפול רפואי דרך פנייה לקצין התגמולים אשר מטפל בעניינו , ואשר יושב במטה אגף השיקום במשרד הביטחון.

תפקידו של קצין התגמולים הוא להוציא הוראה למרפאה לתת לנפגע טיפול רפואי בעניינים בהם הוגשה תביעתו. יצוין כי במקביל למתן אישור לקבלת טיפול רפואי יכול קצין התגמולים להורות לשלם לאותו נכה תגמול טיפול רפואי (תט"ר) וזה ישולם לאותו נפגע כל זמן שהוא נמצא במצב רפואי אשר לא מאפשר לאותו לנפגע לעבוד.   

עורך הדין גיא בית און מתמחה בייצוג של נכי צה"ל www.beiton-law.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב