דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בניית בריכות שחייה כך תתכננו אותם נכון 

מאת    [ 13/11/2013 ]

מילים במאמר: 564   [ נצפה 2770 פעמים ]

מתכננים לבנות בריכת שחייה? קחו בחשבון שהצורה וגודל בריכת השחייה שלכם צריכים להיקבע בהתאם לסוג השימוש שלכם בבריכה:

* בריכת שחייה שייעודה לשעות הפנאי בלבד צריכה שטח גדול וחלק רדוד לא משנה צורתה.

* בריכת שחייה שנועדה לספורט ולביצוע הקפות צריכה להיות בעלת אורך ארוך עם קצוות ישרים ומקבילים.

* אם אתם מעוניינים להפוך את הבריכת שחייה שלכם כחלק משגרת החיים אך אין לכם מספיק מקום בבית בגינה, בחצר, בגג? מומלץ לשקול התקנה של מערכת ספא כמו ג'קוזי או ג'קוזי נייד שיכולה להוות אופציה חלופית הטובה ביותר עבורכם.

כיצד לבחור גודל ועומק לבריכת שחייה

משתמשים קלים לשעות הפנאי בבריכת שחייה כמו למשל ילדים ובני משפחה שרוצים להנות מעת לעת ברחצה בבריכה אינם צריכים בריכת שחייה עם עומק רב. מספיק בריכת שחייה עם רצפה משופעת שעוברת מעומק מינימאלי של כ ? 36 סנטימטרים עד למקסימום של 2-3 מטרים. בנוסף בריכות שחייה אינם צריכים להיות בצורה מיוחדת מסויימת כך שתוכלו לבחור את הצורה שמתאימה לכם ביותר.

מצד שני, שחיינים אולימפיים צריכים חלל צר וארוך עם לפחות 4-5 מטר עומק לאורך כל הבריכה כדי להימנע ממגע בחלק התחתון של בריכת השחייה ולהבטיח שהפניות בבריכת שחייה יוכלו להתבצע בבטחה. לשחיינים תחרותיים באימון יש לספק אורך של לפחות 25 מטרים כדי שיוכלו לפתח את סגנון השחייה שלהם.

ניתן לשלב בין שני הצרכים ספורט ופנאי על ידי צורה ועומק משולב, כמו בריכה בצורה L, שבו הצד הרדוד היא הרגל הקצרה המספיקה בשביל כיף ומשחקים ואילו הרגל הארוכה יותר מיועדת לשחיינים. אפשרויות נוספות שיש לשקול הן יצירת אזור צלילה ו/או שכשוך במים לילדים קטנים. בעוד אזורי צלילה ומגלשות מים פופולאריים ישנו ויכוח בנוגע לעומק והגודל הנדרש לצלילה אופטימאלית ובטוחה. קחו למשל את אלמנט העומק של הבריכה בעודכם עם הקבלן בריכות שלכם. אתם יכולים לוותר על הרעיון כדי להימנע מאנשים לא מיומנים כמו ילדים מלהשתתף בפעילויות מסוכנות מלכתחילה.

בריכה רדודה לעומת זאת בטוחה יחסית, אבל ילדים קטנים יכולים בקלות לעבור לצד של המבוגרים ולהצטרף לשאר בני המשפחה. חלופה סבירה לכך היא לבנות בריכה רדודת מים נפרדת שתוכל בעתיד להיות הסבה למערכת ספא ג'קוזי.

בחירת הצורה הטובה ביותר לחצר או גינה שלכם

צורות גיאומטריות פשוטות (ריובעים, מלבנים, עיגולים, אליפסות) הם הטובים ביותר להשלמת מראה מטופח, עדין ועשיר של החצר או הגינה ומשביח את הנכס בהתאם. אלה הם הסוגים של הבריכות שחייה שנמצאים בדרך כלל בבתים שמתקינים בריכות שחייה. בממוצע בריכת שחייה מלבנית יותר יקרה מאשר בריכת שחיה בצורות שונות.

קשה לשלב צורות בריכה יוצאת דופן במיוחד על מגרשי מגורים כפי שמנסים להתחרות כתחרות סמויה. עם זאת צורות שונות כמו עיקול בצד אחד שבבריכה יכולה גם לשמש כדי לשלב את התכונות הטבעיות של הנכס שלך כמו עצים, סלעים מיוחדים, מפלים ועוד אלמנטים.

הקפידו על התקנת שוליים סביב הבריכה

בעת עריכת התוכניות בנייה של הבריכת שחייה, הקפידו לכלול שטח נוסף סביב הבריכת שחיה לסיפון או שטח מרוצף המקיף את כל צדדי הבריכה. אזור הבריכה מספק גישה קלה לבריכת שחיה (וזה חשוב במיוחד מנקודת מבט בטיחות במים), מקטין את כמות הלכלוך שנכנס למים ותופס עודפי מים מושפרצים שלולא זה גורם לגינה סביב להיות חלק מהבריכת שחיה.

נאמר ככלל אצבע, אזור הבריכה הכולל צריך להיות שווה לשטח הבריכה עצמה ולפחות 5-8 מטר רוחב. זיכרו לכלול גדר בטיחות סביב חלקה החיצוני של שוליי הבריכת שחיה. לאורך כל עבודת הבנייה כדי לתכנן היטב עוד בשלב התיכנון את כל מה שצריך מאחר ושגיאות לאחר מכן תוך כדי בנייה יכולים להוות שגיאות יקרות מאוד לשינוי במהלך ואחרי פרוייקט הבנייה בפועל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב