דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם הגיע הזמן לשנות את הקריטריונים לניתוחי השמנה? 

מאת    [ 02/03/2008 ]

מילים במאמר: 398   [ נצפה 3279 פעמים ]

על השאלה האם לא הגיע הזמן לבצע חשיבה נוספת בנושא הגמשת הקריטריונים למועמדים המתאימים לניתוחי השמנה ננסה לענות בכתבה הבאה:
מחקר חדש אשר בוצע במרכז הרפואי בסאות- ווסתרן אשר בארצות הברית קובע כי נתוני מסת הגוף הקיימים כקריטריון עכשווי לניתוחי השמנה מזניחים למעשה קבוצה גדולה של מועמדים בעלי משקל יתר קיצוני המתאימים לניתוח.
המחקר אשר התפרסם בחודש דצמבר האחרון בעיתון Surgery for Obesity and Related Diseases הוא בין המחקרים הראשונים הבודקים את הקשר בין מסת הגוף BMI לבין מחלות לב תוך כדי בדיקת החיבור בין השניים לניתוחי הרזיה, כך טוענת עורך המחקר ד"ר אדוארד לבינגסטון.
תוצאות המחקר העלו כי פקטורים הקשורים בעבודת הלב לא בהכרח עולים עם שיעורי השמנת היתר. נתוני המחקר גם תומכים בטענה כי השמנת יתר קיצונית בפני עצמה, אינה בהכרח מהווה טריגר יחידי למחלות הקשורות בלב.
החוקרים בדקו נתונים מתוך סקרים שערך המכון לתזונה ובריאות בנושא. הסקר כלל נתונים מתוך מחקר ארצי שנערך בין השנים 1994-1998.
כל 17,234 הנחקרים שהשתתפו בסקר היו בעלי מסת גוף הגדולה מ 20. חשוב לציין כי מסת גוף תקינה עומדת בין 18.5-25 BMI , אדם בעל השמנת יתר קיצונית הוא בעל מסת גוף מעל 40.
ניתוח בריאטרי לטיפול בהשמנת יתר קיצונית מומלץ כיום לקבוצה אשר מסת הגוף שלה עולה על 35 BMI, אשר סובלים בנוסף לכך מתסמינים אחרים של סוכרת, יתר לחץ דם, עודף שומנים בדם או תשניק נשימה בשינה.
המחקר החדש מפתיע בנתונים אשר קובעים כי אחוז גבוה של חולים אשר מסת הגוף שלהם בין 30 ל 40 הם למעשה מועמדים מצוינים לניתוח, שכן חלק גדול מהם חשוף למחלות לב הקשורות להשמנה גם במשקל הגוף הזה, חלקם אפילו מועמדים טובים יותר לניתוחים אלו מאנשים בעלי מסת גוף גבוהה יותר.
הנתונים הללו מצביעים על כך שבניגוד למה שנהוג היה לחשוב, גם מטופלים המוגדרים כשמנים, ולא בהכרח באופן קיצוני, יכולים להיות מועמדים מעולים לניתוחי ההרזייה השונים, כיוון שאלה יקטינו את הסיכון שלהם ללקות במחלות לב עקב ההשמנה.
ד"ר ניקולא אבוט מעורכי המחקר טוען כי לא רק מסת הגוף קובעת את מידת התאמתו של המטופל לניתוח הרזייה, אלא גם אופן אחסון השומן בגוף. לדעתו מטופלים הסובלים מהשמנה בטנית, מה שנהוג לכנות השמנת תפוח, מתאימים לניתוח הרזייה גם בערכי BMI מתחת ל 35.
לדעת עורכי המחקר, יש להסיר את הקריטריונים הקשוחים הקיימים כעת ולהסתכל על החולה בזווית מבט רחבה יותר אשר תהא בה התייחסות ספציפית ואישית יותר לכל מועמד באשר הוא.
גם אם מטופל לכאורה אינו עומד בקריטריונים המקובלים, הרי שהוא יכול להיות מועמד הולם שיוכל ליהנות בטווח הרחוק מהשפעתם של הניתוחים להרזייה.
אתר המרכז לטיפול בהשמנת יתר - מלב"י, מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזייה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה, ניתוחי קיצור קיבה ועוד. טל: 03-5228088
http://www.hashmana.co.il/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב