האם להחליף לוגו קיים?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

האם להחליף לוגו קיים? 

מאת    [ 11/11/2013 ]
מילים במאמר: 387   [ נצפה 2073 פעמים ]

 
 

האם להחליף לוגו קיים?

עסקים רבים מתלבטים בשאלה האם להחליף את הלוגו שלהם, או אולי לרענן את השפה הגראפית. אז האם נכון להחליף לוגו קיים?

צריך לבחון מספר דברים בעסק ובלוגו-

ותק – האם העסק שלכם הוא עסק חדש ועוד לא מוכר ואם יוחלף הלוגו לא יורגש הדבר או האם זהו עסק שקיים מספר שנים רבות, עם קהל נאמן וקבוע שמגיע בגלל דברים כמו מוצר טוב, שירות אך גם בגלל מיתוג קליט. כן תתפלאו אנשים חוזרים למקום שהם זוכרים את המיתוג שלו – את הצבע והאייקון. (תעשו ניסיון תעצמו עיניים ותחשבו על לוגו של החברה הסלולרית שלכם, נכון שאתם זוכרים את המיתוג שלה?)

אלמנטים המרכיבים את הלוגו -  האם האלמנטים מחזקים את המותג או מורידים ממנו. לדוגמה: בנק הפועלים שהאלמנט הגראפי שלהם היה עפיפון, אייקון שלא משדר יציבות וביטחון, מאוד מאוד בעייתי. היום נשארה רק צורת המעוין. אלמנט שלא מועיל לעסק בהחלט צריך להשתנות.

דין חברה גדולה בדיוק כמו עסק קטן – גם עסק קטן צריך לתת התייחסות למרכיבי הלוגו.

 

חברה שמחליטה לפנות לקהל יעד אחר – חברה שמחליטה לעשות שינוי עסקי ובעקבות כך שינוי במיתוג החברה מתבקש. לדוגמה: חברה שמתמחה באטרקציות בעולם המים ומחליטה שההתמקדות שלה מעכשיו יהיה בקמפנינג, שינוי המיתוג שבטח היה מורכב מכחול ועם אלמנטים של ים כבר לא יעבוד בשינוי החדש.

יש שינויים של מיתוג שקורים כאשר עסקים או חברות מתמזגות כמו במקרה של החיבור בין 013 ברק ונטוויז'ן או עלית ושטראוס לרוב נראה בנייה של לוגו חדש המשקף את הערכים של החברות.

בארץ לעומת אירופה יש נטייה מאוד גדולה לחדש בתדירות מאוד גדולה, מאוד אוהבים לחדש לשנות להיות כל הזמן בתנועה ולא לתת כבוד למותג שקיים שנים רבות (לדוגמה: פורד, מרצדס וכו.. שלא שינו את הלוגו שלהם שנים). לעיתים השינוי לא נעשה בצורה מושכלת ומוצדקת.

אז שאנחנו רצים לשנות, כדאי רגע לעצור, להסתכל שוב על העסק שלנו, מה אנחנו עושים, לבחון את קהל היעד ואז לחזור ולהסתכל על המיתוג שלנו ולקבל החלטה.

ולכן מומלץ מאוד, לא למהר לזרוק מיתוג קיים, אולי לפעמים הפתרון הוא רק לרענן ולחדד את הקיים. ריענון המיתוג יכול להיות בטיפול בפונט או סגנון מחודש של האייקון של הלוגו (אם יש).

לדוגמה חברות ישראליות שרק עשו רענון מיתוג:

לסיום, אל תמהרו לעשות שינויים בלוגו. עצרו וחשבו אולי את האנרגיות לשינוי תשקיעו באפיקי שיווק חדשים לעסק שלכם.

מיטל לוי-פלד


מעצבת ויזמית - בעלת חנות לוגואים אינטרנטית


www.todesignit.com


 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב