דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ספורט, הרזיה ומיתוסים שגויים בדרך לחדר הכושר 

מאת    [ 06/11/2013 ]

מילים במאמר: 882   [ נצפה 2167 פעמים ]

האם אתם באמת בטוחים שאתם יודעים הכול על הקשר בין ספורט ובין ירידה במשקל? האם אתם פועלים מתוך ידע או מתוך תפיסות שגויות?  ד"ר אסנת רזיאל עושה לכם סדר בכל "אגדות הילדים" הרווחות בתחום, שאתם בטוחים בצדקתן, ומערערת על כמה הנחות עבודה שגויות שלכם בכל פעם שאתם ניגשים לחדר הכושר.

ש"ר אסנת רזיאל


    • ·         אימון משקולות גורם לפציעות מרובות

אם אתם נמענים מאימוני משקולות, מתוך חשש שברגע שתרימו משקולת היא פשוט תיפול עליכם וש "המון אנשים נפצעים בספורט הזה", כדאי שתחשבו שוב. נתונים מחקריים מוכיחים כי אחוז הפציעות באימוני משקולות, נמוך במיוחד בהשוואה לאימונים אחרים. דווקא אימוני משקולות מתקיימים בסביבה בטוחה וסגורה בהשוואה לענפי ספורט אחר כמו ריצה, משחקי כדור, אופניים ועוד. מרבית אימוני המשקולות היום מבוצעים בתוך מכונות סגורות ובעלות סטנדרט בטיחות גבוה אשר מגנים עליכם מפני פציעות.


    • ·         אם את אישה, אימון משקולות לא נכון לך

לא כל אחת רוצה לראות את עצמה במראה שרירי, נכון. אידאל היופי הנשי שונה, אבל הסיכוי שלך המתאמנת, להפוך לגרסה נשית של ארנולד שוורצנגר, נמוך במיוחד מהטעם הפשוט, נשים וגברים שונים מבחינה הורמונאלית. חלק מן ההורמונים הללו  אחראים להיווצרותה של מסת השריר בגופנו ואצל נשים עצימותם נמוכה יותר מאשר אצל גברים.

האמת הפשוטה, והמרה יש לאמר, של תמונות נשים שריריות בתחרויות נובעות פעמים רבות לא רק מעוצמת אימונים, אלא גם ממניפולציות של תוספים הורמונליים בדרך ליעד המיוחל. אם כל מה שאת מייחלת לו היא בטן שטוחה וחיטובי גוף טובים משל חברותייך- אימוני משקולות יכולים להיות דרך נהדרת להגיע לכך מבלי להידרש לתפיסה ולדימוי של אישה שרירנית.


    • ·         משקולות- צריך לעשות כל יום בשביל לראות תוצאות

נהפוך הוא. לא נכון לבצע אימוני משקולות בכל יום. חיוני לתת לשרירים להתפתח ולגדול והם עושים זאת באמצעות מנוחה בין אימון לאימון. חשוב מאד להקפיד על מנוחה של בין 24 שעות ל 48 שעות בין אימון לאימון בכדי לתת למסת השריר את המקום לגדול. אימוני משקולות להשגת תוצאות מקסימאליות- לא יותר משלוש פעמים בשבוע.


    • ·         אובדן גמישות

"השריר שלך יתקצר ולא תוכל לבצע כל מיני פעולות"- זוהי עוד הנחה שגויה הקשורה לאימוני משקולות. אימוני משקולות כשהם מבוצעים כהלכה, אף מגבירים את רמת הגמישות של המתאמן. הסיבה פשוטה, באימוני משקולות אנו מאמצים את השרירים לבצע פעילויות חורגות שגרה וכוח אשר בחיי היום יום שלנו, אנו לא נדרשים להם- התוצאה, שרירים מפותחים וגמישים במיוחד היודעים להתמודד עם טווח תנועות רחב מעבר לזה של האדם שאינו מתאמן.  שיפור בגמישות מגיע גם מתרגילי כוח המשלבים בתוכם בלימה של הגוף אל מול התנגדות משקלים. בלימה זו מפעילה את רכיבי השריר באופן שמאזן את הפעולה ההפוכה של דחיפה ובכך מאמנת את כל חלקיו והופכת אותו לאלסטי וגמיש יותר.


    • ·         אני מודע לעודף המשקל שלי אבל המשקולות יחטבו אותי ויעזרו לי לרדת במשקל

זוהי טעות נפוצה של מתאמנים שבוחרים לשים את כל האחריות על חדר הכושר ולא על ההתנהגות התזונתית שלהם.

הדרך היחידה לרדת במשקל היא לרדת במסת ה BMI  שלכם ובאחוזי השומן של גופכם. את זה מבצעים באמצעות דיאטה או במקרים של השמנת יתר קיצונית בעזרת התערבות של ניתוח בריאטרי ולא על ידי אימוני משקולות. לאלו, אין שום קשר אמיתי לירידה במשקל. פעילות משקולות אינה פעילות אירובית. לפעילות אירובית, בהחלט יש תרומה לשריפת קלוריות מואצת ולירידה במשקל.


    • ·         תזהר ממשקולות- "שלא תתפוס לי קילה"

מיתוס נפוץ במיוחד קושר בין אימוני משקולות לבין בקע או שבר המכונה "קילה" בשפה העממית. הפתעה, אימוני משקולות אינם מגדילים את הסיכוי. בקע מתפתח בגלל החלשות של דופן הבטן. חלק גדול מאימוני כוח, שם דגש על שרירי הבטן ופיתוחם כך שלמעשה אלו תורמים להגנה הטבעית של גופכם. כך או כך, בקע הוא תופעה פיזיולוגית פנימית שלהרמת משקולות אין שום קשר של ממש אליה.


    • ·         אני מחטב את עצמי ומרזה בדיוק במקומות שאני רוצה

זוהי עוד הנחת עבודה שגויה במיוחד של מתאמנים רבים. הגוף יודע היכן הוא רוצה להרזות, יש לו מחסנים של עודפים שהוא בחר אותם וכאשר אתם בוחרים לרדת במשקל, הוא יודע מה הסדר הנכון לו להיפטר מהם. אתם רוצים לרדת באזור הבטן, אבל גופכם מחליט קודם כל לחסל את עודפי השומן שצבר בישבן- כך זה עובד ואף אימון שבעולם לא יוכל לשנות את זה. אימוני כוח גם יכולים לגרום לעליה במשקל בשל עליה במסת השריר, אתם תראו טוב יותר גם אם תעלו מעט במשקל, אבל אלו כבר יהיו חיטובים של ממש.


    • ·         הכול נהיה שומן אם מפסיקים להתאמן

זו אולי הנחת העבודה השגויה ביותר בתחום האימונים, ושימו לב כמה פשוט להפריך אותה: אין שום קשר בין הפסקת אימונים לבין עליה במשקל. נכון זו תופעה שאכן קיימת ברמה מסוימת, אבל היא משויכת לאותם אלו שמפסיקים להתאמן בבת אחת, אבל במקביל לא מצמצמים את כמות המזון והאנרגיה שהם אוכלים, הם פשוט ממשיכים לאכול כאילו הם עדין מתאמנים. הפסקתם להתאמן- איכלו פחות ממה שהייתם רגילים בעת האימונים, אתם לא זקוקים כעת לאותה כמות קלוריות. אי אפשר לרמות את הגוף, מאזן קלוריות מתקיים אצלנו בכל שלב.


    • ·         תוך חצי שנה אני אראה אחרת

 כדאי מאד שתהיו ראליים כאשר אתם מתחילים להתאמן בצורה מסודרת. האם אתם משלבים תזונה נכונה? מהם היכולות שלכם להתחייב לתהליך בצורה רצינית? מה מספר הפעמים בשבוע שאתם פוקדים את חדר הכושר ומתאמנים? וכן, גם הגנטיקה האישית שלכם משחקת תפקיד. כמו כן היכולת של הגוף שלנו להגיב לאימונים, משתנה מאדם לאדם ותלויה בסוג האימון , במשך הזמן, במידת האינטנסיביות ובעיקר בשילוב עם התזונה.

ועכשיו, כשאתם ראליים ופחות רדופי פחדים לגבי חדר הכושר- כבר ארזתם את התיק? אימון נעים!

 

ד"ר אסנת רזיאל, רופאה כירורגית מומחית בניתוחי הרזיה, מנהלת מלבי - מרכז רפואי לטיפול בהשמנת יתר, קבוצת אסיא מדיקל, אסותא תל אביב. אתר מלבי מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזיה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה וניתוחי קיצור קיבה. כתובת: בית חולים אסותא רמת החייל, הברזל 20, תל אביב. טל: 03-7645444 http://www.hashmana.co.il href="mailto:drraziel@zahav.net.ildrraziel@zahav.net">">drraziel@zahav.net.ihref="mailto:drraziel@zahav.net.il">l




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב