דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אייפון- זה מרזה? 

מאת    [ 06/11/2013 ]

מילים במאמר: 564   [ נצפה 1998 פעמים ]

כבר שמעתם על כך שהטלפונים החכמים ישרתו אותנו בעתיד כמעט בכל פעולה אפשרית שנעשה ויהפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו. ובכן, העתיד כבר כאן, לא רק אפליקציות ניווט דוגמת waze הפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו, מסתבר שתחום האפליקציות מרחיב את השפעתו גם לנושא השמנת יתר. ד"ר אסנת רזיאל מסבירה לכם איך הנייד שלכם הופך לשימושי יותר ויותר במלחמה על השמנת יתר גם עבור הצוות הרפואי המטפל בכם.

ד"ר אסנת רזיאל

עם עד כה שמעתם על אפליקציות המסייעות בדיאטות הרי שכעת, גם הצוותים הרפואיים, המטפלים בחולים הלוקים בהשמנת יתר קיצונית, מתחילים להבין את חשיבותו של מידע זמין ונוח עבורם בנושאים מקצועיים, שהנגישות אליהם תהיה גבוהה במיוחד.

מומחים בתחום ניתוחי הרזיה, פיתחו לאחרונה אפליקציה, אשר מסייעת בניהול מצבם של מטופלים הלוקים בהשמנת יתר ובהגדרת סטטוס מצבם הרפואי.

האפליקציה הייחודית, מספקת מידע רקע על השמנת יתר חולנית, ניתוחים וטיפולים אחרים ומציעה גם פתרונות והצעות קונקרטיות לניהול המצב בו נתון המטופל, על סמך הנתונים שהיא מקבלת ומעבדת.

מעקב וניהול אחר מצבם הרפואי של מטופלים הלוקים בהשמנת יתר קיצונית ואשר מועדים למצבי חירום  לעיתים, יכולים להיות עניין מרתיע של ממש עבור רופאים שאינם בקיאים ברזי ניתוחי השמנה. גם כאשר מטופלים אשר עברו את הניתוח, ירדו במשקל, ישנם לעיתים תופעות לוואי שונות אשר צריכות להילקח בחשבון והשינוי באנטומיה של המטופל בעקבות הניתוח צריך להילקח בחשבון בעת הטיפול בו.

חלקם של הסימפטומים עלולים להיות מבלבלים גם עבור רופאים וכתוצאה מכך חווים מטופלים בריאטרים רבים עיכובים בטיפול אותו הם צריכים לקבל.

דוקטור סאלי נורטון, מנתחת בריאטרית ויועצת השמנה באגודה הבריטית [BOMSS]  הייתה שותפה לאחרונה בתהליך פיתוח אפליקציית אייפון חינמית, אשר מטרתה היא לסייע במציאת פתרון מתאים לבעיה שתוארה כאן לעייל ולשפר את בטיחות הטיפול בחולה, על ידי מציאת הטיפול המתאים לו במהירות.

"יותר ויותר מתלמדים ויועצים מתמודדים עם ניהול מצבי חירום בקבוצת מטופלים מאתגרת זו. יישום זה מספק להם את כל המידע שהם זקוקים לו ממש על ידי הקלדה באייפון", אומרת ד"ר נורטון. האפליקציה מספקת תמונות, איורים, ומידע רדיולוגי אשר עוזר למשתמש להבין את הפעילות המתרחשת אצל החולה ומציעה גם מידע על סיבוכים אפשריים העלולים להיגרם למטופל. האפליקציה מציעה גם קישורים לאתרי מידע רפואיים אינפורמטיביים, על מנת לספק לרופא המטפל מידע נוסף במידת הצורך.

מפתחי האפליקציה מקבלים גם תמיכה ועדכונים שוטפים מאגודת ההשמנה הבריטית כך שהמידע בה נותר מעודכן לכל אורך הדרך והיא תוצע באופן חינמי בחנות אי-טיונס של אפל.

תכונות מרכזיות של האפליקציה

רקע כללי על השמנת יתר קיצונית- הגדרות, בעיות נלוות ואפשרויות טיפול קיימות.

ניתוחים בריאטרים- רקע ומידע על ניתוחים בריאטרים נפוצים יותר או פחות

מצבי חירום- עקרונות בסיסים מומלצים לטיפול בכל המטופלים הסובלים מהשמנת יתר קיצונית, הסבר על תסמינים וסיבוכים העלולים להופיע במטופלים שעברו ניתוח, ואפשרויות טיפול לרפואת חירום נדרשת.

תמונות-  גלריית תמונות המכילה גם צילומי רנטגן וכל מידע ויזואלי אחר הדרוש לרופא לצורך הערכת מצב של מטופל במקרה של סיבוך הדורש פתרון מידי ואקוטי.

קישורים- קישורים למידע רפואי נרחב ולאתרי מפתח רפואיים בתחום אשר בהם מידע מפורט ונרחב יותר לצורך עיון מעמיק של הצוות המטפל.

אוטוסטרדת המידע היא דבר נהדר, ועולם הרפואה המתפצל היום יותר ויותר להתמחויות ספציפיות זקוק לה היום יותר מתמיד. מידע עדכני, אמין, זמין ומהיר בידי צוות רפואי מטפל יכול להיות בעל ערך רב כאשר נזקקים לו וניתן למצוא אותו בקלות ובמהירות. נדמה כי אך טבעי הוא המצב בו מכשירי הטלפון הניידים שלנו, הופכים להיות כלי עזר גם בתחום זה, לא רק עבור מטופלים אלא גם עבור הצוות הרפואי הסובב אותם.

להורדת האפיקציה ניתן להכנס ל: I-Tune

ד"ר אסנת רזיאל, רופאה כירורגית מומחית בניתוחי הרזיה, מנהלת מלבי - מרכז רפואי לטיפול בהשמנת יתר, קבוצת אסיא מדיקל, אסותא תל אביב. אתר מלבי מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזיה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה וניתוחי קיצור קיבה. כתובת: בית חולים אסותא רמת החייל, הברזל 20, תל אביב. טל: 03-7645444 http://www.hashmana.co.il href="mailto:drraziel@zahav.net.ildrraziel@zahav.net">">drraziel@zahav.net.ihref="mailto:drraziel@zahav.net.il">l




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב