נטוורקינג - רישות עסקי ותרנגולת זהב
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

נטוורקינג - רישות עסקי ותרנגולת זהב 

מאת    [ 05/11/2013 ]
מילים במאמר: 720   [ נצפה 1749 פעמים ]

 
 

נטוורקינג היא תפיסה ואסטרטגיה שיווקית בה נערכים מפגשים, וירטואליים ו/או מוחשיים, של בעלי ובעלות עסקים מרקעים ותחומים שונים ומגוונים, על מנת ליצור שת"פ עסקיים והזדמנויות חדשות. כל אחד ואחת מן המשתתפים מגיעים עם עולמות התוכן, הניסיון, ההבנה והתובנות, מביאים הרבה ידע ומוכנים לשתף ולהעשיר בעלי עניין אחרים.
 אחד הנושאים החשובים בנטוורקינג הוא עניין שיתוף הקהלים. בהנחה שהעסק הינו עסק העומד וקיים כבר שנים מספר, יהיו לו לקוחות קבועים, חוזרים וקהלי יעד המכירים אותו מפעולות שיווק  אחרות.   כאן הנקודה להכיר, לבחון האם יש עניין ואינטרס הדדי לשת"פ עסקיים ואף פתיחת חלון הזדמנויות חדש. במידה ויש , ניתן להגדיל משמעותית את קהלי היעד המשותפים ואת אחוז הלקוחות הפעילים שכל אחד מביא ב"ירושה".  

נטוורקינג מצריך אחריות אישית ומעורבות אישית. ללא שני המרכיבים הללו, לא ייווצרו שת"פ מניבים והמפגשים יהפכו למפגשי חברתיים ותו לא.
 לעיתים נערכים מפגשים בעלי סדר גודל בינוני ולאחר הבנת מערך התחומים ויצירת הקשרים המתאימים, נוצרות אף קבוצות ייעודיות ואינטימיות או מפגשים של "אחד על אחד".   נטוורקינג היא גישה המאפשרת לכל אחד ואחת למצוא את מקומו ומקומה.   סדרי עדיפויות, תזמון המפגשים, נושאים על הפרק, תחומי עניין, מטרות משותפות, בניית תוכניות עבודה חדשות ומשופרות הן חלק מרפרטואר האפשרויות הבלתי נדלות בתחום.   אחת המטרות הנעלות של הגישה היא התפתחות ושגשוג אישי ועסקי. הקשרים הבינאישיים הנוצרים הינם ללא ספק מאבני ההתפתחות האישית המניבים גם העצמה עסקית.  

אבני דרך בבחירת קבוצת נטוורקינג וירטואלית / / או ממשית:  

1)  הגדירו את מטרותיכם. הגדירו לעצמכם את טווח הזמן וההשקעה השבועית/ החודשית אותם הנכם מוכנים להשקיע וכן באיזו מתכונת (מפגשים פרונטליים או קבוצה וירטואלית).

  2) התייעצו עם חברים, קולגות, משפחה ומכרים. בקשו המלצות חיות על קבוצות שאכן עובדות ומניבות.

  3)  ערכו חיפוש ומחקר קטן משל עצמכם. ישנן קבוצות רבות בעולם ה-WEB  שניתן לבחון את פעילותן לראות במה דברים אמורים ולקבל החלטה על סמך ההתרשמות שלכם.

  4)  ערכו ביקורים אצל חברי הקבוצות (באם זה באתר, דף פייסבוק, פרופיל עסקי ברשת עסקית וכיו"ב), בחנו האם עולם התוכן מעניין ומסקרן אתכם. אם מצאתם מישהו שתופס את עיניכם וליבכם, שווה ליצור עמו/ה קשר ולהתחיל מערכת יחסים נטוורקינגית.

  5) תחזוקה. כמו כל מערכת יחסים אחרת, נטוורקינג דורש תחזוקה. אנשים נקשרים על רקע בסיס אישי ועסקי, עולם ערכים דומה, מטרות משותפות, השקפות עולם זהות ועוד. יש לזכור שכולנו בני אנוש. לעיתים טועים, לעיתים צודקים, לפעמים שוגים, לפרקים מתנצחים. כמו שחברות נמדדת לא רק בשעותיה היפות, חברי קבוצת הנטוורקינג גם הם נמדדים ביכולתם לעמוד בשעה שהנכם צריכים כתף תומכת ועצה מועילה.

  6) בחינת התוצאות. אם הקבוצה אינה מספקת לכם ידע ומעשירה אתכם, זה הזמן לערוך חושבים האם אתם במקום הנכון. קבוצת נטוורקינג מראשית מטרתה, היא לקדם אתכם ואת העסק שלכם, אם זה בידע, בתובנות חדשות, באסטרטגיות שלא חשבתם עליהן, בטיפים והמלצות יישומיות, בכלים, משאבים ועוד. אם המפגשים הופכים להיות מפגשי חברה שאין בהם ערך מוסף, יכול מאוד להיות שהנכם מבזבזים את זמנכם היקר.

  7)  תפסת מרובה – לא תפסת. בהחלט טוב, רצוי ומומלץ לנהל את הפעילויות השיווקיות בכמה מישורים אך לא להגזים. נטוורקינג איכותי הוא כזה המתמקד ומתפקס בקבוצה המתאימה לך ולעסק שלך ביותר אין צורך לבצע דילוגים בין קבוצות רבות, המטרה היא להכיר לעומק, למצוא חיבור ולא לרפרף.

  8) הביעו את עצמכם. קבוצת נטוורקינג אמורה לאפשר לחבריה להביע את עצמם, להציג את פעילותם להעלות נושאים ותחומי עניין לסדר היום, לשאול שאלות וכן גם לקבל כלים ותשובות. באם הקבוצה מתנהלת ע"י ONE MAN SHOW  המרוכז בעצמו ובמטרותיו בלבד, כנראה שאתם בקבוצה הלא נכונה.

  9)  ישנו מושג הנקרא "תרנגולת זהב"(מביצי זהב) בנטוורקינג, הכוונה היא לבעלי מקצוע משלימים הפונים לאותם קהלי יעד, הם לא מתחרים אך בהחלט יכולים להמליץ עליכם כעל נותני שירותים משלימים. מצאו אותם בקבוצה שלכם, יצרו קשר ישיר ואישי עמם, בנו אמון וחברות, זה יניב לכם בעתיד גם בפן האישי וגם בזה העסקי. מי שלא יסמוך עליכם מבחינה אישית גם לא ימליץ עליכם באופן עסקי.

  10)  הצטרפות לקבוצת נטוורקינג לא מביאה אוטומטית תוצאות. מי שחושב כך, מבזבז את זמנו וזמנם של חבריו לקבוצה. זו השקעה, צריך התמדה, רצון והמון מוטיבציה. נדרש אמון ואמונה במטרה. התנאי הראשוני הוא להיות בן אדם. זה החושב, המרגיש, היוצר חברויות, בעל האינטרסים אך המבין שהוא נדרש גם לתמיכה וסיוע מהחברה הסובבת אותו.    

 ועוד משהו קטן וסופר חשוב, חיוך לא עולה כסף אך יכול להניב בסופו של דבר ביצי זהב לעסק שלכם.


בהצלחה.

שגית סקואין
אוקטופוס. שירותי שיווק וקידום עסקים באינטרנט.
The Marker Cafe

שגית סקואין אוקטופוס. שירותי שיווק וקידום עסקים באינטרנט. href="mailto:%3Cp%3Esagitskuain@gmail.comsagitskuain@gmail.com">">sagitskuain@gmail.com http://thebusinessheartbeat.blogspot.com/    https://www.facebook.com/OCTOPUSWEBSERVICES

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב