דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ראיון עבודה-לשאול או לא לשאול 

מאת    [ 04/11/2013 ]

מילים במאמר: 571   [ נצפה 2878 פעמים ]

הידעתם? גם אתם יכולים לשאול את המראיין שלכם שאלות, ורצוי שתעשו זאת!

  כאשר מתראיינים - מועמדים רבים אינם מודעים לכך שהשאלות שהם שואלים הן חשובות בדיוק כמו איך שהם מציגים את עצמם וכמו התשובות שהם נותנים. כמו כן שלא לשאול שאלות מראה על חוסר עניין אמתי בעבודה. ומן הצד השני, לשאול שאלות לא נבונות מציין שהמועמד לא עשה מספיק הכנה לפני הראיון . ביצוע טעות כזו או כזו יכול לעלות למועמד בהצעת העבודה.

מומחי גיוס והשמה להייטק מייעצים להכין רשימת שאלות לפני הראיון, ממש כמו שהיו מייעצים למתראיין ליצור רשימה של נקודות לשיחה שיציגו את הערך המוסף שהם יכולים להציע למעסיק. כל ראיון הוא שונה. מראיינים מסוימים ייתנו לך רק הזדמנות לשאול שתיים או שלוש שאלות. בעוד שאחרים שואלים שוב ושוב אם יש לך שאלות.

כדאי להכין יותר שאלות ממה שאתה חושב שאתה צריך, כדי להיות מוכנים. פיתוח רשימה של שאלות שיש לשאול הוא בעייתי עבור מחפשי עבודה רבים. אנו כמגיסי עובדים, מציעים את ההצעות הבאות ומסבירים מדוע שאלות כאלה יכולים לתת למועמד יתרון הכרחי :

1 . " מה אתה מחפש במועמד האידיאלי לתפקיד הזה? " שאלה זו מאפשרת לך המועמד להשיב על ידי הוספת כל כישורים או איכויות מסוימות שעדיין לא הועלו על ידך בראיון , אבל שהמעביד חושב שהם חשובים.

2 . " איך היית מתאר את סגנון הניהול שלך ? " כאשר אתה מתראיין על ידי מנהל גיוס שאתה אמור לדווח לו, זו שאלה גדולה לאיסוף תובנה אם אתה יכול להסתדר אתו.

3 . " אתה יכול לתת לי כמה דוגמאות של סוגי פרויקטים שאני אמור לעבוד על ? " אם תיאור התפקיד היה קצת מעורפל על סוגי המטלות שהיית אמור לעשות או אם לא ברורה לך הנקודה הזו , שאלה זו היא חיונית לשאול.

4 . "  מה אתה אוהב ביותר בעבודה לארגון הזה ? " שאלה זו נותנת תובנה גדולה לא רק לתרבות ולאופי של הארגון , זה גם גורם לאדם שעונה על השאלה להרגיש טוב. בנוסף, אם לאדם אין משהו טוב להגיד , זה מניף דגל אדום על המקום שאתה אמור לעבוד בו !

5 . "איך הפכה עמדה זו זמינה? " שאלה זו היא קצת נודניקית , אבל זה חשוב מאוד אם אתה לא יודע איך המשרה הפכה זמינה. האם הארגון מתרחב? או שהאדם האחרון החליט לעזוב, ואתה יכול בעדינות לברר מדוע ?

6 . " מה היית רוצה שיקרה ששה עד 12 חודשים לאחר שאתם ממנים אדם חדש לתפקיד הזה? " שאלה זו היא דומה ל" איך אני יוערך? " או "איך אתה מודד הצלחה בתפקיד הזה ? " זה יכול גם לתת לך רמז על השאלה האם הציפיות לתפקיד הן מציאותיות.

7 . " מה משאבים זמינים לתפקיד הזה? " שאלה זו מתייחסת למשאבי טכנולוגיה , צוות או תקציב שיש לך ונותנת תובנות רבות לאם הארגון הוא מציאותי לגבי מה שאתה יכול להשיג בהתחשב במשאבים זמינים.

8 . " האם עדיין יש משהו שגורם לך לתהות על מועמדותי ושעלול למנוע ממך להציע לי את התפקיד ? משהו נוסף שאני צריך להבהיר ? " שאלה זו מראה שאתה פתוח למשוב או ביקורת וגם אומרת למעסיק שאתה רוצה כל הזדמנות כדי לחזק אותו או אותה , כי אתה תהיה עובד נהדר.

9 . " מהו השלב הבא בתהליך? אפשר לקבל את כרטיס הביקור שלך ? " השאלה האחרונה יכולה לעזור להקל על החרדה שלך לאחר הראיון כי יש לך לפחות קצת מושג על כמה זמן זה יהיה לפני שהמעסיק יחזור אליך. רצוי לבקש כרטיסי ביקור מכל אדם שמראיין אותך, כך שתוכל לשלוח מכתבי תודה .

יש גם שאלות שמועמדים צריכים להתרחק מלשאול במהלך הראיון. לא לשאול שאלות כוללות לגבי שכר , שערוריות ופוליטיקה במשרד, ושאלות אישיות על המראיין.  

פיקארו-המרכז להשמה למשרות בהייטק לבכירים ולעובדים, מומחי ההשמה בpicaro ימצאו לכם את המשרה המתאימה לכם ביותר מתוך מאגר אדיר של משרות עדכניות. http://www.picaro.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב