דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על מיתוג אישי, מיתוג עסקי ומה שביניהם 

מאת    [ 03/11/2013 ]

מילים במאמר: 863   [ נצפה 3438 פעמים ]

בשנים האחרונות אנחנו עדים יותר ויותר לתופעה בה אנשים מתחילים לנתק את עצמם מהחיים תחת מוסכמות להם הורגלו ואליהם חונכו, ומתחברים יותר ויותר לאמת הפנימית שלהם. תופעה זו היא חלק בלתי נפרד מהשינויים להם אנו עדים בעולם – הפיכתנו ממכלול אחד שהולך עם הזרם לאינדיבידואל בעל חשיבה, רצונות וצרכים משלו.

מצב זה מחזק את השוני שלנו אחד מהשני ומאפשר לכל אחד מאתנו לבוא לידי ביטוי. ולמעשה למתג את עצמו אל מול החברה, המשפחה והעולם.

מיתוג אישי הוא תהליך שמתבצע יום יום ושעה שעה. למעשה בכל מפגש שלנו מול אדם או קבוצה של אנשים אנחנו ממתגים את עצמנו מחדש. המיתוג האישי הוא למעשה המהות שלנו כבני אדם. הדרך בה אנחנו נראים, מתלבשים, מדברים ומגיבים הם המכלול שיוצר לנו את המיתוג האישי שלנו.  אם נתנהל מתוך מוסכמות חברתיות, וננתק את עצמנו מהאמת הפנימית שלנו, ניצור לעצמנו מסכה ונתרחק מהמהות הטהורה שלנו. אולם אם נשכיל לפתוח את הדלת אל עולמנו הפנימי נגלה שם אוצר ייחודי רק לנו, אוצר שבא בצורת – כישרונות, נטיות, ערכים שהמכלול שלהם יוצר מיתוג אישי אותנטי ומאפשר לנו להיות מיוחדים ושלמים – להיות מי שאנחנו באמת. מצב של חיבור אמיתי לעצמנו יוצר עבורנו מיתוג אישי נכון ומאפשר לנו להכיר את עצמנו לעומק וללמוד לעשות שימוש ביכולות ובעוצמות שלנו.

 

גם מיתוג עסקי יכול להיבנות בשני אופנים – האופן הראשון הוא מיתוג מסחרי פרופר הבא לתת מענה אך ורק לתחום המקצועי עצמו והאופן השני הוא מיתוג עסקי אותנטי המשלב בתוכו מסרים אישיים המבוססים על המהות שלנו כבני אדם.

רבים מבעלי העסקים עומדים בפני הדילמה מהו האופן הנכון? לפני הכל כדאי להבין את המושג מיתוג עסקי אותנטי – המיתוג העסקי האותנטי מאפשר לנו לראות את עצמנו ואת העסק שלנו מזוויות חדשות, ולחשוב מחוץ לקופסה על מנת לבנות לעצמנו מיתוג אחר ולהביא לתוכו את הבידול האמיתי שלנו.  ומהו הבידול האמיתי שלנו? הבידול האמיתי לא טמון בתחום העיסוק שלנו כי כמונו יש רבים. הבידול האמיתי שלנו טמון בשילוב העדין שבין המהות האישית שלנו לבין המקצועיות שלנו. ביכולת שלנו להביא את מי שאנחנו לתוך העסק שלנו ובהבנה כיצד לעשות זאת בצורה נכונה בבואנו ליצור לעצמנו מיתוג עסקי.

כאשר בעל עסק בונה לעצמו מיתוג  המשלב בין המיתוג האישי לעסקי הוא יוצר לעצמו מספר מצבים המקלים על עבודת השיווק:

איתור קהלי יעד מדויקים יותר -  ההבנה מי אני באמת וכיצד אני מביא את עצמי לתוך העסק בצורה מדויקת יותר, מאפשרת לנו להבין אילו קהלי יעד מתאימים לנו ועם אילו קהלים נוכל באמת להתחבר ולעבוד. פעמים רבות התבניות והמוסכמות החברתיות והאישיות גורמות לנו לפנות לקהלי היעד המקובלים ולמקומות בהם נמצא הכסף. אולם לא כל בעל עסק באמת בנוי לעבודה מול קהלי יעד אלו. פנייה לקהלי יעד שאינם מותאמים למהות שלנו יוצרת תסכולים רבים ותקיעויות. פנייה לקהלי יעד נכונים ומתאימים למהות שלנו – תביא איתה הצלחה ושפע עבודה מתוך חיבור נכון ומדויק.

יצירת בידול עסקי – יש לנו יכולת להביא לעולם העסקים משהו חדש ושונה. הדרך היא להכיר בראש ובראשונה במי שאנחנו ולהיות מוכנים לחשוף אותו לקהל הרחב. ניסיון החיים הפרטי שלנו יחד עם השילוב המיוחד שלנו כבני אדם מביא איתו איכויות ודרך המיוחדות רק לנו – זהו למעשה הבידול שלנו ואותו לא יוכל אף בעל עסק אחר להעתיק ולשכפל.

בניית אסטרטגיה שיווקית מדויקת – לאחר שיש לנו את קהל היעד המתאים לנו ולעסק שלנו ובידול עסקי אותנטי וייחודי, זה הזמן לתכנן לעצמנו את המסלול הנכון ללקוחות חדשים לעסק. נוכל למצוא ביתר קלות היכן הם נמצאים, מה מניע אותם ולמה הם זקוקים ולבנות סל מוצרים או שירותים העונים על צרכים אלו. נוכל גם לגלות ביתר קלות היכן הם מחפשים את המוצר או השירות ולבנות לעצמנו תוכנית שיווקית מדויקת ומוצלחת.

בחירת סל מוצרי פרסום אפקטיבי – בחירת סל המוצרים יותאם לעולם לתכנית השיווקית שלנו. המטרה ביצירת מוצר פרסום הוא להגיע אל הלקוח ולגרום לו לקרוא ולהידלק על המוצר או השירות שלנו. לכן, עוד בטרם תרוצו לעצב לכם פלייר, מגנט או ברושור, מומלץ לבדוק כיצד המוצר יגיע ללקוחות ויכנס אליהם לתיק , לבית, ולתודעה.  מדיית האינטרנט המתפתחת מיום ליום מאפשרת לנו לחסוך בעלויות הדפסה ולשלוח פרסומים במדיה זו. רצוי לפתח לפחות מוצר פרסומי אחד שבו יוכל הלקוח הפוטנציאלי שלנו לעשות שימוש יומיומי ובכך ניכנס לתוך התודעה שלו. כמובן שישנה חשיבות רבה בהתאמת מוצר שכזה לתחום העיסוק שלנו. לא מדובר על מוצרים מורכבים ולא צריך להמציא את הגלגל, רק לחשוב בצורה יצירתית.

בניית מסר שיווקי ברור וממוקד –  כאשר אנו מבינים את השילוב העדין בין מי שאנחנו לעסק שלנו קל לנו יותר להסביר ללקוחותינו בזמן קצר מה אנחנו עושים ומדוע הוא זקוק דווקא לנו. או ליתר דיוק – מה יוצא לו מאתנו. בין אם הלקוח יושב איתנו בפגישת היכרות ובין אם פגשנו בו במקרה יש לנו זמן קצר ביותר להעביר את המסר עד שהוא יאבד אותנו ויתבלבל. לכן ישנה חשיבות רבה לבניית מסר מתומצת וממוקד שעוסק בדיוק בדברים הייחודיים לנו.

בניית מותג גרפי וטקסטואלי אותנטי –  חברו את עיצוב הלוגו ומוצרי הפרסום, כתיבת התכנים לאתר האינטרנט, הפלייר או הברושור, חיבור סלוגן וכל מסר אחר לאותה מהות מיוחדת לעסק שלכם. אל תוותרו על הייחוד שלכם וצרו לעצמכם מותג ייחודי שטרם נראה בשוק.

לפני שאתם הולכים לייעוץ עסקי או ייעוץ שיווקי התחברו לאמת הפנימית שלכם, צרו לעצמכם מיתוג אישי וצקו אותו לתוך המיתוג העסקי שלכם. תנו לבעלי מקצוע ויועצים לסייע לכם אבל אל תשכחו להיות קשובים לאמת הפנימית שלכם ולהיות אתם אלו שמטווים את הדרך השיווקית והעסקית שלכם. וזכרו – אנשים מתחברים לאנשים!

נעמה סקגו-נאור


סטודיו Totem - ליווי עסקים בתהליכי מיתוג ושיווק


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב