דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חמישה כללי זהב לגיוס משאבים אפקטיבי 

מאת    [ 03/11/2013 ]

מילים במאמר: 411   [ נצפה 1795 פעמים ]

חמישה כללי זהב לגיוס משאבים אפקטיבי

כמה מכם מכירים את צורת החשיבה, לפיה: "אם 1,000 אנשים יתרמו לנו 500 דולר כל שנה, במשך 3 שנים- מצב העמותה שלנו יהיה מעולה "?

למי שאינו מנוסה בתחום גיוס המשאבים- קשה להסביר מדוע אסטרטגיה זו לא עובדת, כי מבחינה חשבונאית- הכל מסתדר ונשמע הגיוני ביותר...

באופן אישי- לאחר 18 שנים בתחום גיוס המשאבים- צר לי, שהחמצתי דברים מרכזיים בראשית דרכי. על כן, אציג בפניכם חמישה כללי זהב חשובים לתהליך אפקטיבי של גיוס משאבים לעמותות, במטרה לחסוך מכם עוגמת נפש בדרך למיליון.


    • אנשים נותנים כסף לארגון רק אם מבקשים מהם- אנשים לא קמים סתם כך בבוקר ומחליטים לשלוח צ'יק נדיב- גם לא לארגונים שהם מאד מעריכים, ואף לא לארגונים שמכבדים אותם מאד! תרומה כספית תגיע אליכם ב-99% מן המקרים- רק לאחר שפניתם לתורם בבקשה אישית. (זכרו כי מתנת חנוכייה מפוארת לחנוכה אינה מגיעה במקום בקשה לתרומה!)
    • אנשים בודדים תורמים בערך 85% מכל התרומות הפילנתרופיות מדי שנה- ממש לא מומלץ לסמוך רק על "הקרנות הללו שיושבות על הררי דולרים, והן בוודאי תרצינה לתרום עבור פעילות מיוחדת כמו שלנו"-  גישה כזו תביא לאפס תוצאות.
    • חובה להתמקד בסכום מוגדר בבקשה לתרומה- כשמציגים פרויקט בפני תורם, ללא הצגת סכום מבוקש- לתורם לא יהיה מושג כמה רוצים שיתרום, והוא אף עלול להתייחס להצעת הפרויקט כאל הצעה בלתי אמינה. אל תשכחו שרוב התורמים אליהם אתם פונים הינם בעלי עסקים, והם מסתכלים על ההצעה לתרומה כאל הצעה עסקית: "מה אתם רוצים ממני בשורה התחתונה?"
    • חובה ליצור חזון לארגון, ולפעול על פי אסטרטגיה ברורה ותוכנית עבודה מסודרת- גם אם אתם עמותה ותיקה, וגיבשתם לכם בעבר חזון, מיתוג והגדרת מטרות. ברגע שהחלטתם כי אתם רוצים ליצור עליית מדרגה בגיוס משאבים הצעד הראשון שיש לעשות הוא להתחיל מהבסיס ולגבש את המסר שלכם מחדש.

חזון ארגוני נובע מתוך ההבנה "מהי המתנה הייחודית שלנו לעולם", וכיצד אני רוצה לראות את הארגון בעתיד? מומלץ לבדוק אחת לפרק זמן את החזון הארגוני, ואת התהליך להגשמתו. יש לזכור, כי הישגי העבר וההווה הם "הר" שאליו טיפסתם. כאשר אתם מחליטים להקדיש את הזמן לגיבוש מחדש של המסר, המיתוג והחזון הרי שנפתח לפניכם קו אופק חדש המאפשר לכם לראות אפשרויות ומשאבים שיובילו להגדלה משמעותי של פעילותכם.


    • ההצלחה של כל ארגון בגיוס המשאבים תלויה הרבה בחברי ההנהלה שלו- וועד המנהל של הארגון, הוא גורם מרכזי בהצלחה של גיוס כספים לטווח רחוק. שום עמותה לא תוכל למצות את הפוטנציאל שלה, ללא חברי הנהלה שתומכים, ומעניקים מזמנם, מכישרונם וממרצם למען מטרה נעלה זו. אין גבול לפוטנציאל התרומות הטמון בארגון שכולו, כולל חברי ההנהלה "ממוקדי גיוס".

שרה רוזנבוים | מומחית בפיתוח משאבים וגיוס תרומות, ייעוץ ארגוני וניהול אפקטיבי | יוצרת סדרת: "מיליון או דולר"- כל הסודות והטיפים לגיוס משאבים אפקטיבי לארגון שלך! |  לקבלת סדרת טיפים מנצחת לגיוס משאבים אפקטיבי לארגון שלך לחץ כאן!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב