כל יזם שפותח בית עסק או מרחיב את העסק הקיים שלו לסניפים נוספים צריך לתכנן היטב אדריכלית ופרקטית את בית העסק שלו. וכאשר ניגשים לתכנון בית העסק, צריך לחשוב על הרבה מרכיבים שיתנו ללקוח היכולת לנווט בין המדפים השונים של העסק, בין השורות השונות שמכילות את המגוון הרב של הפריטים ובאופן כללי בחלל החנות. הפרמטרים העיקריים שיש לשים לב אליהם כשמתכננים את בית העסק הינם: חווית קנייה, פסיכולוגיית מכירה ופרקטיות.
כל לקוח שנכנס לבית עסק מאופיין בצורה כזו: או שהוא יודע בדיוק מה הוא מחפש והוא מוכוון מטרה או שהיה מוצר בחלון הראווה או כל מסיח דעת אחר אשר הניע את הלקוח להיכנס אל בית העסק שלכם וכעת הלקוח ישוטט בין המדפים השונים שבחנות על מנת להתרשם ממגוון המוצרים שלכם ואולי גם לרכוש מספר מוצרים. היחס לשני סוגי הלקוחות מבחינת תכנון החנות וחווית הקנייה אותה אנו רוצים לספק ללקוחות זהה – אנו רוצים לתת להם סיבה להגיע לסוף החנות, דהיינו לעבור בין מדפים שונים ולהיחשף לשלל מוצרים שעשויים לעניין אותו, ומצד שני אנו רוצים להקל עליו ולתת לו למצוא את מבוקשתו בשקט. בשני המקרים התאמת סוג מדפים לבית העסק שלכם בעיקר תלויה באיזו תחום אתם – אם אתם בתחום בו המוצרים שלכם עשויים להשתנות מעת לעת, מומלץ לקחת מדפים מודולרים שיכולים להתכוונן בכל פעם לסוג הסחורה אותה אתם תרצו לאחסן. אם בית העסק שלכם מאופיין עם מוצרים שלא עשויים להשתנות (כמו קיוסק לדוגמא) אז קנו מדפי מתכת אשר יהיו קבועים וגם סדרך כלל זולים יותר ממידוף מודולרי. בכל הקשור לאחסנה במחסן שלכם – הרי שעדיף לקנות מדפים למחסן פשוטים עם עדיפות ליד שניה על מנת להוזיל עלויות. ישנם מגוון רחב של מדפים מסוג יד שניה מברזל וממתכת, בגדלים שונים וברמות שונות – שיוכלו להתאים לכם לעסק.
ישנם פתרונות אחסון נוספים אשר יתנו להרבה מאוד עסקים את הפתרון הראוי כגון מדפים מעץ או מדפי זכוכית - מאוד תלוי בסוג הסחורה אשר אותה תרצו לאחסן.
ישנו פתרון אחסון נוסף נהדר שנקרא בשפה המקצועית קומפקטוס - פתרון אחסון מסוג זה הינו בעל מאפיינים מדהימים מבחינת ניצול שטח האחסון. מדפי הקומפקטוס הינם במבנה של אקורדיון ומתכווצים אחד אל השני ומשאירים רק מעבר של שורה אחת. המדפים נמצאים על גבי מסילה וזזים לשני הכיוונים.