דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך בוחרים הוצאה לאור לשליחת כתב היד? 

מאת    [ 31/10/2013 ]

מילים במאמר: 364   [ נצפה 2212 פעמים ]

בסיום תהליך הכתיבה צריך המחבר לשווק את כתב ידו להוצאות לאור. זהו תהליך קשה. המחבר יכול למצוא עצמו במצב של חוסר ביטחון ויתרה מזו, גם דחיות כתב היד על ידי הוצאות לאור יכולה לייאש אותו, אך חשוב מאוד לא להתייאש ולהתמיד במאמץ להוציא את הספר לאור. יש מחברים שלא התייאשו מדחיית ספרם שוב ושוב על ידי הוצאות לאור והמשיכו לשלוח את כתב ידם אל הוצאה לאור ולבסוף הצליחו להוציא  אותו לאור. לכל הוצאה לאור יש שיקולים משלה לקבלת כתב היד ולפעמים יש גם טעויות בשיקול הדעת. הן יכולות גם לסרב בשוגג לכתבי יד טובים ולקבל כתבי יד פחות טובים.
תחילה, על המחבר להכין רשימה של הוצאות ספרים שאליהן הוא יישלח את כתב ידו ביחד עם מכתב נלווה שבו עליו לשווק את הספר ולכתוב פרטים על עצמו .
האם לשלוח את כתב היד להוצאה גדולה, בינונית או קטנה? רוב המחברים שולחים את כתב היד תחילה להוצאות הגדולות בגלל שיקולים של יוקרה, יחסי ציבור נרחבים ועוד, אבל מאוד קשה להתקבל להוצאות אלו ויש להן בעיה בדרך כלל בעבודה עם הסופר, כי היחס לא אישי. ההוצאות הבינוניות והקטנות נותנות יחס יותר אישי למחבר והן יכולות לתת לספר יותר תשומת לב אישית. הדבר נובע ממספר הספרים החדשים שהן מוציאות לאור בשנה. הוצאות בינוניות וקטנות יכולות לקדם את הספר לא פחות מההוצאות הגדולות.
איך שולחים את כתב היד? חלק מההוצאות מקבלות כתבי יד דרך הדואר, יש הוצאות שמקבלות כתבי יד דרך האי-מייל ויש כאלה שגם וגם. מחברים לפעמים חוששים שההוצאה לאור תוציא את כתב היד ללא אישור. אך החשש הזה מוגזם. המון כתבי יד נשלחים לאורך כל השנה להוצאות לאור ובכל מקרה מומלץ לכתוב על כתב היד "כל הזכויות שמורות ל....ולציין תאריך. על המחבר לכתוב מכתב נלווה לכתב היד שבו כתוב תקציר על הספר ועל המחבר. המטרה היא לשווק את הספר להוצאה לאור.
ובכלל, אל תאמרו נואש באשר לסיכויכם להתקבל אל הוצאת ספרים. זה אפשרי וצריך להאמין בכך. ובכלל, רגע לפני שאתם שולחים את כתב היד אל ההוצאות המובחרות, תראו אותו למכרים, לחברים ולשאר קרוביכם, כדי שייתנו את חוות דעתם. ברור שאיננו מצפים לחוות דעת מקצועית, אבל גם לקוראים אובייקטיביים או סובייקטיביים ככל שיהיו, רצוי להקשיב. דעת הקהל קובעת והרבה, בעיקר כאשר הספר כבר יצא לאור והוא משווק בחנויות הספרים הנבחרות.    

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב