דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהותו של מקצוע- חשבי שכר בשוק המודרני 

מאת    [ 31/10/2013 ]

מילים במאמר: 374   [ נצפה 12980 פעמים ]

במדינת ישראל כל הנושא הפיננסי קרוב מאוד לליבו של היהודי הממוצע.. זה בא לידי ביטוי במקצועות שבהם כמות גדולה מהאוכלוסייה בוחרים לעסוק וממשיך בכך שהתחום הפיננסי על כל רבדיו יוצר כותרות כל יום בעיתונים ובאינטרנט.

 

אם חשבתם על מקצוע טוב שיכול לספק לכם גם מקום עבודה נוח וגם הרגשה טובה שאתם באמת עושים משהו שתורם ומאתגר אתכם, הרשו לי להציג בפניכם את אחד המקצועות המבוקשים ביותר שניתן למצוא היום במשק- חשב שכר.

 

קורס חשבי שכר נלמד היום במכללות הנבחרות השונות וגם באוניברסיטאות שהחליטו כי הביקוש קיים עבור גם אלו שסיימו ללמוד תואר ראשון ומעוניינים ללמוד עוד הכשרה מקצועית שתספק להם כרטיס כניסה לעולם הטוב של התעסוקה בישראל.

 

אז מה בעצם עיסוקו ותפקידו של חשב השכר הבכיר?

 

חשבי שכר מטפלים במגוון נושאים הקשורים לתלוש השכר ושכר העובדים בארגון. סקרים ומחקרים רבים סביב נושא השכר קובעים כי קיים קשר ישיר בין הטיפול בשכר העובדים בארגון לבין תפקודם, תרומתם והמוטיבציה שלהם לעבוד טוב יותר.

 

רבים חושבים כי נושא השכר הינו פשוט ואין בו מגבלות או תתי תחומים שיוצרים נושאים רבים לטיפול ועניין, אך אותם אנשים שחושבים כך כנראה טועים, וההוכחה הטובה ביותר לכך נגלית לעין כאשר אתם מקבלים את תלוש השכר החודשי שלכם ומבינים עד כמה ברוב המקרים הוא לא כל כך ניתן לקריאה וקיימים בו סעיפים רבים.

 

במקום עבודתי האחרון, באחד הבנקים הגדולים בארץ, עבדתי באינטראקציה מלאה מול חשבת השכר מעצם תוקף תפקידי כמנהל כספים, ובמהלך התקופה הייתי חוו יחד עם איתה את הדילמות ואת הבעיות, השאלות, התהיות ואת המגוון רחב שעבודתה הכילה. חשבי שכר מטפלים בנושאים רבים ומגוונים- פיטורי עובדים ותשלומי פיצויים, הורדות ביטוח לאומי, מס הכנסה על כל סעיפיו, ביטוחים, קרנות לעובדים היורדים מתלוש השכר ועוד.

 

בכל ארגון גדול היום במשק יש צורך בחשבי שכר, ואותם חשבי שכר שעושים את עבודתם בצורה טובה הם אלו שדואגים לכך שתפקודו של הארגון ימשיך גם מעבר לתפוקה, למוצרים ולשירות שהם מספקים ללקוחות..

 

חשבי שכר במדינת ישראל מקבלים את תעודת המקצוע שלהם ורישיון העיסוק לאחר מעבר של מבחני לשכת רואי החשבון בארץ, ורק אלו שלומדים ושוקדים על החומר והמידע הרב הנלמד, הם אלו שצולחים את המבחנים ומצליחים להתברג לתפקיד חשבי שכר בארגונים גדולים שבהם גם השכר עבוד המשרה גבוה וקיימות אפשרויות קידום. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב