איך מנצחים בהסברה?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

איך מנצחים בהסברה? 

מילים במאמר: 612   [ נצפה 2490 פעמים ]

 
 
אנחנו מדינה דמוקרטית. ליברלית. פתוחה. הוגנת (לפחות למראית עין) וזו בדיוק הבעיה שלנו. את המלחמה המתרחשת בדרום, כמו זו שהתרחשה בצפון, אין לנו סיכוי לנצח. לא כי אנחנו לא טובים (ואנחנו דיי מוגבלים.. לטס פייס איט) ולא כי אין לנו את הציוד (יש, אבל אנחנו לא ששים להשתמש בו), אלא כי אי אפשר להלחם באופן מסודר נגד ישויות עצמאיות.
מה כן אפשר לעשות? להלחם באמצעות ערוצי התקשורת.

בפועל, במערכות החדשות בטלוויזיה, ברדיו, באינטרנט ובעיתונים יושבים אנשים שיום יום מקבלים החלטות עבורנו, הציבור ומאוד בטוחים בהכרות שלהם עם הטעם שלנו, הקהל. מניסיונם, הם חושבים שיש שיטת סיקור ודיווח אחת ושהיא הנכונה. בפועל לא כך הדבר וכדי לנצח במלחמה על דעת הקהל, צריכים אנשי החדשות לאמץ לעצמם גישה חדשה, שלא בטוח שתתקבל ברוח טובה. למען האמת, בטוח שלא תתקבל כלל.

יבואו עורכי חדשות ותיקים ועוד לפני שישמעו מה שיש לי להגיד ויאמרו שהסיקור הנוכחי הוא הנכון. שאסור לנו לשכוח את עצמנו. שאנחנו חייבים לשמור על כללי האתיקה, ההתנהגות והסיקור העיתונאי. למה הם יהיו כאלה נחרצים? למה לא יסכימו לחשוב על הדברים ולשנות במעט את גישתם? שנים של תפקידים בעמדות כוח משמרות פחדים ומונעות הסתכלות חדשה. קצת כמו הדרך שבה מתייחסים בכירי התקשורת לאינטרנט...

כתבי השטחים וכתבינו לענייני ערבים צריכים לצאת להפסקה. לשנת שבתון. ללימודים בחו"ל, לעשות הסבה לתפקידי כתבי רווחה, ספורט, מה שירצו. אנחנו צריכים להפסיק ולהעביר דיווחים על הקורה בתוככי עזה, קלקיליה, שכם וכל עיר שאינה תחת ריבונות ישראלית.

למה? כי במלחמה על דעת הקהל, רק זווית אחת צריכה להיות מוצגת. זווית אחת שתשודר ללא הפסקה. תיצור שטיפת מוח. כתבה מצוינת של ישראל רוזנר בערב שישי בערוץ 10 צריכה להיות משוכפלת בכל ערוץ ובכל אתר. הרצף הזה, של ילדים שקוטעים שיחה ורצים מתוך הרגל ממש, לחדר מוגן, בכל פעם שנשמעת צפירת אזעקה, היא התמונה שצריכה להיחקק בזיכרון של כולנו ולחלחל לתודעה של תושבי העולם.

לכתבי השטחים שממש יבער בעצמות להגיד משו, אפשר לתת מס' דק' בהן יציגו את שטיפת המוח שעוברים בני ה-6 בבתי הספר של החמאס. אפשר להראות את חומר הלימודי שלהם. אפשר להראות את האימונים. אפשר לדבר עם אמהות שמצהירות כי הן מחכות לרגע שילידיהם יהפכו לשהידים.

כתבי הצבא צריכים לעדכן באופן שוטף רק על חיסולי משגרי קסאם וגראד. אין לנו באמת עניין לדעת שבנין מפקדה נכתש. המידע הזה לא מועיל ולא משרת אף אחד.

כמו בימי מלחמת המפרץ הראשונה, בגל הפתוח, צריכה להיות פריצה לשידור עם כל נפילה של רקטה או טיל. גם אם מדובר בנפילה בשטח פתוח שלא הזיקה אפילו לעץ.

ילדי שדרות צריכים לכתוב עוד ועוד מכתבים שיתפרסמו בעיתון וימלאו את העמודים שיתרוקנו בגלל יציאתם לחופשה של כתבי השטחים/ערבים ובגלל צמצום הבמה הניתנת לכתבי הצבא.

צוותי טלוויזיה צריכים לעמוד הכן בכניסה לבתי החולים בדרום כדי לתעד את הגעתם של הפצועים ולדובב את בני משפחותיהם.

מערכות החדשות צריכות להעתיק את מקום מושבן מהאולפנים הנוחים לשדרות ולאשקלון. ממש כמו במלחמת לבנון השניה. להיות שם שעה שעה. רק ככה נוכל כולנו, לשמוע בזמן אמת את שריקות הרקטות ולראות את העשן המתמר.

אנחנו צריכים לזעזע את העולם. להראות עד כמה המצב אבסורדי. להראות באילו תנאים חיים אנשים שומרי חוק, בתוך המדינה הריבונית שלהם.
כשנרצחו ישראלים בגוש קטיף הואשמה ישראל בהפקרתם והרציחות תורצו בישיבה המיותרת שלנו שם. הנה יצאנו. עזבנו. התנתקנו. איפה השינוי? מה הטיעון של אנשי החמאס? בפועל, אנחנו לא צריכים לשמוע אותו. רק להראות שוב ושוב ושוב איך חיים תושבי מדינה דמוקרטית, נאורה, פתוחה וליברלית, כבר 7 שנים.

אנחנו צריכים לזכור שבעולם הערבי משתמשים בשיטות האלה כבר שנים ארוכות והשליטה הברורה והמניפולטיבית של ההנהגה הערבית בערוצי התקשורת היא שעושה את ההבדל. כשבתקשורת הישראלית מראים פגיעות בעשרות הרוגים בעוד שבשטחי ישראל הרקטות מרסקות רק רגל או הורגות אדם לעיתים נדירות, ההסברה הערבית מנצחת. הכתבה של ישראל רוזנר היא לא בכדי כתבה מוצלחת. היא מספרת שילדים בני 4-5-6 רצים למרחב מוגן כטבע שני. לתוך החיים האלה הם נולדו וזה מה שהם מכירים.
משרד יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי ושיווקי הוקם באוקטובר 2005 ומשרת מאז חברות טכנולוגיה מובילות וסטארטאפים בראשית דרכם המקצועית. המשרד מתבסס על ראייה שיווקית רחבה המחברת בין כל פעילויות השיווק והתקשורת הנדרשות לארגון. את המשרד מנהלת עינת מירון, בעלת ניסיון עשיר של למעלה מ-16 שנים בכל ערוצי המדיה השונים.
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב