דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם אי פעם תוכל להאמין לאדם המשתמש בסמים 

מאת    [ 29/10/2013 ]

מילים במאמר: 507   [ נצפה 2453 פעמים ]

 פילוסוף חכם אחד כתב: " אמון הדדי הוא אבן הבניין המוצקה ביותר ביחסים בין בני אדם. בלעדיה המבנה כולו יתמוטט". כל אחד שחווה אי פעם משבר אמון ביחסיו עם אדם אחר, היא או הוא יודעים עד כמה נכונה אמירה זו.

מידע נוסף לגבי אמון

בעיקרו של דבר, אמון הוא האמונה שמשהו או מישהו הוא טוב, ישר ושניתן לסמוך עליו. זו היא הרגשה של ביטחון שיש לך באדם אחר, הרגשה המשקפת לך שאתה מאמין שהאדם האחר הוא ישר, הגון ושניתן לסמוך עליו.

בכתבים העתיקים בשפה הנורדית מהמאה ה-12 לספירה יש הגדרה מעניינת למלה "עזרה", במשמעות של "ביטחון". בעבר, לפני מאות שנים, כפי שזה היום, אמון הוא בעל ערך רב לבני האדם. כשאדם הוא ראוי לאמון, היא או הוא נחשבים לבעלי ערך. כשאדם מאבד את האמון שרוחשים לו אנשים, הוא או היא נחשבים כמעט לחסרי ערך.

אדם קונה את האמון בו ע"י אחרים, ע"י כך שהוא מפגין את העובדה שהוא ראוי לאמון זה. אדם הראוי לאמון עומד במילתו, בהבטחותיו ברגע שנתן אותן. זה כולל את זה שהוא יעשה את מה שאמר שיעשה, כמו גם לא לעשות משהו שהבטיח שלא יעשה.

בגלל טבעו של האדם והיחסים הבינאישיים שלו, זו עובדה עצובה שכשאדם אינו עומד במילתו, בהבטחותיו, הוא או היא קרוב לודאי שלא יקבלו הזדמנות נוספת. ושוב, אותו פילוסוף חכם כתב שההענשה העצמית הקשה ביותר הקיימת, היא כשאדם נכשל בקיום הבטחה שנתן.

להיות ראוי לאמון משמעו, למעשה, דבקות בקוד מוסרי של התנהגות, אדם למעשה הופך, באופן מלא,  למקובל בחברה שלנו. לרוע המזל, כשאדם מתדרדר ונסוג מהקוד המוסרי של החברה, וקודם לכן הוא היה מעורב בשימוש בחומרים מזיקים ובאורח החיים הנלווה להם, אותו אדם יאמץ לעצמו קוד התנהגות שונה, זה של המכורים.

המציאות של שימוש בסמים

אחד הדברים החשובים ביותר שמכור לסמים מאבד הוא האמון של אנשים אחרים בו. אנשים מכורים עוסקים ברוב הקרים בהונאה, שקרים, אינם מקיימים הבטחות, מרמים, גונבים, מצטדקים ולא ניתן לסמוך עליהם – כל אלו הורסים את אמון יותר מאשר בונים אותו. לפעמים מספיקה פעם אחת של ביצוע אחד מהדברים לעיל על מנת להרוס ולשבור אמון.זהו טבעם המוחלט של סמים והשפעתם על האדם עד כדי הפיכתו לאדם בעל אישיות כוזבת, לא הוא עצמו, אדם שהוא ההיפך הגמור לאדם בעל איכויות בטבעו, הרצוי ובעל ערך לעצמו ולאחרים. אך כשם שאדם יכול להיות לטרף לסמים ולהפוך למשהו שונה לחלוטין מהמהות האמיתית שלו, אותו אדם יכול להשתחרר לחופשי מכבלי ההתמכרות שלו, ויכול להחליט לשקם את עצמו ולחזור למצב ההתחלתי. אדם יכול לעשות כל מה שנדרש על מנת לזכות מחדש באמונם של אחרים.

יש תקווה

אדם  המפגין פעולות מסוימות יכול לשקם את האמון של אחרים בו. לזכות באמון מחדש ולהיות מקובל ע"י אנשים כאדם שראוי לבטוח בו יהיה למעשה חלק חיוני וחשוב בתהליך השיקום מהתמכרות לסמים. שיקום הוא הרבה יותר מאשר להפסיק להשתמש בסמים. שיקום כולל השבה למצב קודם של העצמי, שיקום מערכות יחסים שנפגעו, בניית אמון מחדש עם בני משפחה וחברים, וההחלטה להישמע ולציית לקוד המוסרי הכולל יושר, לקיים הבטחות שניתנו, לא להשתמש בסמים מסוכנים, לא לעשות משהו שאינו חוקי, ולהיות ראוי לאמון. שיקום טוב ואפקטיבי מבוסס גם על תוצאות מוכחות של לימודים מקיפים.

 

 

 

ציפי מסייעת למכורים לסמים ואלכוהול למצוא פתרונות יעילים לגמילה המותאמים להם אישית. באמצעות צוות מומחים מקנים להם אף כלים לחיים  על מנת לא לחזור להתמכרות. narconon.israel@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב