דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המדריך לבחירת צעצועים בטיחותיים 

מאת    [ 29/10/2013 ]

מילים במאמר: 737   [ נצפה 2160 פעמים ]

רוב ההורים ובעיקר הטריים שביניהם מתחבטים בשאלה אלו צעצועים בטיחותיים לקנות עבור הילד? זה נראה כמו שאלה די קלה אך בוודאי לא תירצו לקנות לילד שלכם צעצוע שאינו בטוח לשימוש או שהתינוק לא מתכוון לשחק בו. בנוסף ללקיחת בחשבון את טובתו של הילד ולשאול מה הוא רוצה, אחד הדברים החשובים ביותר שכדאי לקחת בחשבון הוא לקרוא את האזהרות והמלצות על כל צעצוע. לדוגמה: "לילדים צעירים", זה יעזור לכם להימנע מצעצועים עם חלקים קטנים שמהווים סכנה לחנק ומצד שני זה גם יכול לעזור לכם להימנע מרכישת צעצוע שלא ימשוך את תשומת ליבו של הילד ושיגרום לו להתעצבן בקלות.

לכן אל תיקנו למשל משחק לגו לילד שלא בגיל המתאים לשבת ולהרכיב עם סכנה שבמקום לשבת ולשחק הוא יתעסק בלהכניס את החלקים הקטנים לפה. למשל ילדים מתחת לגיל 10-12 ישנה סבירות גבוהה כי לא ישבו לבנות בלגו וסבירות גבוהה כי בסופו של דבר תיבת הלגו תישב בתוך הארון או על המדף ללא כל שימוש.

טיפים לקניית צעצועים בטיחותיים

צעצועים מתחת לגיל 3:

* ילדים מתחת לגיל 3 נוטים לשים כל דבר בפיהם לכן יש להימנע מרכישת צעצועים המיועדים לילדים גדולים יותר המכילים חלקים קטנים וזאת מתוך חשש כי יכניסו לפה והדבר עלול לגרום לסכנת חנק. באופן ספציפי כדאי להימנע מצעצועים עם חלקים קטנים שיכולים להימצא בצעצועים שיועדו למעשה לגילאים יותר גדולים.

* לעולם אל תרשו לילדים מתחת לגיל 8 לשחק בבלון נפוח מסכנה שיתפוצץ והם יכניסו לפה, הדבר עלול לגרום לחנק.

* הימנעו מהימצאות של גולות, כדורים קטנים ומשחקים עם כדורים בעלי קוטר של 1.75 ס"מ או פחות. מוצרים אלה מהווים גם כן סכנת חנק לילדים קטנים.

* הימנעו מצעצועים עם מגנטים קטנים, חתיכות מגנטיות או מגנטים רופפים שעשויים להיבלע. למרבה הצער אם שני חלקי מגנטים יתחברו יחדיו לאחר בליעתם הם יגרמו לבעיות חמורות ביותר כמו חסימת מעיים ועוד בעיות שונות.

* ילדים בגיל זה מושכים, מסובבים ועושים ככל העולה על רוחם בצעצועים. חפשו צעצועים שעשויים היטב ומאובטחים בצורה טובה לגיל שנאמר כאן.

צעצועים לגילאים 3-5

* הימנעו מצעצועים בעלי קצוות חדים.

* הימנעו מצעצועים שבנויים בפלסטיק דק, שביר שניתן לפרוץ ולשבור בקלות לחתיכות קטנות ולהשאיר קצוות משוננים.

* חפשו חומרים לאומנות ביתיים כולל עפרונות, טושים וערכות צבע שונות בעלי סימון מיוחד המעיד כי הם נבדקו על ידי בודק רעלים וכי הם בטוחים לשימוש.

* המשיכו להימנע מצעצועים עם מגנטים כולל ערכות בנייה או משחק בגיל הזה.

צעצועים לגילאים 6-12

* למדו את הילדים הבוגרים לשמור על חפציהם ועל הצעצועים הרחק מהאחים והאחיות הקטנים שלהם.

* אם קניתם אקדח צעצוע הקפידו שהצבע יהיה שונה מאוד מאקדח אמיתי למיקרה ויש אקדח אמיתי בבית!

עצות בטיחותיות שיגרתיות

בנוסף לרכישת צעצועים בטיחותיים, כדי לשמור על בטיחות ילדכם חשוב ש:

* יש לבדוק באופן קבוע ושיגרתי אחר שלמותם של הצעצועים שהם לא שבורים לחלקים קטנים, סדוקים, דוהים, מיתקלפים וסכנות פוטנציאליות שונות. צעצועים פגומים מסוכנים יש לתקן או לזרוק.

* לעודד את הילדים לא לשים את הצעצועים שלהם בפה (למרות שזה קשה יותר לתינוקות ופעוטות).

* בעת רכישת אופניים, קורקינט, גלגיליות או ציוד ספורט אחר יש לקנות אביזרי בטיחות נלווים כמו קסדה ומגנים לידיים ורגליים שיתאימו לילד ולוודא כי הוא לובש אותם בעת שימוש.

* ללמד את הילדים בתום שימוש בצעצועים להניחם במקומם המיועד כדי שיתר האחים הצעירים בבית לא יוכלו להגיע לצעצועים שאינם הולמים ומתאימים.

* דו"ח פציעות, דווחו על כל פגיעה או חבלה בעת שימוש בצעצוע למשרד התעשייה והמסחר ולמשרד הבריאות כדי שיוכלו לחקור את העניין ואם יש צורך להוציא אזהרה כללית.

* תנו רק לבוגרים להתעסק בכל העניין שקשור לסוללות.

צעצועים קולניים ואובדן שמיעה

קל לזהות צעצועים לא בטיחותיים כמו אלה עם קצוות חדים או חלקים קטנים אך צעצועים קולניים הם מפגע לא מוכר לילדים. זיכרו כי כמה מהצעצועים גם אלה שמומלצים יכולים לייצר רעש ברמה שיכולה לפגוע בשמיעתו של ילדך.

סוגים של צעצועים כאלה הם: אקדח קפצונים, צעצועים מוזיקליים כמו אורגן, גיטרה, טלפונים צעצועים, צופרים ואפילו צעצועי גומי או פלסטיק חורקים אשר יכולים לייצר רעש גבוה שבים 90-120 דציבלים.

* לידיעה! – כשתינוק מחזיק צעצוע רועש קרוב לאוזן הוא למעשה חושף את האוזן לרעש של כ – 120 דציבלים במינון מזיק – שווה ערך לרעש של מטוס סילון ממריא! ברמה זו זה כואב ועלול לגרום לאובדן שמיעה קבוע.

למרות שסביר להניח שעליכם להימנע מלחשוף את ילדכם לצעצועים בעלי קול רם אם נתתם לילד שלכם בכל זאת צעצועים שעושים רעש כדי מאוד להבטיח ולהשגיח כי הילד לא מקריב אותו לאוזנו מה שיכול לגרום לעוד יותר נזק לשמיעתו.

   מקדם ומשווק אתרי אינטרנט להיות במקומות ראשונים במנועי החיפוש השונים עם ידע וניסיון רב בשיווק. כי לקדם עסקים צריכים להבין, ידע הוא כוח וכוח הוא עוצמה!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב