דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יוזמת העולם השלישי של צוקרברג 

מאת    [ 29/10/2013 ]

מילים במאמר: 370   [ נצפה 2950 פעמים ]

בחודשים האחרונים מסעירה את הרשת היוזמה החברתית החדשה שמוביל צוקרברג, המייסד והבעלים של הרשת החברתית המובילה בעולם- פייסבוק. היוזמה עלתה רשמית לאוויר, באוגוסט האחרון, תחת האתר והכותרת – Internet.org . למיזם שותפים לא רק פייסבוק אלא גם חברות טכנולוגיות מובילות כמו סמסונג, נוקיה, אריקסון ומדיהטק. הרעיון המרכזי מאחורי הפרויקט הוא חיבור של שני שלישים מהעולם, שנמצאים בעיכוב טכנולוגי משמעותי, לרשת האינטרנט. לרעיון הזה יש משמעויות פרקטיות, של בניית תשתיות והנגשה של הטכנולוגיות לאוכלוסיות מקומיות שעבור חלקן כל הנושא יהיה מאוד זר והתקווה היא שבעתיד הרחוק החיבור לאינטרנט יישפר את הכלכלה המקומית ואת איכות חייהם של התושבים במדינות העולם השלישי. לצד אלה, יש גם ביקורת נוקבת מאוד כלפי המיזם הזה, כמו על פרויקטים דומים, כשברור לכל שלפייסבוק ולחברות האחרות יש אינטרס מובהק להגדיל את 'העולם הטכנולוגי' ואיתו גם את ההכנסות שלהם.

על היוזמה

כ- 2.7 מיליארד בני אדם על פני כדור הארץ מחוברים לאינטרנט, בעוד כ – 5 מיליארד, כמעט שני שלישים מאוכלוסיית העולם, משתייכים לקהילות מסורתיות, חקלאיות ומפגרות טכנולוגית אשר שימוש ברשת האינטרנט נראה רחוק מאוד מסגנון החיים הנוכחי שלהם. כדי להתקדם לקראת רישות אינטרנטי כלל עולמי, מציינת היוזמה כמה נדבכים חשובים בדרך, בניהם : פיתוח פרויקטים שיהפכו רישות ונגישות לרשת לזולה וכלכלית יותר גם בחברות ומדינות מעוטות יכולת, פיתוח טכנולוגיות שיצמצמו את היקף השימוש בנתונים וידחסו נתונים כך שניתן יהיה להשיג גלישה אפקטיבית ברוחב פס צר יחסית. עוד מרכיב חשוב בפרויקט הוא הנגשת עסקים פרטיים לרשת והפיכת הגלובליזציה בתקשורת ברשת למנוע צמיחה לכלכלות המקומיות ולבעלי עסקים קטנים.

מחברים את העולם (השלישי) לרשת

הדרך להשגת המטרה תהיה ארוכה ורצופת אתגרים. השותפים במיזם מבינים שנדרשת מהם התאמה משמעותית מאוד לתנאים המיוחדים בעולם הלא מפותח טכנולוגית. בין היתר יהיה צורך ליצר סמארטפונים איכותיים אך זולים מאוד, בהתחשב בכך שבמרבית המדינות האמורות השכר היומי הממוצע לעובד הוא 2.5 דולר בלבד.

ביקורת על היוזמה

גם הביקורת על הפרויקט לא בוששה לבוא ואחת הטענות המרכזיות שהיא מעלה הוא הפער הבלתי נתפס בין הרצון של מארק צוקרברג להכניס את פייסבוק לקהילות שבהן אין מים נקים ושיעור המחלות והתמותה גבוהה מאוד. אנשי המיזם טוענים שהחיבוריות האינטרנטית תביא קדמה – קשרים עם העולם, מידע וכסף למקומות נידחים ולכן תתרום לקהילה בכל המובנים. יחד עם זאת, אין להתעלם מכך שלצד הרצון לסייע לאוכלוסיית העולם ה'אחר' יש גם אינטרסים כלכליים שמכוונים את המהלכים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב