דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סרטן ערמונית- חשוב לאתר מוקדם ככל שניתן 

מאת    [ 28/10/2013 ]

מילים במאמר: 373   [ נצפה 5082 פעמים ]

סרטן ערמונית- חשוב לאתר מוקדם ככל שניתן

כיום כבר ידוע לכל כי כל בעיה, ככל שמאתרים אותה מוקדם יותר כך גוברים סיכויי ההחלמה המלאה ו/או מזעור נזקים. סרטן ערמונית שכיח יותר בקרב גברים בני  ומעלה, ולכן ההנחיות הרפואיות המומלצות לאוכלוסיה זו היא להקפיד לבצע בדיקות רקטאליות תקופתיות אחת לשנה ועל בדיקות דם לאיתור חלבון PSA שכמויות גדולות ממנו יכולות להעיד על פעילות סרטנית. סימנים לסרטן הערמונית אינם מורגשים בשלבים הראשוניים של המחלה, מה שמדגיש את חשיבות ביצוע הבדיקות התקופתיות.

אילו תופעות דורשות התייחסות ושימת לב?

כל שינוי בתפקוד המיני או במתן השתן דורש התייחסות וברור. אמנם גברים בגילאי 50 ומעלה נוטים לחוש בשינויים בתפקוד המיני ובמתן השתן ללא קשר לפעילות סרטנית, אך חשוב לשתף את הרופא המטפל בכל שינוי בתחום זה, לרבות תכיפות במתן שתן עם / ללא כאב. קיומן של תופעות אלה בשילוב בדיקה רקטאלית האומדת את גודל בלוטת הערמונית יכולים בהחלט לשפוך אור על מצבם הבריאותי. בהתאם לממצאים אלו מחליט האורולוג האם יש צורך בביצוע ביופסיה. הביופסיה מתבצעת תחת אלחוש או הרדמה מקומית ואינה כרוכה בכאב. הרקמות שנלקחו לצורך בדיקה מיקרוסקופית נבדקות ע"י פתולוג. ממצאי הבדיקה הפתולוגית מאשרות או שוללות באופן וודאי קיומו של סרטן ערמונית , ובהתאם לממצאי הבדיקה- המשך הטיפול, כמובן.

מתי יש צורך בביצוע כריתת בלוטת הפרוסטטה?

מטרתה העיקרית של כריתת בלוטת הערמונית היא לסלק את התאים הסרטניים ולהביא לריפוי מוחלט. אחת הדרכים המועדפות לביצוע ניתוח זה היא באמצעות רובוט דה וינ'צי- ניתוח רובוטי המאפשר למנתח לכרות את הבלוטה בצורה נקיה ויסודית, ללא מגע יד אדם וללא צורך באזמל לביצוע חתכים עמוקים. רובוט זה מופעל באמצעות תנועות ידיו של הרופא עצמו. זרועות הרובוט מונחות בתוך ביטנו של המנותח בעת הניתוח, כאשר הן מוזזות באמצעות תנועות ידיו של הרופא, הנמצא בחדר עבודה מיועד לכך . בזמן הניתוח נכרתת בלוטת הערמונית מבלי לפגוע בעצבי הזקפה. בנוסף, מחבר המנתח בין השלפוחית לבין גדם השופכה. במובן זה, פציינט שסבל מבעיות בשלפוחית השתן צפוי לחוש הקלה משמעותית לאחר הניתוח ואף ליהנות מריפוי טוטאלי. ניתוח רובוטי הנעשה בידיים אמונות ומיומנות מעניק אחוזי הצלחה גבוהים מאוד וכרוך בהתאוששות והחלמה מהירים יותר ביחס לניתוחים "רגילים", ולא בכדי תחום זה הולך וצובר תאוצה. בסופו של דבר, יש לנו עניין משותף לתת מענה הולם ואיכותי, המשלב אחוזי הצלחה גבוהים עם זמן החלמה קצר.

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב