דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


NO NO בקידום ושיווק העסק שלך 

מאת    [ 27/10/2013 ]

מילים במאמר: 1096   [ נצפה 2249 פעמים ]

פוסטים, מאמרים ומחקרים רבים וטובים נכתבו, מפורסמים וימשיכו להתבצע אודות מה מומלץ, רצוי, כדאי ועדיף לעשות בכל הנוגע לשיווק וקידום העסק שלכם. מומחים ובעלי חברות שיווק, פרסום וקידום משתפים מכול הלב מהידע, ניסיון ועולם התוכן שרכשו במהלך עשרות שנים. הם יכוונו אתכם לאלו פעולות מומלץ לקיים, בטיימינג המושלם, תוך מיקוד ופילוח, טירגוט וניתוח,  והחץ הנורה היישר לקהלי היעד שיגיעו אליכם, ורק אליכם.

המאמר הזה לא נועד להיות עוד אחד בסדרת ה"מאמרים המחכימים", הוא יותר נורת אזהרה, הבהוב בוהק זוהר, צלצול השכמה ובעיקר כמה טיפים ועצות מה לא לעשות.  

טעויות ותפיסות שגויות בקידום ושיווק עצמאי ברשת:  

1)  העמסה, הפצה ללא מטרה =NO

התמקדו בקידום במנועי חיפוש הרלוונטיים, לאחר בחינת מיקום ודירוג. הפצה ללא מטרה ברורה, "יריות באוויר" ללא התכווננות, פרסום בכל אתר קיים, גם אלו שקהלי היעד לעולם לא יגיעו אליהם, לא מקדמת אתכם לשום מקום, ואף יכולה ליצור נזקים. הקפידו לבצע מחקרים יעילים ואפקטיביים בבואכם לקדם את העסק שלכם ברשת.

2)  סמוך על סמוך = NO

ישנם מאות אינדקסים, שירותים ובעלי עניין המציעים לכם הפצה מאסיבית ואיכותית של האתר שלכם במנועי החיפוש המובילים, שיובילו אתכם היישר למקומות הראשונים בגוגל. זה לא באמת קורה. בכדי להגיע למקומות הראשונים בגוגל, עליכם לבצע את "העבודה השחורה" בעצמכם או לקחת איש מקצוע המתמחה בשיווק אורגני, שיווק ממומן, SEO, מקדם אתרים וכל שם שתוכלו למצוא בגיגול קצר. אין קיצורי דרך, גם אם הבטיחו לכם את זה. בד"כ, זהו בזבוז תקציב שיווק יקר (ולא רק מהאספקט הפיננסי), שאינו מניב את התוצאות הרצויות לכם. 

3)  "יש לי אתר, אני לא צריך קידום" = NO

אתר הוא כלי ואמצעי מצוין לשיווק וקידום העסק, השירותים והמוצרים אותם הנכם מבקשים לקדם ולמכור. האם הוא באמת עובד? האם הוא מותאם טכנולוגית לדרישות של גוגל? האם ניתן להגיע אליו בלי בעיות ותקלות? האם הוא "קיים" כאשר אתם עורכים חיפוש בדיוק למוצר אותו אתם משווקים? מי יודע על האתר מלבדכם? ועוד שאלות רבות שחשוב שישאלו. באם התשובות לרוב השאלות הן "לא" או "לא בטוח/יודע", כדאי לקבל החלטה לעשות מעשה בנידון, מכיוון שבדרך הזו, אין תועלת וערך מוסף לאתר שבניתם.

4)  מה שנקנה בכסף, חייב להיות איכותי = NO

לא בהכרח נכון. קניית לייקים, פרופילים פיקטיביים בתשלום, פרסום ממומן ללא הגדרת יעדים ומטרות, פרסום בתשלום באתרים/אינדקסים בעייתיים ועוד, יכולים לגרום ליותר נזקים מאשר תועלת. אין תחליפים לעבודה, השקעה והתמדה בדרך הישנה והטובה.

5) פושריות עובדת ביג טיים = NO

ברוב המקרים, זה מניב בדיוק את התוצאה ההפוכה. שיווק אגרסיבי, דורסני, מעיק, מציק, מציף, חוצפני לא מתחשב ו"דוחף" בכל הזדמנות קיימת (או שלא) אינו מומלץ, וזאת בלשון המעטה. שיווק וקידום העסק שלכם מתרחש ומתקיים בין אנשים ולמענם. העולם אמנם וירטואלי, אך מאחורי כל מסך ומקלדת ישנם צרכן או צרכנית בעלי רגשות, דעות ויכולת לבחור בנותן שירות אחר.

6) "שגר ושכח", "שלח לחמך" = NO

קיבלתם על עצמכם את משימות השיווק וקידום העסק שלכם, כל הכבוד. פתחתם פרופילים, חשבונות, הצטרפתם לנטוורקינג, קבוצות שיתוף, קבוצות פרגון, קבוצות דירוג ופלטפורמות איכותיות, גם כן מבורך. אין זו סיבה לחכות שמישהו יגע אליכם מרצונו החופשי. אם לא תהיה תנועה, פעילות מעניינת, פעילות אקטיבית מצדכם, יצירת תנועה והנעה לפעילות, לא תקבלו את התוצאות שאתם מצפים להן. בניתם יסודות טובים, בכדי שהבניין יגיע לגובה של 10 קומות, יש להמשיך עם טיט, מלט ולבנים. פרסמתם פוסט בעמודים שלכם או בקבוצה, דאגו לתחזק אותם, ליצור אינטראקציה, לתת מענה ולהראות שיש חיים מאחורי העסק/ מותג. הלקוחות שלכם מצפים לקבל גם שירות ולא רק פרסום. חברי קבוצת הנטוורקינג שלכם מצפים לפעילות התואמת את מטרת הקמתה.

  טעויות בבחירת "אנשי מקצוע":

  1) תופעת הטווס המתהדר = NO

אין שום רע בעובדה שהצלחנו, בעובדה שיש לנו לקוחות מרוצים, מכך שהשגנו תוצאות יפות. ישנו טעם לוואי בעובדה שההתהדרות מגיעה עם מעט התנשאות, זלזול במתחרים, הכפשת קולגות, "סימון X" בכל מה שנוגע לשיטות שיווק אחרות, ביטול הצלחות מוכחות, לקיחת קרדיט שהינו פיקטיבי ועוד. אין צורך בהסברים מיוחדים, אתם כבר תדעו לזהות את הנוצות המנופחות, וזה עוד לפני שביקשתם המלצות.

2)  מה שרואה ובוחנת העין NO = DISLIKE

העולם כיום מתנהל ומנוהל ברשת. אתם שם כל הזמן, מחפשים, מתעניינים, מהרהרים, מוצאים תשובות ולמדים. במידה ופגשתם איש או אשת מקצוע המנהלים פעילות ערה ומעניינת, אך משהו צרם לכם, מכיוון שכבר ראיתם את התכנים בעבר, במקום אחר, אצל מתחרה או באיזה שהוא מקום אחר ברשת, זוהי בהחלט נורה אזהרה קטנה. תופעת ההעתקות התכנים, "גניבת" הדעת, שימוש לא חוקי במאמרים ועוד, ידועה וכאובה לכל מי שתכנים ושיווק איכותי קרובים לליבו. בעל/ת מקצוע איכותיים ישכילו לפרגן, להעניק קישורים, לינקים או במקרה הטוב ביותר, ליצור את התכנים שלהם בעצמם. אני לא שוללת את העובדה שגם בעלי מקצוע, רובם ככולם, מסתמכים על מידע, מחקרים ומאמרים הנמצאים ברשת. המרחק העצום שבין הסתמכות על מידע והעתקתו מילה המילה, מובנים וברורים.

3) "אני הכי טוב שיש, אתה לא צריך המלצות" = NO

המלצות מלקוחות הן אינדיקציה מעולה וחשובה בכדי להעריך את בעל המקצוע מולו אתה עומד. אם הוא מעניק את ברכת הדרך + שם וטלפון של לקוח, הרי שישנו גם ביסוס משכנע להיותו טוב, כפי שהוא מתאר. בעל מקצוע שמסרב, מתחמק, נעלם, דוחה, מושך זמן, זו בהחלט נורה אדומה שצריכה להידלק אצלכם. עם עובדות בשטח, לא ניתן להתווכח. כאשר מוצגות בפניכם הראיות, הנתונים החיים והקיימים ברשת, התוצאות המאושרות ע"י הלקוחות, זהו בהחלט סימן חיובי שאכן עומד בפניכם איש מקצוע היודע ומבין את התחום.

4) "אני עושה הכול" = NO

לצערי, יצא לי לשמוע מלקוחות פוטנציאליים ולקוחות קיימים שלי את המשפט הזה בהקשר של בחינת אנשי מקצוע בתחום. אין חיה כזו "אני עושה הכול!". בעל מקצוע שטוען שהוא עושה הכול בשיווק וקידום העסק שלכם, אלו 2 נורות אזהרה גדולות וכדאי להתרחק. איש מקצוע איכותי ורציני, יגדיר לכם מה הוא עושה, במה הוא יכול לסייע לעסק שלכם להתקדם ולצמוח, יעבור אתכם על הסעיפים והיכולות שלו ובטח לא יבטיח שהוא כל יכול. ישנם הרבה מאוד תחומים ותתי תחומים, נישות, תחומי התמקצעות, נושאים, ידע, מידע ולא ניתן להקיף ולהכיל את הכול בכל הקשור לעולם הקידום ברשת. איש מקצוע איכותי יבנה אתכם את התוכנית המתאימה לכם ולעסק שלכם, לאחר שהגדיר לכם מהן מטרותיו. הוא יכול להציע מספר שירותים העומדים בפני עצמם או היכולים להירכש כחבילה אחת כוללת, אך תהליך הגדרת הצרכים, המטרות והיעדים, הוא משותף. "איש מקצוע" הדורש ומבקש מספר פעמים שתגדירו לו במדויק מה אתם רוצים ולפי זה הוא ידע, כאשר פניתם לקבלת שירות שאמור לספק תשובות לשאלותיכם, הבחירה היא בידכם לא ליפול בפח הנטמן.  

בכול תהליך ישנם הדברים אותם צריך, רצוי וכדאי לבצע בכדי להגיע לתוצאות הרצויות. ישנם גם את אלו שרצוי לא לעשות. אלו שיגרמו לנסיגה, בזבוז זמן ותקציבים, אלו שיגרמו לעוגמת נפש, סטייה מהמטרות והיעדים, שלא יפיקו תועלת כלל. ההמלצה שלי היא לבדוק בכל מצב מה עובד ומה לא. ניתן ורצוי לשגות לפעמים, למעוד לעיתים, מכך רק למדים. אם זה בין שיווק וקידום עצמאי של העסק שלכם ובין אם לקחתם איש מקצוע, היו קשובים ובדקו את התוצאות. האם מה שאתם רואים ומקבלים הוכחות וירטואליות לגביו, אכן תואם את הציפיות והצרכים של העסק שלכם.

שגית סקואין אוקטופוס. שירותי שיווק וקידום עסקים באינטרנט. href="mailto:%3Cp%3Esagitskuain@gmail.comsagitskuain@gmail.com">">sagitskuain@gmail.com http://thebusinessheartbeat.blogspot.com/    https://www.facebook.com/OCTOPUSWEBSERVICES




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב