דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שאיבה חול וסומסום, מילוי מתחת לריצוף - "מציצנות ווקאלית" 

מאת    [ 27/10/2013 ]

מילים במאמר: 1179   [ נצפה 5382 פעמים ]

מאמר: ?מציצנות ווקאלית? - שאיבה חול וסומסום, מילוי מתחת לריצוף

 

למה צריך מילוי מתחת לריצוף?

לשכבת המילוי שני תפקידים עיקריים חשובים. הראשון, כיסוי צנרות מערכות. התפקיד השני הינו לשמש כמבודד אקוסטי. בעשורים האחרונים חלו שינויים בסוגי חומרי המילוי שלמעשה דרשו בנוסף לחומר הגלם למילוי גם פתרונות לבידוד אקוסטי. 

 

במאמר הבא אני רוצה לשתף אתכם בכל מה שאני יודע על הנושא הכלכך חשוב הזה שאף אחד לא שם עליו דגש! 

 

אז איפה הכל התחיל? 

אחרי צבא, בדירה השכורה בצפון תל אביב, כוכב הצפון דירה יקרה שלעולם לא יהיה לי מספיק כסף לקנות אבל כשותף שלישי זה הסתדר... השכנים מהקומה מעל היו מאוד פעילים, מכל הבחינות מאחה?צ ועד שעות הלילה הקטנות ביותר, עקבים, כיסאות, דפיקות פטיש השניצל, דלת נסגרת, דלת ניטרקת... חשבתי שמשהו לא בסדר אצלי אולי השמיעה שלי הפכה להיות על טבעית... 

אז זהו... שהשמיעה שלי לא להיט בכלל אודות למטעני החבלה בשכם, אבל אז שאלתי את השאלה הבאה, מה ההבדל בין דירה חדשה זו לדירת הוריי, איך אדם קונה דירה כלכך יקרה והמחיר כולל שיתוף מלא עם השכנים מלמעלה? 

מיד הלכתי להתייעץ עם השכנה מתחת גם היא טענה שבבניין הקודם בשכונת בבלי בבניין בגיל 60+ היה הרבה יותר שקט... 

 

אבי היקר קבלן בניין בעוונותיו (כך טוען) בשאלתי את השאלות לעיל לקח אותי לטיול של 6 שנים של עבודה קשה ולמידה מסיבית שהתחילה בעבודות קבלניות שונות והסתיימה בהקמה ותפעול מפעל המתקדם בעולם לייצור חול ואגרגט למילוי מתחת לריצוף שמקורו חול והאגרגטים המצויים בפסולת ההריסה והבנייה...

 

קצת היסטוריה... 

למזלי הגעתי ממשפחה שמלאכתה להרוס את הבתים של אחרים והסיבות מגוונות, מבתי מחבלים, בניה ללא רשיון ולצורך בניה חדשה כדוגמת פינוי בינוי... מה שעזר לי מאוד להבין מה הולך שם ולמה בבית הוריי ובבית השכנה בבלי היה נחת מהשכנים והיום חלקנו דיירי הדירות החדשות ?נהנים? משיתוף מלא עם שכנינו... 

חפרתי, נחזור להיסטוריה המענה הראשוני לצורך המילוי מתחת לריצוף היה חול הים, בבניינים שנבנו בקום המדינה ולפני זה השתמשו בחול מחוף הים (כנראה בגלל זה חופנו כל כך צרים) במשך השנים התפתחה לה המודעות וחל איסור לגנוב חול ים מחוף הים ואז... אין מה לעשות, צורך חייבים למלא! התרחקו ?גנבי החולות? מס? מטרים מזרחה ומצאו את חול הזיפזיף והדיונות וגם הוא היווה מענה מצוין לצורך... אך עד מהרה גם זה הטריד את מנוחת האכפתיים ובצדק, גם שם ממשלת ישראל עשתה קצת לחץ, מה שגרם לעליות מחירים חדות במחירי חומרי הגלם לבניה ועליית מדד הבניה ב - 4%!!!!!

ואז הגיעה פתרון כל הפתרונות חול מחצבתי שטוף כתחליף לחול ים.  המחצבתי נלקח לשימוש בתעשיות הבטון והותיר אחריו פסולת מסוג ?סומסום שטוף? לימים נוצרו הרי ענק במחצבות החלוצות של חומר מסוג זה ואז... רבים ?הטוענים לכתר? אשר הכניסו את הסומסום השטוף לתוך משאבת החול אותה המכונה הכל כך מיושנת שמעלה חול והיום גם סומסום כמעט לכל קומה (אני עד לקומה 44...) המשאבה הייעודית לחול הצליחה לשאוב את הסומסום בקלות וביעילות והינה לנו מוצר חדש, סומסום שטוף! מיותר לציין שאז מחירו היה פחות מחצי ממחיר החול הטבעי דבר אשר גרם לקליטה כל מהירה של החומר בשוק המילוי מתחת לריצוף.... 

 

אז מה קורה היום? 

כפי שכבר הבנתם חול הים היסטורי גם בים כבר לא נמצא והזיפזיף גם הוא כבר לא בהישג יד, והסומסום השטוף כבר ממש לא זול, זה האגרגט המבוקש ביותר. 

ואז הגיעו הגיעו שני יזמים מאוד נמרצים אחד מהם זה אבי אשר החליטו לייצר מפסולת בניין גרוסה חומר חלופי לחול וסומסום והתוצאות היו נהדרות, כן, יש עוד אופציה בשוק. חומרים ירוקים ממוחזרים למילוי מתחת לריצוף... אני תמיד נותן להם עדיפות בעיקר בגלל שאבא שלי מייצר אותם אבל לא פחות בגלל הנושא הסביבתי והמחיר המוזל והקרבה הגיאוגרפית לאזורי הביקוש... אבל זה לא הנושא (אבא סליחה שלא פרגנתי יותר, זה מאמר מקצועי!). 

 

אז מה לגבי תקן? 

תודה לאל אנחנו בישראל אלופי כיסויי הישבן יצרנו לנו תקן לכל שטות ובענף הבניה  הטרנד ממש תפס! מה שמצוי בתקן גם אם זה מוצר גרוע, יש לו תקן, אח שלו!!! תרגיש חופשי! 

אז ככה, יש לנו 3 תקנים רלוונטיים 1629, 5566, 1055 תקנים למערכות ריצוף שונות בהתאם לסוג הריצוף הנדרש, לעניין חומרי המילוי הסעיפים זהים (copy pest ברור!) 

 

אז מה נשים בתשתית התקנית מתחת ? חול טבעי, חול שטוף ממחצבה? חול ירוק מחומר ממוחזר? סומסום שטוף? סומסום שטוף ירוק? כל האופציות המוזכרות לעיל הם האופציות האפשריות בתקן! ולא אנסה לשנות את דעתכם, מה כתוב בתקן קודש קודשים עד שיוכח אחרת... 

 

אז מה ההבדל בין האופציות השונות הרי כול המוזכר לעיל עובר במשאבה, הפכו אותנו קבלני קומפרסורים ליועצים, מה שהקבלן מביא ועובר את המשאבה הרי זה משובח! לא כך הדבר יש כמה חומרים שצריך להיזהר מהם (היזהר מחיקויים!!!) בחול המכיל חרסית חול המגיע ממקורות טבעיים ומניפוי כורכר מכיל חומרים דקים לא טובים מסוג חרסית ואחרים או חומרים גסים כמו אבנים ולכלוך כזה או אחר אשר יכולים לפגוע בתשתית... 

ואילו בעת שימוש באגרגט מסוג סומסום על זה נפתח שאלה!!! 

 

אז מה לגבי הסומסום??? 

חברים יקרים שם התגלתה הבעיה!!! זוכרים את מה שסיפרתי על השכנה מלמעלה והרעש? כן, בבניין זה פוזר סומסום ?תקני? אשר נרכש ממחצבה מוכרת בעלת שם דבר! אז מה הייתה הבעיה שם??? לימים הבינו חבריי כי יש בעיה קטנה עם הסומסום, חוזק האבן והחללים יוצרים מענה הפוך למענה האקוסטי המוזכר לעיל, כפי שסיפרתי בתחילת המאמר מטרה שניה של המילוי מתחת לריצוף הינה האקוסטיקה, בעבר ששת הסינטימטרים הראשונים של החול היוו את המענה האקוסטי והיתר היוו את שכבת המילוי, בעת שימוש בסומסום יצרנו סוג של ?רמקול סראונדי ענק? להעצמת ביצועי השכנים בעת קפיצה בחבל, הליכה על מסלול והיתר נשאיר לדימיונכם הפרוע... 

 

אז מה התקן מציע להתמודדות עם בעיית האקוסטיקה? 

התקן מציע מגוון חומרים כדוגמת: גומי, שהם (לא רלוונטי לא נשאר מספיק לבקבוקי היין), פלציב שזה הפתרון השכיח (מאוד קשה לעיבוד, מענה נתון למחלוקת), חברת מקומית העוסקת בייצור ושיווק דבקים וטייחים השיקה לאחרונה מוצר פנטסטי לבידוד אקוסטי שעשוי מחומרים ירוקים (צמיגים).  

קיימים בשוק מגוון פתרונות אקוסטיים משכבת חול תקנית שזה המענה הזול ביותר ועד שכבת צמיגים מהפכנית, מה שצריך לעשות ידידיי ציבור רוכשי הדירות זה פשוט לשאול??? מה המענה האקוסטי הנבחר בבית דירות זה?

לפני סיום אני חייב להתייחס לטענת הטענות בדבר "היתרון הבולט" של סומסום על פני החלופות, "סומסום הינו שכבת ניקוז ובעת נזילה מהווה נקז ושולח את כל המים לנק' אחת וחוסך עבודה רבה של פינוי חול והבאת שכבת חול חדשה וכו' וכ'... אז בדקתי את הנושא והוא נכון רק לגבי חול שהינו תקני ומכיל אחוז דקים וחרסיתות גבוה ואז באמת החומר "מחזיק מים" אבל חומר שטוף מהווה שכבת ניקוז טובה לא פחות מאגרגט סומסום לעניין פיצוץ מחת לריצוף עוד יום עבודה המתנה לייבוש החול השטוף, "לא הוא שיעשה את הכרוב חמוץ", וציבור הקבלנים והאינסלטורים עדיף לעשות מאמץ לצמצום סיכויי הפיצוץ ולא להקלה בהתמודדות עם הבעיה בפתרון שיוצר בעיית אקוסטיקה לטווח הזמן הארוך.

מה שיפה במאמר מקצועי זה שאתה לא צריך לתת פתרון רק להציף את כל מה שאתה יודע לטוב ולרע ולתת לקורא לבחור, העניין זה יש את החופש לבחור כי יש לנו תקינה בארץ יש פתרונות טובים יותר וטובים פחות יש פתרונות יקרים ופתרונות זולים משמעותית והלקוח פשוט צריך לבחור מה נכון למבנה הספציפי. 

והכי חשוב! לזכור שלא תמיד הפתרון היקר ביותר, הוא גם הנכון ביותר ושהרגלים ניתן לשנות.

אסף דוד
מריצה בע"מ
ייעוץ | אספקה | פתרונות קצה


ייעוץ חינמי ואספקת מוצרים ושרותים בתחומים:אספקה חומרים ירוקים וטבעיים לבניה,פינוי פסולת למחזור,שרותי הריסה חפירה והכשרת קרקעות לבניה,שרות שאיבה של חומרי בניה לכל גובה.     
www.meritza.co.il href="mailto:assaf@meirtza.co.ilassaf@meirtza.co.il">">assaf@meirtza.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב