דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לקבל ריבית טובה בבנק 

מאת    [ 25/10/2013 ]

מילים במאמר: 738   [ נצפה 3474 פעמים ]

להלן מספר טריקים שעליך להכיר בהגיעך לסניף הבנק על מנת להצטרף לתכנית חיסכון או לאפיק שקלי נושא ריבית אחר. כך תקבל ריבית יותר טובה:

1.   ראשית, אל תחפש ריבית טובה רק בבנק שלך. עקוב אחר המודעות בעיתונים ובקר בסניפים ובאתרי אינטרנט של הבנקים למשכנתאות. האחרונים הם צרכני כסף גדולים אותו הם מלווים לרוכשי הדירות. לא פעם, כאשר הם זקוקים לעוד כסף, הם יוצאים לציבור במבצעים מאוד אטרקטיביים.

2.   לעתים, ריבית משתנה עדיפה על ריבית קבועה. אם מדברים על העלאת הריבית במשק בשנה הקרובה, יתכן שתכנית חיסכון בריבית משתנה תהיה עדיפה לתקופה הקרובה כי אם תעלה הריבית תקבל ריבית טובה יותר עבור כספך.

3.   אם לאחר משא ומתן עם פקיד ההשקעות שלך בבנק סגרת את הכסף בפיקדון נושא ריבית קבועה והצלחת לקבל ריבית של 5 אחוז לדוגמא, עליך לדעת כי ריבית זו תישאר קבועה רק לפרק הזמן בו סגרת את הכסף. כלומר, אם סגרת את הכסף בריבית של 5 אחוז לחודש ולאחר אותו חודש מתקיים חידוש אוטומטי לפיקדון, הוא לא יתחדש בריבית הגבוהה שהשגת כי אם בריבית הנהוגה בבנק.

4.   אם כבר קיבלת בעבר ריבית טובה, תוכל לקבל אותה שוב בטענה שכבר קיבלת ריבית שכזו בעבר. אם נחזור לדוגמא הקודמת, תוכל להתקשר יומיים-שלושה לפני החידוש ולבקש שתאושר לך הריבית שכבר קיבלת. זכור, שאם לא תבקש/תדרוש, לא תקבל.

5.   ככל שסכום ההפקדה שלך גבוה יותר, תוכל לקבל ריבית גבוהה יותר עבור הפיקדון שלך. בקוד הפנימי של הבנק קוראים לזה מדרג כשהמדרג הנמוך ביותר מכוון להפקדות של עד עשרת אלפים שקלים. המדרג השני על הפקדות של עד 50 אלף שקלים, השלישי על הפקדות של עד 100 אלף שקלים, הרביעי על הפקדות של עד חצי מיליון שקלים והמדרג העליון מתיחס לכל סכום שמעל לכך.           
אתה יכול להבין שככל שתחסוך יותר זמן ויהיה לך יותר כסף בחשבון החיסכון שלך, תוכל לבקש ולקבל יותר מהבנק. אתה מתחיל אולי כחוסך קטן, אבל במשך הזמן, כאשר החיסכון שלך יגדל, תהפוך לחוסך חשוב עבור הבנק והוא יעניק לך תנאים מועדפים.

(כל הזכויות שמורות  ספרים בנושר שוק ההון ניתן להשיג במחירים מעולים באתר סודות)

6.   כשאתה מבקש ריבית טובה יותר עליך לדעת כי קיימות סמכויות שאינן נתונות בידי פקיד ההשקעות שלך בבנק והוא צריך לקבל אישור מ'גבוה'. אישור כזה עשוי לקחת בין כמה שעות לכמה ימים. עד שלא המתנת לפחות לאישור שכזה, לא עשית כל מה שאתה יכול כדי למקסם את הריבית שאתה יכול לקבל.        
אל תזלזל בכל שבריר אחוז של ריבית. כל תוספת ריבית היא קיצור הזמן שלך לקראת המיליון הנכסף.

7.   כדי לקבל ריבית דריבית על הכסף שלך, עליך אחת לכמה חודשים למכור את הפיקדון השקלי שלך ולרכוש אותו מיד מחדש. אם לדוגמא יש לך 100 אלף שקלים עליהם קיבלת במשך שנה ריבית של 5,000 שקלים, אתה צריך למכור את הפיקדון ולרכוש אותו שוב על מנת שתקבל מעכשיו ריבית על כל 105 אלף השקלים שלך. אם יש לך בפיקדון סכום שנע בין עשרות אלפי שקלים למאה אלף שקלים, כדאי שתעשה את הפעולה הזו אחת לשלושה חודשים. אם הסכום גדול יותר, כדאי לעשות זאת אחת לחודש לפחות.    
פעולה זו מתאימה למחזיקים את כספם בפיקדונות שקליים כמו מק"מ, פק"מ וכדומה.

8.   הכוח שלך בבנק נובע, איך לא, משאר הסכומים שיש לך בבנק ומהפעילות שלך בחשבון. תופתע לגלות שאתה יכול להגדיל מאוד את הכוח שלך בבנק אם תפעל כקבוצת כוח עם בני משפחתך. תוכל לבקש מהבנק לקבל ריבית של מדרג גבוה יותר עליו למדת בסעיף 5 בטענה שיש בבנק כסף נוסף של בני משפחה ואתה מבקש להתחשב בכל תיק ההשקעות של בני המשפחה ולראות אתכם לצורך העניין כגוף אחד גדול. אחרת... אולי תחפשו בנק אחר שיכיר בכם ככאלה.

9.   הבנק תמיד רוצה להרוויח ולעתים, כאשר אתה לוחץ אותו בנושא הריבית, עשוי הוא לנסות ולהציע לך פתרונות השקעה אחרים על מנת להסית אותך מתכנית הפעולה שטובה לך, אבל לבנק אולי פחות טובה. מצד אחד לא רוצה הבנק לאבד אותך ומצד שני הוא מנסה להרוויח יותר בתוכנית אחרת. בדוק היטב את מה שמציעים לך. זה לא תמיד טוב לך כמו שזה טוב לבנק.

10.       לפני שאתה נכנס למשא ומתן על גובה הריבית, דע מה אתה יכול לקבל בבנק אחר. אם תקדיש מעט זמן ותיגש לבנק בו אין לך חשבון על מנת לברר אפשרות של פתיחת חשבון והפקדת כספים, תהפוך למחוזר. ככזה, יציעו לך הצעות נפלאות אותן תוכל לדרוש בבנק שלך. כדאי תמיד לדעת מה בכלל אפשר לקבל על מנת שלא תבקש דברים לא הגיוניים.

בהצלחה.

צביקה ברגמן

צביקה ברגמן, איש עסקים, סופר ומו"ל, הוא ממייסדי הפורום הכלכלי הראשון ברשת האינטרנט באתר dbursa ומעמודי התווך של קהילת שוק ההון ברשת האינטרנט הישראלית. עד כה, הוציא ברגמן לאור למעלה מ 50 ספרים, וביניהם רבי מכר כמו "מחסכון למיליון", "בורסה - פיצוח סודות השוק" ,"בורסה - ספר הזהב", "כסף - שיעורים בכסף ועסקים", "סודות שעשירים יודעים" ועוד. את כל ספריו כתב ברגמן בישראל ועל ישראל, ולכן את כל הצעותיו ניתן ליישם בישראל בניגוד לחלק מהספרים המתורגמים. פרטים נוספים על ספריו ופועלו של ברגמן ניתן למצוא באתר www.sodot.co.il ספריו של צביקה ברגמן תורגמו לאנגלית וסינית ומעוררים ענין בארץ ובעולם  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב