דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סגנונות רכיבה על סוסים 

מאת    [ 24/10/2013 ]

מילים במאמר: 402   [ נצפה 4198 פעמים ]

הסוס הוא בעל חיים יוצא דופן, שהיה לאורך אלפי שנים חלק בלתי נפרד מחיי האדם. בשנים האחרונות, לצד המכוניות וכלי הרכב האחרים, נדחק מקומו כאמצעי תחבורה מצוין, אבל בני האדם שומרים לו פינה חמה : ילדים ומבוגרים כאחד מאוד אוהבים רכיבת סוסים וזוכרים לבעל החיים הזה את אופיו הטוב, יופיו ונאמנותו לאדם. אין ספק שאי אפשר להחליף רכיבת סוסים בחוויה אחרת : מצב שבו שני בעלי חיים (סוס ואדם) חוברים למטרה אחת מתוך הקשבה וכבוד הדדי. מי שמעוניין ברכיבת סוסים בארץ, יכול להגיע ללא מעט חוות שפזורות לאורכה ולרוחבה ולבחור בסוג הרכיבה המועדף עליו – מחווית רכיבה חד פעמית ועד לרכיבה ספורטיבית מיקצועית.

טיולי רכיבה

המפגש של רוב הישראלים עם עולם הסוסים הוא בדרך כלל  בטיולי רכיבה קצרים. הרכיבה יכולה להתקיים בחווה עצמה או במסלול קצר בסביבתה הקרובה. הרכיבה תתקיים לאחר הדרכה קצרה ומדריכי הרכיבה יתנו למי שרמת הביטחון שלו בהובלת הסוס טובה לרכוב באופן עצמאי יחד עם הקבוצה. מי שמתקשה יותר יובל עם סוסו בחבל.

רכיבה מקצועית

רכיבה מקצועית היא ענף ספורט רציני ואפילו אולימפי ומי שרוצה להכיר אותו מקרוב ידרש לשיעורים ואימונים רבים. יש ברכיבה המקצועית הרבה טכניקה ותרגול שדורשים שנים של השקעה, כשהרוכבים הטובים ביותר יכולים להשתתף בתחרויות ארציות ובינלאומיות בענף הרכיבה שלהם.רכיבה מקצועית נחלקת לשני סוגים עיקריים – רכיבה 'אנגלית' (אינגליש) ורכיבה מערבית (ווסטרן).

רכיבה "אנגלית" (אינגליש)

רכיבת אינגליש מתחלקת לרכיבת מכשולים ורכיבה אומנותית המכוננה 'דארסאז''. שני תתי הענפים נולדו מתוך חיילות הפרשים של הצבאות הוותיקים וכשכלי רכב החלו להחליף את הסוסים בצבא, הפך האימון לאימון ספורטיבי. אימון של סוס ורוכב לרכיבת מכשולים או דארסאז' דורש שנים רבות של עבודה מאומצת ומשותפת.

רכיבת ווסטרן

סגנון רכיבה זה נולד ביבשת אמריקה ואף שהוא שואב רעיונות מהרכיבה האנגלית, הוא מדמה במהותו את חייהם ואתגריהם של הבוקרים באמריקה, כמו שימוש בלאסו תוך כדי רכיבה ורכיבת פעלולים. לרכיבת ווסטרן מספר ענפים : מקצועות הבקר, מקצועות מהירות, מקצועות שליטה ומקצועות מהירות.

רכיבה טיפולית

לרכיבת סוסים יש ערכים מוספים יוצאי דופן, במיוחד בעבודה עם ילדים – הקשר עם הסוס וההובלה שלו יכולים לשפר את הדימוי העצמי, לסייע בהתגברות על פחדים וליצירת קשר הדדי אמפתי. חוגי רכיבה לילדים אפשר למצוא כמעט בכל חוות סוסים, ביחידים או בקבוצות, כשהערכים המוספים שצויינו הם ללא ספק חלק מהעניין. יחד עם זאת, כשיש צורך מיוחד להתגבר על אתגרים רגשיים באמצעות רכיבה, מומלץ ללכת לרכיבה טיפולית באחת מהחוות שעוסקות בכך ולקבל הדרכה ממדריך רכיבה טיפולית מוסמך, שידע לתווך את הקשר בין הילד לסוס באופן שיתרום באופן מיטבי להתפתחותו של הילד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב