דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תמא 38 - איך עושים זאת נכון, יתרונות התוכנית וחסרונותיה 

מאת    [ 23/10/2013 ]

מילים במאמר: 551   [ נצפה 2268 פעמים ]

תמ"א 38 הינה תוכנית ממשלתית אשר באה להסדיר את אופי חיזוקם של בניינים אשר נבנו לפני שנת 1970 ובעלי 2 קומות ויותר. בשנים האחרונות מומחים מזהירים כי מדינת ישראל הייתה אמורה לחוות רעש אדמה בעוצמה כזו שתרעיד אלפי בניינים אשר מוגדרים כמסוכנים וכי תפגע בהם ותסב להם נזק רב, מלווה בפגיעה בנפש של אנשים רבים. לפיכך מדינת ישראל ופיקוד העורף התגייסו למבצע והחלו בכתיבת תוכנית אשר לימים נקראה תמ"א 38. תוכנית זו באה להסדיר אלו בניינים יש לחזק, על ידי מי ואיך.

אך מדינת ישראל התמודדה עם קושי מימוני לביצוע פרויקטים אלו – שכן יש לחזק אלפים רבים של בניינים אשר לא עומדים בתקנים לרעש אדמה, והמציאה פתרון יצירתי: המדינה תיתן את הזכות לדיירי הבניין להחליט אם להתקשר עם יזמים מתחום תמ"א 38 תל אביב ובמידה שכך יחליטו, היזם יהיה הגוף המבצע (והמימוני) של הפרוייקט ויזכה בזכויות הבנייה על גבי גג הבניין ויוכל לבנות דירות נוספות – ובכך להרוויח גם מכל העסק.

תמ"א 38 בתל אביב הינה עסק שכדאי מאוד לכל הצדדים ומה שמכונה win win עבור כולם. הדיירים מקבלים בניין מודרני מחודש אשר מחוזק ועומד בתקנים המחמירים בעת רעש אדמה וכן מקבלים שדרוגים רבים לדירותיהם (פירוט בהמשך), היזם מרוויח את זכויות הבנייה על גבי גג הבניין ובכך יוכל למכור את הדירות ולהרוויח על עבודתו, והעירייה מצידה מרוויחה פיתוח סביבתי והתחדשות עירונית אשר מלווה בבניינים חדישים לחלוטין.

השלבים לביצוע תוכנית תמ"א 38 בתל אביב ובכלל בכל עיר (תל אביב הינה העיר הנפוצה נכון לשנת 2013 לביצוע תוכנית תמ"א 38)

שלב ראשון: על הדיירים להתקשר עם מספר יזמים מתחום תמ"א 38 ולבקש מהם הצעות בגין חיזוק הבניין. היזם יפנה לרשויות ביוזמתו ועל חשבונו ויבדוק עברו הדיירים מספר פרמטרים: האם הבניין הנ"ל ראוי ועומד בתקנים לביצוע תוכנית תמ"א 38 בתל אביב, מהם זכויות הבנייה הנוספות אשר ניתן לממשם ובאופן כללי מה הם מגבלות השטח. היזם לאחר הבדיקות יציע את הצעתו לדיירי הבניין והם אלו אשר צריכים להחליט על היזם הנבחר.

שלב שני: לאחר בחירת היזם למימוש ביצוע תוכנית תמ"א 38 תל אביב יחל היזם באיסוף חתימות מצד דיירי הבניין. לביצוע התוכנית דרוש רוב של לפחות 66% מסך בעלי מחזיקי הדירות בבניין. לאחר איסוף החתימות (דבר אשר מצריך ליווי עורך דין שימומן על ידי היזם) יחתמו הדיירים והיזם על הסכם לביצוע תוכנית תמ"א 38.

שלב שלישי: היזם יחל בהגשת התוכניות לביצוע תוכנית תמ"א 38 לרשויות השונות וכן לדיירים. דיירי הבניין יהיו מעורבים (או לפחות נציג מטעמם) בהליכי התוכנית ובתכנונה. שלב זה אורך בדרך כלל בין 4-8 חודשים.

שלב רביעי: היזם יחל בחיזוק הבניין במסגרת תוכנית תמ"א 38. הדיירים בשלב זה צריכים "לנשוך שפתיים" ולחיות בתנאים פחותים מאלה אשר הם היו רגילים להם. היזם מצידו במסגרת חיזוק הבניין בתוכנית תמ"א 38 בתל אביב יעשה את מירב המאמצים על מנת שדיירי הבניין כמה שפחות ירגישו את הביצוע. לאחר סיום חיזוק הבניין יתחיל היזם בבניית הקומות הנוספות בבניין. שלב זה אורך בדרך כלל בין 12-18 חודשים.

שלב חמישי ואחרון: דיירי הבניין יקבלו בניין מחודש ומשודרג אשר כולל: בניין מחוזק לרעידות אדמה במסגרת תוכנית תמ"א 38 תל אביב, מרפסות חדשות ונוספות לחלק מהדירות, ממ"ד לכל דירה, החלפת תשתיות הבניין (מים, חשמל, ביוב וכד'), שיפוץ חזיתי של פניי הבניין, שדרוג חדר המדרגות, שדרוגהוספת מעלית חדשה, פיתוח סביבתי ועוד שלל הטבות נוספות. כמובן ששיפוץ הבניין במסגרת תוכנית זו מעלה את ערכן של הדירות פלאים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב