דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה רצתה שרה נתניהו לבקש מהתורם? 

מאת    [ 22/10/2013 ]

מילים במאמר: 631   [ נצפה 3667 פעמים ]

בספרה  של אודליה כרמון "אשת הסוד", היא מספרת על תפקידה כיועצת תקשורת לצד ראש הממשלה ביבי נתניהו ועל פגישות עם אנשים אמידים ותורמים חשובים, אותם היא לוותה.

באחד הימים, כך היא מספרת, הם התכוננו לפגישה מיוחלת עם תורם כבד במיוחד, אדם שביבי דירג כמספר 1, עם שתי כוכביות לצדי שמו. הם ישבו עם התורם ועם רעייתו, כאשר ביבי חש לפתע בהיעדרה של רעייתו, שרה, שהייתה אמורה אף היא להיות נוכחת בפגישה.

ביבי פנה לאודליה והפציר ממנה לקחת מונית ולאסוף את שרה. (אשת רה"מ אינה נוהגת להגיע למקום אירוע ללא ליווי).

כשהגיעה אודליה לבית רה"מ- אשתו של ביבי התעכבה, מה שגרם לאודליה להמתין זמן רב במונית בעוד המונה פועל.

כאשר ירדה שרה נתניהו מן הבית, כך לפי דברי אודליה כרמון, היא התקוממה על הצורך להתלבש ולהתהדר לפני עשירי העולם, הששים לפגוש אותם. "מדוע עלי לשאת בהוצאות על כך? "- שאלה.  לפתע נחו עיניה על המונה. נדהמת מהסכום שקפץ ליותר מ-55 שקלים (המרחק בין בית המלון בו התקיים האירוח לבין בית ראש הממשלה הוא קטן ביותר)- היא פסקה לעבר אודליה: "עלייך לקבל החזר על הקבלה".

"גם כשהגענו לפגישה במלון- שרה לא נרגעה"- מספרת כרמון ומוסיפה, כי שרה פנתה אליה: "לא ייתכן שתישאי בעצמך בהוצאה. אני מבקשת שתתני לו את הקבלה, הוא עשיר מספיק, ושיחזיר לך מיד את הכסף"- כיוונה אל התורם. כאשר ראתה אשת רה"מ שאודליה איננה מגיבה- היא דחקה בה: "תני לו עכשיו את הקבלה של המונית..."

האמת היא שכוונתה של אשת ראש הממשלה הייתה טובה. היא לחצה על אודליה לקבל את כספה בחזרה רק משום דאגתה הכנה אליה, ורק מפני שהיה לה חבל על כספה של אודליה. עם זאת- לבוא לאחד מעשירי תבל ולהגיש לו בעיצומה של ארוחת צהריים קבלה על 55 ש"ח כהחזר על המונית- זהו דבר מופרך ומשעשע בו זמנית.

תתפלאו לשמוע, אולם ממפגש עם מספר מנכ"לים של עמותות, נדהמתי לראות עד כמה רבים מהם שוגים באותה שגיאה, גם אם לא בסדר גודל זהה לסיפור שלפנינו, שהוא, אכן, קיצוני בכל קנה מידה.

דוגמא לכך היא סיפורה של עמותה בתל אביב, העוסקת בתחום החברתי, שרצתה קשר עם תורם גדול, הידוע בנדיבותו כלפי פעולות הדומות לפעולות העמותה. כדי להגיע לאותו תורם, היה על מנכ"ל העמותה ליצור קשר ראשוני עם ידיד- מנהל תיכון בעיר, שהוא ידיד קרוב גם של אותו התורם.

בפגישה בין מנכ"ל העמותה לבין מנהל התיכון, שאמר כי יקשר בשמחה בין העמותה לבין התורם- שאל מנהל התיכון את מנכ"ל העמותה האם המנכ"ל מוכן לבוא ולתת הרצאה בפני תלמידיו על פעילות העמותה למען החברה.

הם סיכמו על תאריך ההרצאה. מנכ"ל העמותה אכן הגיע והרצה בפני התלמידים. ההרצאה הייתה מרתקת ורבים מהתלמידים אף התגייסו להתנדב בעמותה.

במקביל, מנהל התיכון ניצל את קשריו הידידותיים עם התורם, המליץ לו באופן אישי על העמותה, ויצר פגישה, שנשאה פירות כספיים גבוהים עבור העמותה.

לכן, עד מה רבה הייתה תדהמתו של מנהל התיכון כשקבל מספר ימים לאחר ההרצאה בבית ספרו, דרישת תשלום מאת העמותה, בה נתבקש לשלם 1,800 ש"ח עבור 'הרצאת מנכ"ל העמותה בתיכון'....

כשהתקשר לברר עם ידידו, (אותו מנכ"ל עמותה שהוא השיג עבורו פגישה חשובה וקשר עם תורם כבד...) את מהות דרישת התשלום- נענה בתשובה עם חיוך:

"pleasure- pleasure …. Business- business"

סופו של הסיפור, שהוא אמיתי לחלוטין (בשינויים קלים):

מנהל התיכון העביר לעמותה את התשלום עבור ההרצאה, אבל ככל הנראה, בפעם הבא כשיפנה אליו מנכ"ל העמותה לבקש ממנו משהו- הוא לא ייענה לו, ובוודאי שלא בשמחה.

בעולם הפילנתרופיה, כמו ברוב תחומי החיים, קיים קשר הדוק בין: "שמור לי ואשמור לך", והמסר כאן הוא בדגש המושם עבור כל עמותה או ארגון:

כשמישהו תורם עבורך משהו: תרומה כספית, מוצר, ערך, קשר עם אישיות חשובה, או כל דבר אחר שעשוי לסייע לארגונך- אל תתן ל"כסף הקטן" לקלקל את ה"כסף הגדול". אל תתן להוצאות הקטנות להרוס את התוצאות הגדולות. אל תקח ממנו 55 שקלים- דמי קבלה למונית ותפסיד תרומה של 10מיליון דולר לפרויקט משמעותי. פעל בהגיון, כי ברבות הימים תמצאנו. 

שרה רוזנבוים | מומחית בפיתוח משאבים וגיוס תרומות, ייעוץ ארגוני וניהול אפקטיבי | יוצרת סדרת: "מיליון או דולר"- כל הסודות והטיפים לגיוס משאבים אפקטיבי לארגון שלך! |  לקבלת סדרת טיפים מנצחת לגיוס משאבים אפקטיבי לארגון שלך לחץ כאן!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב