סגנון הטיגריס בראייה היסטורית ופילוסופית
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

סגנון הטיגריס בראייה היסטורית ופילוסופית 

מאת    [ 20/11/2005 ]
מילים במאמר: 992   [ נצפה 4514 פעמים ]

 
 
הסטוריה
משמש אחד הסגנונות היותר מורכבים באומנות לחימה טיבטית לינג פו. ראשיתו, על פי רישומים הסטורים החל במאה ה- 6 לפני הספירה. כאשר לוחמים בחיל רגלים צוידו במין כפפות שנעשו מכפות ידיו של טיגריס. על ראשם עטו כמעין קסדה- ראש הטיגריס ועל גופם לבשו את פרוותו.
במטרה לאיים על האויב, פסיכולוגית - לחוש את עוצמתו של הטיגריס שיעניק להם את רוחו, דרך מחשבתו ותנועותיו.
להמחיש את עוצמתם לפני הלחימה היו הלוחמים מפגינים את יכולתם הפיזית בתנועות ריקוד עד שהלוחמים מגעים למצב היפנוטי(=טראנס). ריקודים אלו נקראו צ'יינים [תנועות].
אותם תנועות פותחו ממצב היפנוטי ובעזרת נשימות קצובות. המפעילות חומר אדרו מופיני .[הנשימות היו בקצב של תנועה ומוזיקה] שמביא את המשתמש למצב טראנס ומוכנות ללחימה.
במאמרי הקודמים ניתן פירוט השתלשלות - הדרך - שאומנויות לחימה, התפתחו במהלך היסטורי, גיאו- פוליטי ותככים בין מדינות ונסיכויות .

קונג פו ורוחניות בשיטות לחימה הודיות/טיבטיות נכתב על ידי אבי שפילריין
פילוסופיה בשיטה טיבטית לינג פו ניזונה מחשיבה טאנטרית (טאנטרה), המבטלת את מהות האגו שבאדם, ומעודדת אותו לחשיבה זרימתית יוצרת. החשיבה הטנטרית דוגלת בעשייה ויצירת יחסיי גומלין עם הטבע והבנת מרקם החיים דרך איזון הגוף והנפש.

[14/10/2005]
הסטוריה ופילוסופיה באומנות לחימה טיבטית לינג פו על פי שיטת הדב נכתב על ידי אבי שפילריין
ראייה היסטורית ופילוסופית של סגנון הדוב המשמש כבסיס ראשוני לאומנות לחימה טיבטית לינג פו
[14/10/2005]
שבמהלכן, הושקו גישות לוחמניות עם פואטיקה שבזמנו היו צעדים ראשונים בגישות פילוסופיות שלוחמים לפני יציאתם לקרב היו מציגים את יכולתם הפיזית בתנועה עם כלי נשק /יד ריק[ה]. ותכליתם בכתיבת פואמות פילוסופיות פילוסופיה

אם הוא נוהג בעקביות
באמנו את אנשיו,
אנשיו יישמעו.

אם אינו נוהג בעקביות
באמנו את אנשיו,
אנשיו לא יישמעו.

הנוהג בעקביות
מתואם עם ההמון.
(סון דזה, אומנות המלחמה)

הוא רואה את החיילים כילדיו.
כך הם יכולים להעז אל תוך
גיאיות נהר עמוקים עמו.
הוא רואה את החיילים כבניו האהובים.
כך הם יכולים למות עמו.
(סון דזה, אומנות המלחמה)

כדי ליישר את העקומים
עליך לעשות תחילה
דבר יותר קשה -
ליישר את עצמך.
(בודהא, דהאמפאדה)

בסגנון לינג פו נוצר השורש הראשוני בסגנון בדוב כאשר תנועותיו מבוצעות בתנועות מותניות ספיראליות. ומשמשות כמנוע. לביצוע ; צעדים, התניות, הטלות וטכניקת קרבות

בסגנון היונה התנועות מעגליות המופעלות על ידי מותן תחתונה.
המניעות מותן עליונה ביחסי גומלין יין ויאנג. לביצוע ; צעדים, התניות, הטלות וטכניקת קרבות.

בסגנון הטווס, המתבססים על תנועות מעגליות ואלמנטים בשינוע מותן עליונה אשר מפעילה את המותן התחתונה ביין ויאנג והצורך בנשימות סרעפתיות טאי צי וו. לציין כי תלמידים המסיימים סגנון זה לומדים רפואה משלימה שין שין קנקו ולינג שו[רפואה טיבטית]

סגנון הטיגריס
שורש סגנון זה נעוץ במספר מרכיבים אשר מהווים כלי עזר למתרגל.
כדי להבין את עקרון המנדלה בסגנון נתבונן במרכיביהם;
1. סגנון הדוב
2. סגנון היונה
3. סגנון הטווס
4. ידיעה שימוש בנשימות; צ'י גונ'ג, טאי צ'י סו', גאנ'ג זי' גונ'ג הראה . סוטרא.
5. הנפות רגלים 27 סוגי בעיטות ותרגילי הקרבה בעזרת הרגלים.
6. רפואה טיבטית, דיקור, החזרת חוליות עמוד שדרה, מניפולציה צווארי, החזרת מפרקים ממצב תלישה וטיפול בגנחת[השתנקות נשימתי]. 7. ידיעה בחשיבה פילוסופית טנטרית טיבטית
מנדלה (סנסקריט למעגל) היא הביטוי הסמלי החשוב ביותר של ה'אני'. היא מציינת את המוחלטות שלו. יונג ציין תשעה יסודות רשמיים במנדלה, אולם תצורתה הבסיסית ביותר מורכבת מצלב היוצר ארבעה רבעים של המעגל. המעגל מסמל תיחום מושגי מוגדר והצלב מסמל אחדות של ניגודים. בליבה של המנדלה, במקום בו הצלעות המאוזנות והמאונכות של הצלב חוצות זו את זו, נמצאת נקודת המרכז. אותה נקודה מציגה את האחדות המוחלטת של כל הארכיטיפים, אחדות של מגוון תופעתי רחב. המנדלה, למעשה, היא ביטוי חזותי למושג המטא-פיסי של ה "אונוס מונדוס".

הבנת המנדלה בסגנון הטיגריס, מתבטא בעת ביצוע סדרת התנועות[צ'ין]. המתבצע על חול וניגלה צורות מעגליות במבנה התבנית. כאשר בהמשך הצי'ן תתבצע מחיקת הצורות שנוצרו . המביאה לתוצאה הבאה;
מנדלה טיבטית. ראוי לשים לב שלכל החוכמות - הכרה, מודעות, תפיסה, רצון ורגשות - נלוות תכונות רעות: בורות, שנאה, יצר, קינאה, ויוהרה, בהתאמה. המסר הנלווה הוא כי באמצעות מנדלה ניתן לאחד ניגודים (תכונות מנוגדות) ולהתקדם לעבר האחדות השלמה המתגלמת בכל צורותיו של בודהא, הנובעות מהצורה המרכזית שלו.

צ'י טסו צ'אנג אמר (מדינאי ממדינת וואי), "איש המעלה הוא איש המעלה אם זה טבוע בדמו (בגנים שלו), תרבות לא יכולה ליצור איש מעלה". החסיד טסו-קונג אמר, "כמה חבל, כבודו, שאמרת מילים אלו. ישנה אמרה שאומרת כך - "כאשר איש המעלה אומר דברו, אפילו מערכת של ארבעה סוסים לא יכולים לגבור על דבריו". (האנשים הפשוטים יכולים לומר מה שהם רוצים, ואין כל נזק בכך, אך אדם במעמדך במהרה יצוטט כבר-סמכא). רכישת תרבות חשובה באותה מידה של איכויות מולדות, ואיכויות מולדות לא פחות חשובים מרכישת תרבות. הסר פרוותו של טיגריס או של פנתר מעורו והמראה שמתקבל הוא כמו עורו של כלב או עז (עז או כבש) שהוסר פרוותו". (אדם שנולד טוב מלידה הפוטנציאל שלו בלמידה, ברכישת התרבות, הוא טוב. ובכך הוא מבדיל עצמו מההמון. אך גנים טובים לבדם, למרות נחיצותם כבסיס לתרבות, לא מספיקים על מנת ליצור איש מעלה). האנלקטים של קונפוציוס].


האנלקטים של קונפוציוס

(Hebrew Lun Yu (The Analects of Confucius

צעדי הנמר בין מילין צעדים מתחילים בצעד אחד

פסטיבל אונאם בקראלה - הודו
Onam festival
15-20.9.05

הפסטיבל הצבעוני הזה משנה את פניה של קראלה Kerala, שנמלאת תהלוכות, . חג זה מספר על השליט המיתי של המקום ששמו היה Mahabali. השליט הזה היה כה חזק עד כי האלים החלו לחשוש שכוחו יהיה מופרז ועל כן שלחו את וישנו המשמר כדי ל"טפל" בו. וישנו הופיע מול המלך מחופש לגמד ששמו Vemana, וביקש מהמלך שלוש פיסות אדמה משטחיו. תוך כדי בקשתו צמח וגדל הגמד למימדים מפלצתיים, ובצעד אחד הגיע לשמיים והסתיר את הכוכבים, צעד נוסף עשה והתיישב בפישוק על היקום כולו. המלך המבועת הבין שבצעד שלישי היצור הנורא יהרוס וישמיד את העולם כולו. אז הציע המלך את ראשו לגמד כצעד אחרון, כי רצה להציל את ממלכתו. כך נוטרל המלך הכוחני, והאלים לימדו אותו ואת בני עמו לקח חשוב. אך בגלל שידעו עד כמה היה אהוב על נתיניו הרשו לו לשוב אליהם פעם בשנה- בחג האונאם.

ריקודי קתאקאלי בקראלה
. ב-Cheruthuruthy, רקדנים שמכונים-Kathakali, לבושים בגדי חג מבריקים וססגוניים מופיעים בפני ההמון בערבי החגיגות. ריקודים אלו מציגים סצינות דתיות ומיתיות אך גם מי שאינו בקיא בהם יהנה ממופע רווי צליל צבע ותנועה. יש חגיגה פנטסטית ביום הרביעי של הפסטיבל. קבוצות של אנשים מתלבשים בתחפושות של טיגריסים ויוצאים במחולות ה-Pulikali.
אברהם שפילריין יליד שנת 1959 למד משנת 1965 אצל המורה טיין ליינג (Tiun Ying Chain) עד שנת 1973.
משנת 1980 ועד שנת 1988 אצל הנזיר קטו זישצ'ה (Kato Siana).

אברהם שפילריין מאומן בסגנון אומנות לחימה ליינג-פו ושיטות הרפואה ליינג שו, ושיין שין-קו-קאן מאז שנת 1986.
מטרתו: שימור אומנות לחימה ייחודית זו על כל מרכיביה ורובדיה.
הפצה: מדריכים, אינטרנט http://www.ling-po.info וכלל הפומביות
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב