דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם כדאי לפתוח חנות בקניון 

מאת    [ 22/10/2013 ]

מילים במאמר: 385   [ נצפה 1759 פעמים ]

מה מראים לנו המאזנים של החברות הגדולות או יותר נכון הרשתות הגדולות

כאשר עוברים ביעף מעל הדוחות אותם מפרסמים הרשתות הגדולות או לכול הפחות אלא אשר נסחרות בבורסה הישראלית, אומנם חברות המראות רווח תפעולי (לא מזהיר) ביחס לגודל והמחזור, אבל יותר מזה זה לא מובן איך רשתות פותחות חניות וסניפים ועוד ועוד באותם מתחמים באותם מרכזי קניות  אשר להם כבר מקבץ של חנויות או סניפים.

 

כמי שעוסק ב ייעוץ עסקי אני מסתכל על מתחמים חדשים של מרכזי קניות הנושקים למרכזים קודמים של מרכזי קניות ואת הדוגמא הטובה ביותר ניתן לראות באזור התעשייה של ראשון מערב ואזור התעשייה או מתחם הבידור של נתניה מזרח או באר שבע בירת הנגב  וזה פשוט לא ניתן להבנה איך רשתות וחנויות פותחות מתחמים ענקיים (כול חנות היא בגודל מפלצתי של למעלה מ-400 ממ"ר) ולמעשה כאשר אתה מסתכל פנימה אל תוך החנות או שאתה זוכה לראות את המוכרת נמצאת בפייסבוק או שאולי תמצא מוכרות עסוקות עם לקוח או שניים! האמת שאני לא מתכוון לרשתות הפארם או מותגי האופנה המוכרים אני מתיחס לרשתות המוכרות יותר ציוד אחר כמו רהיטים, מחשבים, ועוד מוצרים אשר הביקוש והשימוש הוא פחות.

 

כ יועץ עסקי זה ברור לי כי רשתות הפארם יהיו מלאות בכול מרכז שיפתח וגם רשתות המזון, למרות שהשאלה עם לקוח X קונה ברשת פארם אחת בעיר עם מספר מתחמים של קניות האם הוא ירכוש גם במתחם אחר והאם הקנייה הזאת לא תימנע את הקנייה בסניף השני.

 

ממעוף הציפור כ יועץ אסטרטגי מעניין לדעת אם המתחמים הנבנים כמו פטריות לאחר הגשם הופכים להיות לעונתיים, בדיוק כמו מתחמי הבידור, המועדונים, מקומות הבילוי אשר הלקוחות עוברות מאחד לשני מהיום למחר ושום דבר מוחשי או אמוציונלי משאיר אותם נאמנים לחנות אחת.

 

אנו כבר חשים מספר מתחמים גם במקומות שהזכרתי נטישה של לקוחות לטובת מתחמים חדשים שנבנו עם אטרקציות נוספות ושואל האם יהיה לזה סוף, האם באמת יש ביקוש כזה גבוהה לכול כך הרבה מתחמים כאשר כוח הקניה של הצרכן הישראלי רק הולך ויורד.

 

עוברת בי התחושה כי לא ייקח זמן רק עד שמרכזים שלמים יתרסקו ויפלו בדיוק כמו שהתרסקו מספר קניונים באזור תעשיה ראשון לציון או בבאר שבע ומי יציל את המשקיעים או בעלי העסקים שהתחייבו לשכירות גבוהות, תשלום עבור דמי פדיון וכ"ד. האם תוכניות עסקיות של הרשתות הגדולות אכן מחזיקות מים. 

דורון עמית הוא מומחה בתחום ניהול עסקים, ייעוץ עסקי ושיווק, הבראת חברות, וכלכלה עסקית,מאחוריו עומד צוות של ביצועיסטים בתחום השיווק, העיצוב, הפרסום, המכירות להגדלת ההכנסות בעסק בחברה ובארגון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב