דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מניות גוגל חצו את רף 1,000 דולר למניה 

מאת    [ 21/10/2013 ]

מילים במאמר: 375   [ נצפה 2252 פעמים ]

אני עוסק לא מעט בכתיבה שלי בכל נושא השקעות ארוכות טווח. הטענה המרכזית שלי (ולא רק שלי) שתחום ההשקעות יכול לנצח ולהציג תשואה שעדיפה על פני כל השקעה אחרת רק כאשר ההתמקדות היא באמת בהשקעות ולא בכל מיני תרגילים פיננסים קצרי מועד שהוכחו ככושלים.

דוגמא בולטת היא חברת גוגל (GOOG) שמניותיה רשמו לאחרונה מחיר שיא בעל ארבע ספרות – 1,011 דולר למניה המגלם שווי חברה של מעל 337 מיליארד דולר.

כשבוחנים את ביצועי חברת גוגל אפשר להבין מדוע המשקיעים דחפו את שווי החברה מעלה. ראשית, אין היום בעולם משתמש אינטרנט שאינו יודע מי היא גוגל ומכאן גם מקור כוחה. החברה מצליחה לרשום רווחיות של מעל 12 מיליארד דולר ממכירות של יותר מ – 50 מיליארד דולר (לפי דוחות שנת 2012).

גוגל הצליחה עם השנים לקבע את מעמדה על אף שהיתה בין אחרונות חברות האינטרנט בעלות מנוע חיפוש שהצטרפו למשחק. כיום חברת גוגל מעניקה שרותים רבים נוספים שמוסיפים רבות לחווית המשתמש ואולי הנתון הזה גורם למשתמש הממוצע מאוד נוח להתאהב ולעשות שימוש בשרותי החברה.

מניות גוגל הונפקו לציבור בשנת 2004, בדיוק שנתיים לאחר שהשווקים בעולם התפרקו ונפלו וחברות אינטרנט רבות פשוט נעלמו מהמפה ומהשווקים הפיננסים בכלל. בועת הדוט קום הציפה את מדד הנאסד"ק בשנת 2000 לרמה של מעל 5,000 נקודות וכל חברת אינטרנט עם סיומת COM הצליחה להשיג שוויים של מילארדי דולרים. כמובן שלכל חגיגה יש מועד סיום ובמקרה של מדד מניות הטכנולוגיה בארה"ב סיום החגיגה היה חד וכואב עם צניחה במדד עד לרמה של קצת מעל 1,000 נקודות.

כשגוגל הנפיקה את מניותיה לציבור בשנת 2004 הסקפטיות היתה רבה. גם אצלי. הזיכרון מהשנים 2000-2002 ששחטו את כל בועת האינטרנט, וסחפו מטה גם חברות אמיתיות, היה עדיין טרי והחשש מחברות COM היה רב.

לאחר 9 שנים בהן גוגל נסחרת בבורסה ניתן לזהות את סיפור ההצלחה שלה. כן, היה ניתן כבר אז לזהות בדיוק כמו חברת אפל (AAPL). השימוש באינטרנט לא רק שאינו פוחת אלא עולה ואפל הצליחה להחדיר למשתמשי האינטרנט גם את השימוש הנייד (בשונה מהנייח) ולהעלות את הטרפיק באופן משמעותי. עלייה בנפח השימוש באינטרנט מעלה את נפח הפרסום באינטרנט וכאן נכנסת לתמונה גוגל שחלק גדול מהכנסותיה נובע מפרסום באינטרנט.

גוגל הונפקה בבורסה בשנת 2004 במחיר – 80 דולר למניה ולאחר 9 שנים נסחרת במחיר של 1,000 דולר. חישוב התשואה הוא פשוט וגם ההבנה כיצד הזמן הוא מרכיב חשוב בהשקעה.

גיא חזן-יועץ השקעות פרטי, אובייקטיבי ובלתי תלוי www.guyhazan.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב