דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תפיסת הזמן והמרחב בקידום העסק שלכם 

מאת    [ 20/10/2013 ]

מילים במאמר: 710   [ נצפה 2705 פעמים ]

"אני מבין את מה שאת אומרת, באמת שאני מבין, וגם מפנים , אבל אין לי זמן!".  

אני שומעת את המשפט הזה לעיתים קרובות בווריאציות שונות ומשתנות מלקוחות, מכרים, סובבים ולאלו שנאותים להקשיב להסברים ועובדות לאשורן. אז החלטתי לשבור כמה מיתוסים לכמה אנשים, להסביר לאלו שאינם בסוד העניינים, למתחילים בעולם העסקים וכאלו ש"סתם" מתעקשים לקפוא על השמרים.  

עסק מתחיל מצריך בניית תוכנית עבודה מוסדרת הכוללת מערך שיווק וקידום, בערוצי שיווק ופלטפורמות מגוונות, בעיקר אלו האינטרנטיות. בכול מקרה ועניין של שאלות, אי הבנות ובקשת הסברים לגבי תפקודו של עסק מתחיל, מומלץ ורצוי לקחת יועץ שיווקי, מלווה עסקי או חבר שכבר עשה זאת והצליח. 

עניין הקידום והשיווק אינו שונה מכול עניין או תחום אחר בו אנו זקוקים לעיתים ליד מכוונת, עצה ואף טיפול נאות.  

כשכואב הגרון, קובעים תור לרופא, מגיעים לפגישה בשעה שנקבעה, פותחים פה גדול, עורכים בדיקה, מקבלים  תוצאות ואת הטיפול בהתאם.  

כשהרכב שלנו שובק חיים באמצע נסיעה, נכנס למוסך מורשה, נבדק, מטופל ויוצא כחדש, אנו מהנהנים בראשנו להסברי המכונאי ומשלמים בחיוך את החשבון (אוקיי, מתמקחים מעט כדי לא להראות לגמרי קלולס חסרי הבנה מינימאלית בראשי מנוע).  

זהו בדיוק התהליך כשאנו מגיעים לעסק שלנו.   

מדוע אחד הדברים החשובים והקריטיים בחיינו, העסק שבנינו בשתי ידיים,  שקובע את גורלנו הפיננסי, רווחת משפחותינו ואיכות חיינו יקבל יחס של "אין לי זמן" וידחק לפינה אפורה ברשימת סדרי העדיפויות??!!.  

והנה כמה עובדות לסבר את האוזן והעין:  

1)  עסק שיסודותיו אינם כוללים תוכנית עבודה מסודרת, קביעת מטרות קצרות וארוכות טווח, הגדרת יעדים, קהלי יעד וכיו"ב, שאינו בעל חזון ומערך שיווק וקידום ידוע מראש, נדון לכישלון או לדשדוש עמוק בסמוך לנקודת הפתיחה שלו.  רוב המטאורים שאתם שומעים עליהם, נמצאים בגלקסיה אחרת, קופצים לבקר לעיתים נדירות.  

 2)  שיווק וקידום ברשת האינטרנט על כול חלקיה וגווניה הוא הכרחי. כפי שלא ניתן ל"עשות חצי עבודה" בתיקון המצבר ברכב, לא ניתן לבצע חלקי שיווק. בהחלט ניתן ל"בחור" היכן, למה וכמה, אך גם לקחת במערך השיקולים וההחלטות שהתוצאות יהיו בהתאם.  ככול שתרחיבו את מעגל ומערך השיווק והקידום תהיו יצירתיים בבחירות שלכם, תפתחו אפיקים חדשים, דלתות וחלונות אל מול עולם בלתי נדלה של אפשריות, כך תגדילו את סיכוייכם להיות שם בזמן הגאות.


3)  ישנן הרבה מאוד דרכי שיווק שהכרתם מאז שחר הילדות: דלת לדלת, חלון לחלון, חלוקת פליירים, "שיווק ידיות", פרסומים במקומונים, עיתונים, ירחונים וכיו"ב. אלו הן שיטות שאבד עליהן הקלח!!! 
חלקכם מופתעים, אני יודעת, מעורר תדהמה. שיטות אלו מוכיחות עצמן בימינו אנו כלא יעילות, נקודה!. הדבר היחיד שהן כן יעילות בו הוא בזבוז תקציבים יקרים שאמורים להיות מנותבים לשיטות שכן עובדות.  הדבר אמור במיוחד לעסקים קטנים ובינוניים שאין ידם משגת תקציבי ענק למלחמות גרילה מאסיביות.  אינטרנט, רשתות חברתיות, מובייל, אפליקציות, ברקודים וכיו"ב, הם אלו השולטים והנותנים את הטון.  בימים בהם קינדל אלקטרוני מחליף דפי ספר מצהיבים, כדאי וחשוב להפנים זאת, ויפה שעה אחת קודם.

4)  הפעילות הכוללת לשיווק וקידום העסק שלכם בעולם האינטרנט מצריכה עבודה, ועבודה קשה. מצריכה זמן והשקעה. מחשבה ויצירה. מערך עבודה יומיומי, שיטתי ועקבי. יש לכם 3 אפשרויות: להשקיע, לקחת בעל מקצוע, להיכנע ולחדול.

5)  "איזהו חכם הרואה את הנולד", ולא מדובר על מדיומים, מתקשרים או הילרים.  העניין פשוט, צפוי ומגובה במחקרים, אחוזים, טבלאות וסטטיסטיקות הניתנים לחיזוי.  כול מה שצפוי שיקרה, נכתב לגביו ומדובר רבות בתחום, אכן יקרה.  השאלה היחידה שהנכם צריכים לשאול את עצמכם, בהנחת יסוד שאתם מעוניינים שהעסק יתקדם ויצליח היא שאלת הטיימינג. האם לקפוץ על הסוס עכשיו או לנסות לתפוס אותו כשהוא כבר דוהר במרחבים (?!).  

המלצתי החמה, במידה והבנתם את צרכי העסק שלכם, הכלתם והפנמתם שאין ברשותכם את הידע, הכלים והזמן לקדם אותו, וקיבלתם החלטה לקחת בעל/ת מקצוע בתחום, רצוי שיהא זה בעל/ת מקצוע בעלי רוחב אופקים, המתמצאים בתחומים מגוונים, בעלי ידע וניסיון, המסוגלים לראות את התמונה השלמה ולא רק את רמת הפיקסל וחצי. יכולת ההתגמשות וההסתגלות אינה רק מנת חלקם של בעלי העסקים, היא מחויבת המציאות גם למומחי תחום הקידום והשיווק האינטרנטיים.  

באם לקחתם על עצמכם את המשימה - מבורך, מעניין ומאתגר.   קחו בחשבון שיש להשקיע זמן רב ומאמץ בלמידה, בהבנה של עולם ומלואו, הבנת התהליכים, נקודות המפתח, הניצבים, משחקי התפקידים הראשיים ועוד. למידה מעמיקה מרמת הטכניקה הפשוטה ועד להבנת תהליכים ברומה של רשת כיצד הדברים מתנהלים, מה מותר ומה אסור, מה יקדם ומה ישבית, היכן כדאי להשקיע ומתי. כן, מעין בורסה קטנה.  

בכול דרך שתבחרו בה, באיזה מסלול בו תחליטו לצעוד, "אין לי זמן!" אינו אופציה.

שגית סקואין אוקטופוס. שירותי שיווק וקידום עסקים באינטרנט. href="mailto:%3Cp%3Esagitskuain@gmail.comsagitskuain@gmail.com">">sagitskuain@gmail.com http://thebusinessheartbeat.blogspot.com/    https://www.facebook.com/OCTOPUSWEBSERVICES




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב