דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ספוטים לד, מה צריך לדעת לפני שקונים. 

מאת    [ 17/10/2013 ]

מילים במאמר: 959   [ נצפה 2663 פעמים ]

ספוטים לדים מספקים אפקט נחמד בעיצוב עם תאורה, זה נותן יותר חיים בעיצוב הבית שלכם. האם אתם רוצים "בית ירוק" ?. אתם צריכים שיהיה לכם ספוטים לדים במקום ספוטים ההלוגן, לדים (LED)  יותר ידידותית לסביבה, יותר חסכונים ומודרנים משאר הנורות כיום במיוחד מההולגן המסורתית. למרות העלות הראשונית של ספוטים לדים, זה יחסוך לכם כל כך הרבה כסף, בהוצאות חשבון החשמל בטווח הארוך שאין נורה המשתלמת יותר ממנה גם בטווח הקצר. במיוחד כשהיום החיים במגמה ירוקה יותר. החלפת הבית לתאורת לדים הוא המעשה הנבון ביותר, במיוחד בתאורת ספוטים שכן ספוט ההלוגן צריכת החשמל שלו גבוהה בהרבה, כך שלא רק תשמרו על הכסף שלכם בהחלפת התאורה אלה גם בשמירה על כדור הארץ.

 

מה הם בכלל ספוטים לד?

כדי להסביר לכם בפשטות, ספוטים לד הם נורות ספוטים המצויידים בנורות לדים, הספוטים מרכזים ונשלטים בקרן אור מרוכזת המאירה על אזור או נקודה מסויימת. בשל ההשפעה המרוכזת, ספוטים לד מגיעים לאלומות עור עוצמתיות על פני מרחק רב המתאימים לעיצוב תאורת הפנים שלכם. ספוטים לד טובים לא רק להארה, אלה גם לייצרת אווירה בחדר, לדוגמא ספוטים לד עם אלומת אור צרה, מצויינת כדי ליצור נרודת מידוק כגון הוספה של אפקט דרמטי והדגשת המרקם. מה שהופך ביצירה שלכם לנצנץ וזה קל ליישום עם ספוט לד הנכון בגלל אפשרויות אלומות האור של ספוטים לד. גוון ספוט הלד ועוצמתו נתנות לשליטה בקלות על ידי מפרט ספוט הלד בהספק התאורה (לומנס) או לפי צריכת החשמל של ספוט לד, עם תאורת ספוטים לד האווירה בחדר או בסלון יהיו יותר נעימים ויעלו את מצב הרוח שלכם בעת השעיה, אפשר לומר בוודאות ש-ספוטים לד הם אומנות עיצובית בפני עצמה.

 

למה ספוט לד יותר טוב מספוט הלוגן?

הלדים היא טכנולגיה חדשה בתחום התאורה, נוריות הלדים הן דיודה פולטת אור מוליכה למחצה במצב מוצק כאשר חשמל עובר בה היא פוטלת אנרגיה הנקראת אור. בניגוד לנורות המסורתיות שמשתמשות בחוט להט, לדים פולטים אור על פי שימוש אלקטרוני בעוד חוט הלהט (הלוגן) פולטים חום לפי אנרגיה של חום. זה הסיבה ש-ספוטים לד חוסכים יותר אנרגיה ויותר חסכוניים, מלבד זאת בחירה בתאורת הלדים היא חכמה יותר משום שהם לא מכילים כספית או עופרת שמזהמת לנו את כדו הארץ, הלדים נדלקים מהר יותר אפילו מתאורת הפלורסנט, חוץ מזה בהשוואה למנורות ההלוגן, הטכנולגיה החדשה הזאת שנקראת תאורת לדים מונעת ממכם לקלוט קרינה אולטרה סגולה UV , שלא נומר גם את ספוטים לד ניתן גם לעמעם שלא כמו נורות הפלורסנט, ישנן הרבה סיבות למה כדי ספוטים לד, אנחנו סיפרנו לכם רק כמה מהם. לכם נשאר רק להחליף את ספוטים ההלוגן שלכם בבית לתאורה יותר חסכונית וידידותית לסביבה ולהנות מכל הייתרונות הללו.

איך לבחור ספוט לד המתאים ביותר לצרכים שלך.

מאז ש-ספוטים לד כל כך מבוקשים וטובים לשימוש, ישנם כל כך הרבה דגמים שונים בשוק לבחירה, אתם צריכים לדעת איזה ספוטים לד אתם רוצים לצרכים שלכם. להלן כמה נושאים שהייתם רוצים לשקול לפני בחירת ספוטים לד:

-          חשמל וסוג חיבור ? אתם צריכים לדעת בוודאות איזה זרם חשמל מתאים לבית התאורה שלכם בבית, האם זה 12V DC או 220V AC? לרוב ספוטים לד עם צריכת חשמל של 12V מתאימים לחיבור GU 5.3 ו- 16MR ולסוג ספוטים לד אלה תצטרכו דרייבר לדים הממיר את המתח מ220V למתח עבודה של ספוטים לד 12V

-          ישנו סוג נוסף של ספוטים לד העובדים במתח עבודה 220V הנפוץ יותר במשקי הבית הישראלי, ספוטים לד הלה מתאימים לחיבורים 5.3GU ו10GU . ספוטים לד הלה לא מצריכים דרייבר לד הממיר את המתח והם מתחברים ישירות למתח החשמל בבית.

-          הספק וואט ולומן ? וואט - היא יחידת מדידה של צריכת חשמל, תאורת הלד מגיעה בדירוגי כח שונים כמו התאורה המסורתית, טווח הצריכה בוואטים למוצרי התאורה הוא גדול.

ככל שמספר וואט הנורה יותר גבוה , כך יותר אנרגיה תצרוך הנורה ובדרך כלל תפיק יותר אור.

זווית הארה של ספוטים לד, היא מדידה של התפשטות מקור האור במעלות.

זוהי תכונה מצוינת של ספוט הלד, שכן ניתן להתאים כל ספוט לד עם זווית הארה שונה כדי להפיק את המיטב מהנורה בהתאם לשימוש בה, זוויות הארה הפופולאריות הם 30, 45 . אך ניתן למצוא בספוטים גם 15.60. ואף יותר בנורות לדים אחרות.

 עוצמת אור,

חשוב לציין ככל שזווית הארה רחבה יותר, היא מקטינה את עוצמת האור המורגשת במרחק קבוע ממקור האור. לפיכך אם את/ה רוכש ספוט לד 3W, זווית הארה המתאימה היא 15-45מעולת

בחירת זווית הארה רחבה למנורת לד בצריכת אנרגיה נמוכה תגרום לתוצאה של מראה עמום.

דירוג לומן  - הידוע גם כדירוג שטף אור, הוא בעצם מדד תפוקת האור שהנורה מספקת. ככל שמספר הלומן גבוה יותר כך שטף האור גדול יותר, דירוג לומן הוא יישום שימושי נוסף להשוואת נורות לד לתאורה מסורתית, אך אינו גורם מכריע.

שימו לב כי יש נורות עם הספק צריכת חשמל זהה אך מדד הלומן שונה בניהם כמו בכל סוגי התאורה המסורתיים, כמו כן חשוב לזכור כי אור לבן בהיר יותר מספק יותר לומן מאור לבן חם, לכן תראו שוני גם באותו סוג נורה.

-          מדד מקדם צבע הנקרא גם CRI ? זהו מדד צבע האור המפרש לנו את איכות האור של הנורות, בדרך כלל רושמים זאת במספרים מ0-100 . המדד מפרש לנו את איכות האור שנקבל על האובייקטים או בחלל החדש, מדד זה נמדד בהשוואה אל אור השמש, כככל שהמספר יותר גבוהה לכיוון ה100 אנו מבינים שאיכות האור של המוצר מדמה לנו אפקט או יותר נעים יותר אמיתי יותר איכותי.

-          ? דבר אחרון בחירת גוון האור שאנו רוצים הנמדד בקלווין 2700K ? 3300K נחשב לגוון לבן חם ועוד כש 5700K ? 6500K נחשב לגוון לבן קר, הלבן חם נותן אווירה יותר חמה ונעימה בחלל החדר מתאים כתאורה לסלון בעוד שהלבן קר נותן אווריה יותר בהירה וקרה בחלל החדר המתאים יותר למשרד או המטבח.

אלה הדברים הבסיסים שאתם צריכים לדעת לפני בחירה נכונה של ספוטים לד, וזהו המידע הבסיסי גם על תאורת לדים בפרט, מקווים שהמאמר הזה עזר לכם לעשות החלטה נבונה בעת קניית ספוטים לד חדישים, שתיהיה לכם קניה מהנה ותתחדשו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב