דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עסקים במגזר ה- SMB ודילמת החתונה הקתולית 

מאת    [ 29/02/2008 ]

מילים במאמר: 833   [ נצפה 3053 פעמים ]

עסקים רבים במגזר ה- SMB מתחבטים בבעיה, האם לקבל את ההחלטה למעבר לטכנולוגית IP-Telephony כבר כיום, או לדחות את המעבר למועד מאוחר יותר, כאשר מודל החזר השקעה (ROI) לביצוע המעבר יהיה קצר יותר. בניגוד לארגונים ועסקים גדולים, ההחלטה קלה יותר במגזר ה- SMB.
במאמר הקודם יש ROI במעבר לרשת VoIP, ציינתי, שלמעשה, מבחינה טכנולוגית ותפעולית, מעבר לטכנולוגיית VoIP הנו מובן וברור לכל. אך יחד עם זאת, קצב החדירה של VoIP למגזר העסקי בשוק הישראלי הינו נמוך יחסית למקובל במדינות מערב אירופה וארה"ב.
היום ברור לכל, לאחר 7 שנים מאז שחברות כמו סיסקו ואוויה הובילו את המהלך למעבר לטכנולוגית VoIP, שפרוטוקול האינטרנט (IP) הנו הפתרון הנוח ביותר להעברת שירותי תקשורת כוללים (נתונים, וידאו וקול).
לאור השינויים בשוק התקשורת הישראלי, פתיחת שוק התקשורת לתחרות אמיתית ללא חסמים רגולאטורים, המשך תהליכי המיזוגים והרכישות בענף התקשורת, כניסת טכנולוגיות חדשות כדוגמת NGN (Next Generation Network) ו- IP-Centrex, קצב חדירת טכנולוגיית VoIP יגדל באופן משמעותי במהלך השנתיים הקרובות, בעיקר במגזר העסקים הקטנים והבינוניים.
אפרט בקצרה מספר תהליכים ושיפורים מרכזיים, שקורים כיום בשוק התקשורת, אשר ישפיעו בשנים הבאות על המגזר העסקי, תוך מתן דגש על העסקים הקטנים והבינוניים:
1. כניסת מפעילי התקשורת גם לחצרות הלקוחות:
עד היום, הסתפקו מפעילי התקשורת במתן שירותים ללקוחות העסקיים עד לנקודת הנס"ר (נקודת סיום רשת), כאשר את הפעילות ב"חצר הלקוח" השאירו לחברות הנס"ר, לספקי התקשורת התשתיות והאינטגרטורים הרבים הקיימים בשוק. ריבוי הספקים ומעגלי ההתקשרות בין ספק-לקוח (מעגל ראשון: חברות הקמת תשתיות פאסיביות לפריסת צנרת, כבילה, ארונות וחיבורים. מעגל שני: חברות אינטגרציה, ספקי Tier-1 של היצרנים המובילים. מעגל שלישי: מפעילי תקשורת מפ"א, סלולר, אינטרנט, תמסורת ובינלאומי), גרמו לכך, שמודל ROI למעבר לטכנולוגיית VoIP היה כמעט בלתי אפשרי למימוש.
כניסת מפעילי התקשורת כיום גם לחצרות הלקוחות הנה טבעית ומחויבת המציאות, כאשר עוברים לטכנולוגיות כמו IP Centrex או Hosted PBX ו- NGN. ספקיות הנס"ר המוכרות מהעבר (בזקכל, גלובקול) נעלמו והתמזגו בתוך חברות ISP בזק בינלאומי ונטוויז'ן-013-ברק. במקביל, הופכות ספקיות הסלולר והאינטרנט להיות גם ספקיות נס"ר. תהליכים אלו שינו את מבנה השוק, את שרשרת הערך של שירותי התקשורת ואת מבנה השירות ללקוח העסקי המצוי.
2. מעבר הדרגתי לשירותי תקשורת כוללים:
חברות הסלולר קיבלו לאחרונה, פרט לרישיון רט"ן (רדיו טלפון נייד), גם רישיונות נוספים לשירותי מפ"א ייחודיים, אינטרנט (ISP) ונס"ר. חברת מירס ממתינה למכרז התדרים לטכנולוגיות ה- WiMAXלצורך פריסת רשת תקשורת אלחוטית בפריסה ארצית, שתתחרה ברשתות דור 3 ו- 3.5 (HSDPA). חברת -Smile012 מרחיבה את שירותיה לכל תחום כולל ה- WiMAX. חברות נישה כמו אקספון, שעסקה עד היום בתחום המב"ל, עוברת לתחום המפ"א וה- ISP.
עד סוף שנת 2008 תאבד חברת בזק כ- 15% מנתח השוק גם במגזר הפרטי וגם במגזר העסקי. כך תכנס גם בזק לתחרות אמיתית בשוק תוך מתן שירותי תקשורת כוללים ללא חסמים רגולאטורים מלאים, כפי שקורה כיום, מצב אשר מונע מחברת בזק להציע ללקוחות העסקיים שירותי תקשורת כוללים, תוך שימוש בתוכניות תמחור מיוחדות לכל מגוון השירותים.
כמובן, שהפתרונות, שיוצעו ע"י מפעילי התקשורת, צריכים להתאים לכל מגזרי השוק השונים (עסקים גדולים, בינוניים וקטנים). דהיינו, גם לארגון גדול בפריסה ארצית, שמעסיק אנשי IT ותקשורת, ואשר מעדיף לנהל את התקשורת באופן עצמאי תוך ניהול, שליטה ובקרה על הרשת הארגונית, וגם לעסק, שהוציא את כלל מערך המחשוב והתקשורת למיקור חוץ. או לחילופין, לעסק שאינו מחזיק אנשי מקצוע מומחים בתחום המחשוב והתקשורת למעט עובד חברה המשמש "כנאמן מחשוב".
3. "קוד פתוח" - Open Source ו- SIP:
חדירה הולכת וגדלה של "הקוד הפתוח" לתקשורת, כמו בטכנולוגיית האסטריקס, במיוחד לשוק העסקים הקטנים והבינוניים, ללא צורך בהשקעות גבוהות בחומרה ייעודית של יצרני התקשורת, תשפר משמעותית את מודלי ה- ROI וכניסת טכנולוגיית VoIP. יחד עם זאת, לא חייבים להשתמש בקוד פתוח במערכת המרכזית (שרתים). אבל, רוב ציוד החומרה המרכזי וציוד הקצה חייב להיות בתקנים סטנדרטיים ואוניברסאליים, כדי שהתקשורת תפעל קצה לקצה. הפתרון המיושם בפועל חייב להיות פתוח ואוניברסאלי וכזה שאינו הופך את הלקוח לשבוי של ספק התקשורת, כאשר כל ההשקעות של הלקוח בגין ציודי קצה תוכלנה לשמש גם למעבר לספק תקשורת חלופי. בחלק מהפתרונות יכולים המערכת המרכזית והשרתים להיות בבעלות ספק התקשורת ולא בבעלות העסק, בשכירות או בליסינג תפעולי.
חברת בזק מיישמת כבר כיום כלל זה בפתרון IP Centrex, שמוצע כיום ללקוחות עסקיים, באמצעות אספקת טלפוני IP מבוססים על פרוטוקול SIP (כמו טלפוני Grand Stream התומכים בפרוטוקול SIP), אשר יכולים לשמש את הלקוחות גם לאחר מעבר למפעיל תקשורת אחר, שתומך ב- SIP.
ברור, שיש צורך לבחון, לקבל ייעוץ ולנתח את כל החלופות שיש בשוק, ולא ליפול למלכודת של "חתונה קתולית" עם ספק אחד, בשוק המצוי בתחרות שהולכת וגוברת מידי יום. בעולם הסלולר הפרטי קבע משרד התקשורת תקופת התחייבות מרבית לספק התקשורת של 18 חודשים. במגזר התקשורת העסקית מומלץ להגביל את תקופת ההתחייבות לשנה, עם אופציה להארכה לעוד שנה. כך תישמר הגמישות בידי העסק לבחור את ספק התקשורת המתאים ביותר עבור כלל צרכיו.
גישה נכונה של רשת תקשורת VoIP למגזר העסקי SMB תאפשר ביצוע אופטימיזציה של שירותים ומסלולים, עם יתרון כספי ותפעולי ברור למגזר עסקי זה. שילוב נכון של יכולות חברות התקשורת, שמספקות כיום שירותים גם בחצרות הלקוח, מאפשר הצגת יכולת מקיפה ומלאה של One Stop Shop ללקוח העסקי המצוי, שאין לו מערך של מנהלי תקשורת ו- IT בתוכו, תוך תמחור נכון בשוק תחרותי. כך מאפשרים כבר כיום ROI ברור ומובן לכל, בנוסף ליכולות המגוונות של ייעול העבודה וניהולה במעבר ל- IP גם במערכות הטלפוניה.


Telecom Experts - הוקמה ע"י מהנדסים מומחים בתחומי התקשורת והמחשוב במטרה לעזור לעסקים בצמצום והתייעלות הוצאות התקשורת.כאן תמצאו פתרונות יעילים ופשוטים לשירותים רבים שיחסכו בהוצאות התקשורת והמחשוב של העסק שלכם. שירות חיסכון לקוחות פלאפון. שירות חיסכון לקוחות סלקום. שירות חיסכון לקוחות אורנג'.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב