דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


Mobility 3.0 הוא המלך - אסטרטגיית מובייל ארגונית הלכה למעשה 

מאת    [ 17/10/2013 ]

מילים במאמר: 463   [ נצפה 3326 פעמים ]

בניית אפליקציה סלולארית ארגונית אינה כבר שאלה של "כן" או "לא". כיום כמעט לכל ארגון קיים יישום סלולארי זה או אחר, ואם לא, או שהארגון נמצא בשלב האפיון ו/או הפיתוח של האפליקציה, או שברור לארגון שהוא חייב להיכנס לנושא. חנויות האפסטור והגוגלפליי מלאות יישומים למכביר - כל מילת חיפוש שתיבחר תניב רשימת אפלקציות מכובדת, אך השאלה החשובה, שהינה "בכמה מגדילה האפליקציה הסלולארית את הכנסות הארגון", בד"כ לא נשאלת וכן לא מבוצע מעקב על הגדלת ההכנסות להם תורמת האפליקציה.

כהכנה לפגישה עם לקוחותי, אני בודק קיום אפליקציה סלולארית של הארגון הן ב-AppStore ובן ב-Google Play - שתי חנויות היישומים הפופולאריות. במקרים רבים אני מוצא יישום סלולארי שהושק חודשים רבים קודם לפגישתי בארגון, אשר כמות הורדות שלו הינה זניחה. הסיבה הינה שהארגונים פיתחו אפליקציה סלולארית, רק כדי שיוכלו להתגאות בכך שיש להם נוכחות בעולם המובייל, שכן, באירוע חברתי אין גאווה גדולה יותר מלפתוח את הסמארטפון ולהציג לכל הנוכחים את האפליקציה החדשנית שפותחה לארגון. אולם, לעיתים קרובות אפליקציה זו פותחה ללא מחשבה מעמיקה וללא בנייה של אסטרטגיית מובייל ארגונית.

Mobile 2.0 היה השלב בו ארגונים וחברות הבינו שאין כל טעם ביישומים סלולאריים שאינם מחוברים אל המערכות הארגוניות, אשר מספקות ללקוחות מידע מעודכן בזמן אמת. אם ניקח לדוגמה את העיריות במדינת ישראל, ניתן למצוא מספר קטן של עיריות שהשקיעו סכומי כסף רבים במחשבה אסטרטגית של סל השירותים אותם הם מעונינים לחשוף לאזרחים ואילו עיריות אחרות פיתחו יישום שהינו אוסף של לינקים לאתרי WEB מומרים לסלולאר ולאיים של מערכות ארגוניות עצמאיות. הצגת התכנים התבצעה על ידי קישור (לינק) לאתר האינטרנט של החברה אשר לעיתים נעטף בחלק עיצובי ובחווית משתמש בה השקיעו הארגונים מחשבה.

Mobile 3.0 הוא השלב הוא הארגונים נמצאים כיום. מאפייני דור זה הינם:

- הבנה מעמיקה שכניסה לעולם הניידות ללא אסטרטגית מובייל ארגונית כוללת הינו בזבוז משאבים, זמן וכסף

- על האפליקציה לייצר ערך מוסף למשתמשים – שהרי ללא הבנה מהירה של הערך המוסף, המשתמשים לא יורידו את האפליקציה

- אפליקציית Mobile חייבת להגדיל את הכנסות הארגון או לפחות להקטין את הוצאותיו. הופעת הלוגו של הארגון בחנויות האפליקציות אינו מספיק

- כניסה לעולם ה-Mobility ללא בניית צוות היגוי הכולל נציגי כלל הפונקציות בארגון וללא רתימת כלל הגורמים בארגון כגון השיווק, שירות הלקוחות, המכירות, הכספים ובעיקר מערכות מידע, הינו בזבוז משאבים, זמן וכסף

המדדים הרלוונטיים לשימושיות של אפליקציה סלולארית הינם כמות ההורדות, כמות השימושים היומיים ו/או החודשיים, הגדלת ההכנסות הנובעות מהאפליקציה והקטנת עלויות הארגון כתוצאה מהעברת הלקוחות לשימוש באפליקציה

חברות שהשקיעו משאבים רבים בפרסום ושיווק האפליקציה, גילו שאפליקציה שפותחה ללא אסטרטגיית ניידות ארגונית, כמעט ולא הורדה, וגם אם הורדה, כמות השימושים בה הייתה נמוכה ביותר, דבר שהוריד לטימיון את ההשקעה הגדולה שבוצעה.

ארגון המעוניין להגדיל את הכנסותיו כתוצאה מפיתוח אפליקציה סלולארית ובכך להצדיק את עלות פיתוחה, חייב להיכנס לעולם זה לאחר בניית אסטרטגיית הניידות העיסקית שלו.

אלתרנט - הדרך שלך לאפליקציה סלולרית עיסקית מצליחה 


קורסי בניית אסטרטגית מובייל ארגונית, בניית תוכניות עיסקיות לעולם המובייל, אפיון שיווקי וטכני של אפליקציות סלולריות, פיתוח השקה וקידום האפליקציות ברשת ובחנויות


אילן אלתר


 נייד: 050-7900300


 דוא"ל: href="mailto:IlanAlter@AlterNet.co.ilIlanAlter@AlterNet.co.il">">IlanAlter@AlterNet.co.il


 אתר: http://www.AlterNet.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב