משווק - על אסטרטגיית תוכן שמעת?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

משווק - על אסטרטגיית תוכן שמעת? 

מאת    [ 15/10/2013 ]
מילים במאמר: 557   [ נצפה 1417 פעמים ]

 
 

אם אתם קוראים את המאמר הזה, אצא מנקודת ההנחה כי שיווק באמצעות תוכן אתם כבר מבצעים. אתם כותבים מאמרים, פוסטים לבלוג שלכם, דפי נחיתה לאתר שלכם סטטוסים לפייסבוק, ואולי אפילו מצייצים מעת לעת.

אבל.. האם אתם עושים כל זאת – מתוך ראייה ותכנון אסטרטגי?
האם אתם יודעים מה תכתבו בעוד יומיים, בעוד חודש ובעוד שנה מהיום?

 ראשית – כמה מלים של הרגעה: תהליך הפיתוח אסטרטגיית תוכן לא צריך לקחת יותר זמן, או לעלות לכם יותר כסף. מה שהוא כן צריך לעשות הוא להכניס סדר לדברים, ותוך הגדרת יעדים ומטרות, לספק לכם תכנית עבודה אסטרטגית. כזו שתשרת אתכם למשך זמן ארוך.

 כדי להבין את השאלה, ובהמשך להתוות את פתרונה – אתחיל בהסבר המושג אסטרטגיית תוכן.

 לפניכם - שתי ההגדרות הנפוצות ביותר למושג:

"תהליך התכנון, ההפצה והשליטה בתוכן שימושי ומועיל.” כריסטינה הלבורסון

או

"שיטה מחזורית המגדירה את כל תהליך פיתוח התוכן באתר" ריצ'רד שיינפילד

 

אסטרטגייה של תוכן תעבוד יותר טוב כאשר היא חלק מאסטרטגייה כללית, ולצורך ביסוס אסטרטגייה של תוכן – עליכם לקבוע 4 דברים:

- מטרות

- משאבים

- שלבי עבודה

- מדדים להצלחה

 

כדי לקבוע אסטרטגייה של תוכן, עבור כל אחת מהמטרות שלכם עליכם להקצות משאבים, להתוות שלבי עבודה (טקטיקה) ולקבוע מדדים להצלחה, וככל שאסטרטגיית התוכן שלכם מתפתחת, כך תרצו לרדת יותר ויותר לרמות של פרטים.

וכמו בשיווק באינטרנט – כך גם כאן: יישום טוב של אסטרטגיית תוכן לעולם לא נגמר. הוא מתפתח, וממשיך להתפתח לאורך הדרך.

 

בשלב זה... אתם בוודאי רוצים דוגמה טובה.

אז ככה:

"מחליקים לך" - רשת מספרות חדשה בפריסה ארצית

מתוך ניתוח השוק, הבינה רשת המספרות כי קהל היעד שלה הוא נשים המעוניינות לשפר את מראה השיער, וכי מטרת מהלך התוכן של החברה הוא מיצוב הרשת כמומחים בתחום החלקת שיער.

הטקטיקות(שלבי עבודה) בהן תנקוט החברה בשלב ראשוני זה יהיו כלליות יותר, ויתייחסו לביסוס נוכחות אונליין (אתר אינטרנט, דף פייסבוק וכד'), ביסוס נוכחות בתעשייה (השתתפות בכנסים מקצועיים), והתחלה של בניית קשרים עם הלקוחות (מוצרים מוזלים, סדנאות).

 

לאחר ניתוח הנתונים – תעמיק רשת המספרות את המהלך, ותהפוך חלק מהטקטיקות – למטרות.

כך, שלב ביסוס הנוכחות אונליין יהפוך למטרה: העמקת הידע של הקהל במוצרי החברה, ומתן מידע מקיף ומהימן לגבי הנושאים בהם עוסקת החברה. מידע שייצר אינטראקציה.

הטקטיקות לצורך השגת מטרה זו – יהיו: הוצאת ניולטר בתכיפות קבועה, עיבוי תוכן אתר האינטרנט, כתיבת מאמרים בנושאים נוספים לאתרי מאמרים, העמקת הקשר עם הגולשים בפייסבוק, וכך הלאה.

 

בשלב השלישי, ולאחר ניתוח הנתונים – תתבצע העמקה נוספת, וכך הלאה, בתהליך איטרטיבי ספירלי...

 

הבנתם? מוזמנים ליישם בחברה שלכם.

רוצים להבין יותר טוב?

מוזמנים ליצור קשר בפייסבוק: https://www.facebook.com/michal.moreno/  

 

מנהלת פרוייקטים בחברת מורנו'ס שיווק באינטרנט ועורכת ראשית באתר מאמרים - הספרייה הגדולה בישראל להפצת מאמרים לשימוש חופשי ברשת האינטרנט. 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב