התוכן הוא המלך, ההקשר הוא האלוהים
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

התוכן הוא המלך, ההקשר הוא האלוהים 

מאת    [ 14/10/2013 ]
מילים במאמר: 747   [ נצפה 1988 פעמים ]

 
 

Content is king, Context is God
ובעברית: התוכן הוא המלך, ההקשר הוא האלוהים.

משפט שקראתי לפני כמה שבועות, ומאז... מתגלגל לי בראש.
מי שטבע את המשפט הוא גארי ויינרצ'אק, יזם שהצליח -בעזרת אפיקים שונים של שיווק באינטרנט, להפוך חנות משקאות קטנה ומקומית שירש מאביו, לעסק שמגלגל מליוני דולרים רבים בשנה, ומבצע מכירה של יין ומשקאות בכל ארה"ב.

את החלק הראשון של המשפט אני מכירה כבר הרבה שנים ועושה בו שימוש, בעוד החלק השני חלחל רק לאחרונה למרכז העשייה. רק עם התפתחות השיח המקוון, והאמצעים בהם עושים שימוש המשווקים באינטרנט.

מה שהחלק השני של המשפט מוסיף לנו – הוא הדרך בה אנו עושים שימוש בתוכן שלנו. המדיה. ועל כך יש לתת את הדעת – היכן מופיע כל סוג של תוכן, דבר המשפיע על הנראות  ועל האפקטיביות של התוכן.

כך, כל מדיה בה אתם פועלים – צריכה לקבל את האופי שלה, וזאת בהתאם ליכולות המדיה, לחשיפה שהיא מקבלת, ולקהל שנחשף אליה.

רוצים דוגמאות?
אם אתם למשל מאמני כושר אישיים (תחום שהתפתח רבות בשנים האחרונות) המציעים שירות של אימון כושר אחד-על-אחד, יש לכם שני קהלי יעד:


    •     חובבנים המבקשים "להכנס לכושר" ורוצים לעשות את זה כמו שצריך

    •     רצים מקצועיים שרוצים לשפר את יכולת הריצה שלהם



שימו לב כי קהל היעד הראשון הוא גדול יותר ובעל עניין רחב הכולל תחומים שונים, וקהל היעד השני הוא מצומצם ובעל עניין ממוקד.

המדיות הראשונות בהן אני תמיד ממליצה לפעול הן: אתר מאמרים, האתר שלך, דיוורים  ופייסבוק.
כדי לדעת לחלק את התוכן, חשוב להבין את ההבדלים בין הגולשים לפי מדיה.
ההבדל העיקרי בין התנועה באתר מאמרים לתנועה בפייסבוק – הוא בכוונת הגולש, ובסבלנות שיש לו לקריאת מסרים.

בפייסבוק – יש גולשים אשר מחפשים מסר שיעניין אותם, ללא כוונה מיוחדת. הם מחפשים משהו פחות או יותר קצר, ש"יתפוס אותם" כבר מהמשפט הראשון, ויגיע לפואנטה כמה שיותר מהר.
כאן הייתי מכוונת לקהל הרחב, זה שמחפש "לשפר את הכושר", ועדיין לא יודע שהוא רוצה דווקא מאמן כושר אישי.

באתר מאמרים – יש גולשים שחיפשו פתרון או מידע ספציפי, חיפשו להרחיב את הידיעה שלהם בתחום מסויים. אותם גולשים מוכנים "להשקיע" יותר, ולקרוא מסרים עמוקים ומאמרים של כמה מאות מלים.
כאן הייתי מכוונת לקהל המקצועי ולקהל הרחב, זה שיש לו בעיה או שאלה, ומחפש פתרון טוב ואיכותי – אשר יציג את מאמן הכושר שלנו ב"בר סמכא" בנושא.

באתר שלכם – יש גולשים חיפשו אתכם או את המוצר שלכם ורוצים לדעת עוד, או אפילו לייצר פעולה כלשהי.
כאן נכון לכוון לכל מי שמגיע לאתר, ולנסות להפיק ממנו את המירב. אם החלטנו כי אנחנו רוצים שהאתר ייצר לנו "לידים" – לשם נכוון, בלי לבלבל את הגולש יותר מדי.

בדיוור – בדומה לאתר שלכם, יש גולשים שנרשמו במיוחד כדי לקבל עדכונים ורוצים לשמוע מה יש לכם לספר / ללמד אותם.

מהו ההקשר הנכון לכל סוג תוכן? איזה סוג של תוכן כדאי לשתף בכל מדיה?
כאן אנחנו מגיעים ל"פואנטה" של המאמר, והיא – לבדל בין התכנים וקהלי היעד בהתאם ליכולות המדיה.


    • בפייסבוק – צרו סטטוסים כלליים ואינפורמטיביים. טיפים מקצועיים שיכניסו את העמוד שלכם לתודעה כל הזמן.
    שימו לב כי בעקבות שינוי תנאי השימוש של פייסבוק – היום אתם יכולים גם לערוך תחרויות בין גולשים ישר על הקיר שלכם, ללא שימוש באפליקציות חיצוניות.

 


    • באתר מאמרים – כתבו מאמרים מעמיקים ומקיפים על הסוגיות שעשויות להטריד את הקהל המקצועי והכללי שלכם. כאן, אפשר למשל לכתוב על טכניקות של ריצה, ריצה נכונה, סוגי אימונים, בעיות שכיחות אצל ספורטאים ועוד.
    כל מאמר שלכם באתר מאמרים יכול להסתיים עם הפנייה לדף הפייסבוק, לכתובת המייל ולאתר שלכם – להמשך הקשר עם הקורא.

 


    • באתר שלכם – צרו "דפי נחיתה" ממוקדים, שמטרתם להניע את הגולש ליצור קשר (או לממש כל מטרה אחרת שיכולה להיות לכם).
    השתמשו בכל האמצעים הגרפיים והמילוליים כדי לנווט את הגולש לכיוון המטרה, מדדו את ההמרות שאתם מקבלים מהאתר, ואת מקור ההפנייה שממנה נוצרה ההמרה.
    כך – תוכלו בעתיד לנתח את האפקטיביות של הפעילות שלכם במדיות השונות.

    • בדיוור – השתמשו בתכנים שכבר יצרתם אונליין, ואתם משתפים מחדש. ניוזלטר יכול להיות אוסף שבועי או חודשי של כמה מסרים מוצלחים מפייסבוק, הפנייה למאמר שכתבתם, וכמובן "קריאה לפעולה" אשר מבקשת מהגולש ליצור קשר.


ועכשיו.. לכמה דוגמאות בשטח. עשייה נכונה של כותבים בהתאם למדיה / להקשר:
הדף של צביה גרנות בפייסבוק – שיודע לתת מסרים נכונים וממוקדים וזוכה להצלחה רבה
https://www.facebook.com/zviag


המאמרים של חוה אוסטרובסקי באתר מאמרים – שיודעת לכתוב על הנושאים המטרידים את כולנו, ומגיעה אל הלקוחות דרך הבעיות שלהם
http://www.articles.co.il/author/164


האתר של קסם המגע – שיודע להפוך גולשים לשיחות טלפון, בכל הפלטפורמות
http://www.kesemhamaga.co.il/

בהצלחה!

מנהלת פרוייקטים בחברת מורנו'ס שיווק באינטרנט ועורכת ראשית באתר מאמרים - הספרייה הגדולה בישראל להפצת מאמרים לשימוש חופשי ברשת האינטרנט. רוצים לשמור על קשר? הרשמו לפרופיל שלי בפייסבוק: www.facebook.com/michal.moreno/   

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב