דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


The Fun Theory - חשיבה שיווקית מחוץ לקופסה. 

מאת    [ 14/10/2013 ]

מילים במאמר: 826   [ נצפה 3077 פעמים ]

תיאוריית הכיף היא פיתוח גאוני ויצירתי במיוחד של חברת פולקסווגן העולמית.  לא עוד תיאוריות שיווקיות ישנות נושנות, אוורור אסטרטגיות מהבוידם הנוסטלגי, חוויות לקוח מוכרות ומאפירות. פולקסווגן החלה בקמפיין סופר מהפכני לשינוי התנהגות צרכנים בכך שגרמה לפעילות שגרתית, בנאלית שלא עוררה חצי מחשבה שנייה, לפעילות כיפית, מעוררת חושים שהעלתה חיוך ספונטני ואת חוויות הצרכן בכ- 66% לשינו דפוסי התנהגותו. הבסיס לתיאוריה היצירתית הזו נעוץ בכמה גורמים:


    •  קהל הצרכנים משתעמם מהר. בעולם רווי, מלא, גדוש ועצום חוויות משתמשים ולקוחות, הגירויים הופכים נזילים ומתפוגגים מהר כלעומת שבאו.
    • שינוי הרגלי צריכה ודפוסי התנהגות הם מהדברים הקשים ביותר לנו כבני אנוש. נדרשות מספר רב של פעולות רב מערכתיות בכדי לגרום לכך.
    • מוטיבציה אישית וחברתית מגיעה מרצון חופשי, מבחירה. ככול שמכבש הלחצים השיווקי גבוה יותר אחוז האנטגוניזם בקרב קהלי היעד והצרכנים, עולה.
    • חוויות כיפיות, מעודדות, תומכות, מפרגנות מקשרות אצל קהלי היעד את המוצר/ המותג / החברה להרגשה הטובה שנוצרה, גם אם היא קצרת טווח, ה"זכרון הארוך" פועל ומפעיל הקשרים.

 ישנם הרבה מאוד תומכים לתיאוריית הכיף ואלו המעבירים ביקורות בטענה שכיף לא משווק טוב יותר, בטח לא מוכר, אלא גורם לבזבוז כספי המפרסם ומיותר ברמת ההתייחסות אליה כאסטרטגיה שיווקית אפקטיבית. משחר הימים,  Girls Just Want To Have Fun, כמילות השיר של סנדי לאופר האגדית, ולא רק בנות. כולנו מחפשים קצת יותר כיף, אקשן, אתגר, קושי, גירוי, מדרגה, רף, סעיף ובאופן כללי, להכניס מעט גיוון ועניין לחיים שבשגרה. עולם השיווק הוא אף דרשני ודורסני יותר. התחרות קשה, המתחרים נעשים מתוחכמים יותר, שיטות השיווק אפקטיביות יותר והחשיבה מחוץ לקופסה היא כורח והכרח מציאות.  פעילות יצירתית שיווקית היא לא נחלתם של בעלי המקצוע בלבד. אין צורך במשרד יח"צ בעל שם בינלאומי, משרד פרסום המייצג את מלח הארץ ובהחלט אין צורך בתקציבי ענק כתאגידים העורכים מלחמות גרילה שיווקיות. בעל / בעלת עסק, הנכם יכולים ליהנות בעצמכם מחוויית השיווק היצירתי ושימוש בתיאוריית הכיף, גם אם בממדיה והיקפיה המצומצמים. הדבר עדיין יהא רלוונטי, תקף, משתלם וחוויתי ללקוחות שלכם.  ערכו סקרים, בקשו חוות דעת מקהלי היעד והלקוחות שלכם, בקשו שישתפו אתכם בחוויית הרכישה והקניה אצלכם, כול זאת בעד הנחה / מוצר בהטבה משמעותית / מוצר במתנה.


    • קבעו מועד, חד פעמי או החוזר ונשנה, של ימי הגרלות, פעילויות אינטרנטיות שיעוררו עניין, מידע וטיפים שיתמקדו בנושאים המעניינים תוך הודעה מראש על ימי הפעילות, צרו מעין מסגרת מהנה שתגרום ללקוחות שלכם להיות מחויבים יותר.
    • לעסק שבאפשרותו לערוך מפגשים פרונטאליים, הרי זה משובח. מפגשים אלו יגרמו להיכרות והעמקת הקשרים עם קהלי היעד והלקוחות שלכם.
    • ערכו ימי מכירות שבועיות או חודשיות, וירטואליות או פרונטאליות, בהן תשיקו מוצר חדש, שירות מעניין, חבילה משתלמת וכיו"ב.
    • פעילויות קד"מ ממוקדות או כחלק מהשתתפות באירועים שונים. השתתפות בתערוכות / כנסים והזמנת הלקוחות שלכם בתמורה להטבה / קופון / מתנה.

    •   צרו שת"פ עם בעלי מקצוע בתחומים מקבילים או משלימים ואף עם המתחרים שלכם!!! בזבוז משאבים, אנרגיות, זמן וכסף על יצירה והעמקת התחרות מולם, ברוב המקרים תתגלה כפחות משתלמת ויותר מתסכלת. זה לא אומר שהעסק שלכם לא צריך ליצור בידול ואת מערך השיווק שלו העומד בפני עצמו, אך חשיבה על יצירת אירועים משותפים, כנסים, ימי עיון ומכירות, בניית תחום משותף חדש, מוצר /שירות בשת"פ וכדומה, יגרמו למינוף וחשיפה של כול הצדדים המעורבים, דבר שאולי לא הייתם משיגים במסגרת ה"עומד לבדו".

    • חדשו והתחדשו. עסק הקופא על שמריו, המשווק את עצמו בתחילת הדרך ועוצר, או הממשיך להשתמש בשיטות שיווק נושנות ולא מאתגרות, עשוי למצוא את עצמו בנסיגה. לקוחות אוהבים חידושים, המצאות, רעיונות, ריגושים.
    • צרו מערך שיווק רחב ידיים שיאפשר לקהלי היעד והלקוחות שלכם להשיג אתכם. אם זה דרך פלטפורמות ווביות, סלולריות, אפליקציות, נציג וירטואלי וכיו"ב. הלקוח מחפש את הדרך הזולה, הנוחה והמהירה ביותר ליצור עם בית העסק את הקשר הרצוי והדרוש לו. זו גם דרך ליצור חוויית משתמש / לקוח כיפית ומהנה.
    • אל תפחדו לחשוב "מחוץ לקופסה". גלגלו רעיונות בראשכם, שחקו עם המחשבות, "שנו עליהן" לילה או שניים. אם הן עדיין שם, זהו סימן להוציא דברים אל הפועל או לפחות להתייעץ ולשמוע חוות דעת בעניין.
    • היו חלק מנטוורקינג, קבוצות הפעילות בתחום שלכם, קבוצות שהוקמו למען שת"פ בתחומים מקבילים, שתפו מידע וידע, בקשו פידבקים הציעו והעלו רעיונות, סיעור מוחות הוא מרכיב קריטי ב"חשיבה מחוץ לקופסה".

 נכון או לא נכון, טוב או לא טוב, הם מונחים הכמעט ולא קיימים בעולם השיווק והקידום.  ישנן פעילויות הנושקות לתחומים אפורים, שיווק גרילה שלא תמיד מתקבל ומוסכם על כולם, שיטות מהפכניות שיגרמו להרמת גבה, אך גם להגדלת מחזורי המכירות, למי שבחרו ולקחו את הסיכון.  הנכם יודעים מה טוב ונכון לכם ולעסק שלכם.  הצעות לפעילויות שיווקיות אגרסיביות, סופר חדשניות ומהפכניות, כשהנכם עסק מסורתי ו"רגוע" הפונה לקהלי יעד ולקוחות מסורתיים, בעלי צרכים ודרישות קבועים, הן לא התשובה.  תיאוריית הכיף אינה חייבת להתפרש כהתחייבות להפעלות סופר אתגריות, רעיונות מטורפים, שבירת מוסכמות וכול שידענו והכרנו לפני.  המטרה העיקרית, היא להכניס קצת פלפל.  יש שיבחרו קמצוץ של פלפל שחור, יש את אלו שיוסיפו גם קורטוב אדום, ויש שיבחרו בתוספות הלבן, ירוק, צ'ילי וחצי כוס יין לבן.  המתכון הנכון הוא הטעים לכם, הערב לחיך האינדיבידואלי שלכם, לקהל הלקוחות אליו אתם פונים, ולאלו שהנכם כבר משרתים בנאמנות.  צרו לכם את תיאוריית הכיף הפרטית שלכם, המותאמת לעסק שלכם.  הלקוחות שלכם יודו, ייהנו ויחזרו שוב.      OctopuS. Web Marketing Services.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב