דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד בניה ירוקה הפכה לשיטת בנייה מבוקשת בעולם 

מאת    [ 08/10/2013 ]

מילים במאמר: 519   [ נצפה 2109 פעמים ]

מעמדה של בניה ירוקה בעולם

בשנים האחרונות, בניה ירוקה, זוכה לביקוש רב בקרב קבלנים המקימים בניינים בכל רחבי הארץ. אך לא רק בישראל, זוכה השיטה בביקוש רב, אלא גם במדינות רבות בעולם. במדינות רבות באירופה, ובארה"ב, מייחסים חשיבות רבה לשמירה על איכות הסביבה, ורואים בשיטת הבניה של בניה ירוקה, כלי חשוב לשמור על סביבה נקייה ואיכותית מרעלים ומפגעים נוספים שהם תוצאה מפליטת גזים של מכוניות ומבני תעשייה. במדינות שונות בעולם, נקבעו כלי מדידה ותקנים לבניה ירוקה המשמשים ככלי מרכזי לקידום התחום. כלי המדידה מקודמים מתוך כוונה ורצון לשנות את החוקים בשוק הבנייה ולהפוך אותו לשוק הפועל על פי עקרונות קיימים. לתקנים יש חשיבות רבה בקידום של התחום של בניה ירוקה. הם מאפשרים ליצור אמות מידה משותפות בין עקרונותיה השונים של הבנייה הירוקה.

יצירה של בידוד אקוסטי במבנה במסגרת של בניה ירוקה

במסגרת של בניה ירוקה יש התייחסות לשני סוגים של בידוד, בידוד אקוסטי ובידוד תרמי. יש להתייחס באופן שונה לשני סוגי הבידוד, גם מבחינת היעדים שלהם, וגם מבחינת ההשפעה שלהם על איכות המגורים במבנה שנבנה באמצעות בניה ירוקה. בידוד אקוסטי איכותי ישדרג את איכות החיים בין כותלי הבית, ימנע כניסה של רעשים חיצוניים או מדירות שכנות, וינטרל יצירה של רעשים הנוצרים בתוך חלל הבית. אם מטרתו המוצהרת של בידוד אקוסטי, היא לבודד מהמבנה רעשים המגיעים מבחוץ, וגם כאלה, הנוצרים בתוך המבנה, יעדיו של בידוד תרמי, רבים ורחבים יותר.

החשיבות של בידוד תרמי במסגרת של בניה ירוקה

תפקידו של בידוד תרמי איכותי, קשור להגדרה של מבנה כמבנה ידידותי לסביבה. כלומר, המבנה צריך לעמוד בדרישות התקן המגדיר מהו מבנה ירוק. איכות גבוהה של בידוד תרמי, יאפשר קבלה של דירוג גבוהה ועמידה בדרישות התקנים. מבנים חסכוניים באופן מיוחד בכל מה שנוגע לצריכת האנרגיה, זוכים לניקוד גבוה בדרישות של תקני הבנייה הירוקה בישראל, אשר תפקידם לזהות ולהגדיר מבנים שונים, כמבנים ירוקים. על מנת להגיע לבידוד תרמי יעיל, עושים שימוש בבניה ירוקה בחומרים כמו: איטונג, טיח תרמי, צמר זכוכית, צמר סלעים, פוליאוריתן מוקצף ופוליסטירן מוקצף (קל-קר). בידוד יעיל, נכון ואיכותי של מעטפת המבנה, הקירות, החלונות והגג,ייצור תנאים אופטימאליים לחיסכון באנרגיה לאחר סיום פרק האכלוס של המבנה. חיסכון בהוצאות חשמל, חשובה לא רק לניהול משק הבית הפרטי, אלא גם למשק הישראלי בכלל.

הקשר בין בריאות תקינה לבין בניה ירוקה

שיטת הבנייה של בניה ירוקה דואגת לא רק לאיכות הסביבה, אלא גם לבריאותם של הדיירים לאחר שהם עוברים לגור בבתיהם החדשים. אחד מהגורמים המשפיעים באופן משמעותי על הבריאות של דיירי המבנה, הם הרעלים הנפלטים מחומרי הבנייה שנעשה בהם שימוש בעת הבנייה, לחלל הפנימי של המבנים. תקן הבנייה של בניה ירוקה, מעודד ודוגל בשימוש של חומרים שידידותיים לסביבה, ואינם פולטים קרינה מסוכנת או תרכובות אורגניות מסוכנות. חומרי הגלם המשמשים את הבניה הירוקה, ידידותיים לאדם ואינם מסכנים או פוגעים בבריאותו. מבנים ירוקים מתאפיינים בתחלופת אוויר ירוקה ובאוורור איכותי המגיע ממספר כיוונים. הודות לתכנון מוקדם ומדוקדק של מיקום המבנה, דייריו זוכים לזרימת אוויר נעימה ביותר בקיץ, המאפשרת להם, לחסוך בהוצאות חשמל, במשך שעות ארוכות במהלך היום. אותו תכנון נוגע גם למיקום המבנה בנקודות המאפשרות כניסה של אור ושמש במשך רוב שעות היום, נתון שמסייע לדיירי הבית, לחסוך בהוצאות חשמל בכל מה שנוגע לתאורה וחימום בחורף.

צילה קלסנר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב