דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מי מפחד מהבלנדר? 

מאת    [ 07/10/2013 ]

מילים במאמר: 771   [ נצפה 3316 פעמים ]

אנשים רבים מפחדים משינויים בחיים שלהם, כך גם בכל מה שקשור לאביזרי עזר רבים במטבח. אני יודעת זאת כי גם אני הייתי כזאת. לפעמים הרתיעה משימוש בכלי עזר כמו בלנדר היא רגעית, ולפעמים לוקח חודשים להתגבר עליה. הבלנדר, לדוגמא, יכול לקצר הרבה מאוד תהליכים ואת זמן ההכנות במטבח בצורה משמעותית ביותר, ואף יכול במקרים רבים לעשות את רוב העבודה.

החוויה האישית 

ההבנה שאני צריכה בלנדר הגיעה אלי מייד כשהתקרבתי לשלב "מעבר לאוכל מוצק" לילדי הראשון. בלי ידע מקדים בנושא, עשיתי סקר שוק קצר ובחרתי דגם, שבזמנו נראה לי כחזק מספיק לעשות את העבודה. גם היה לי חשוב שלמוצר יהיו כמה שיותר יכולות ביצוע במטבח – סוג של "הכל במוצר אחד" (בלנדר, מעבד מזון, ריסוק קרח ועוד), כמובן מול מחיר סביר. לטוב ולרע, זה הבלנדר בו אני משתמשת עד היום. 

חלק מהמוצר היה בלנדר מוט. את רוב הרסקים לילדי עשיתי בעזרתו. חוץ מאוכל לתינוקות, לא עשיתי איתו כלום. אחרי סיום שלב הרסקים ומעבר לאוכל קצת יותר מוצק ללעיסה, הבלנדר שלי מצא פינה נוחה ושקטה באיזו מגירה במטבח ושכחתי ממנו קלות. החלקים ה"מופלאים" האחרים במוצר אפילו לא זכו להצצה מחוץ לקופסא.

התזכורת השנייה לקיומו של הבלנדר הגיע אחרי שהתחלתי להיחשף יותר ויותר לבריאות האוכל הטבעוני, ובמיוחד ל- Row Food (אוכל חי / נע). ראיתי המון סרטונים, קראתי המון כתבות וספרים בתחום, אבל הבלנדר נשאר במגירה. כדי לקדם את עצמי אפילו התחלתי להכניס לקניות השבועיות במשפחה את המצרכים למתכונים אותם אני "הולכת לעשות בעזרתו הפלאית של הבלנדר". ושוב הייתי מוצאת את עצמי בסוף השבוע עם 0 מתכונים חדשים שהכנתי ועם מספר פריטים במקרר אותם צריך לזרוק, כי הם כבר התקלקלו (לא חבל על הכסף?)...

הגיע השעה והוצאתי את ה"בלנדר מוט" וחלקיו האחרים ושמתי אותם על שולחן העבודה במטבח. הבלנדר הסתכל עלי, אני עליו. אבל גם עכשיו מצאתי כל הזמן "סיבות מוצדקות" ל"למה זה לא הזמן המתאים להפעילו" – הרי "אין לי את המרכיבים המיוחדים למתכון שבדיוק מצאתי! אני אחכה ליום הקניות הקרוב". יום הקניות הגיע, ורוב הפעמים לא הייתי זוכרת להכניס את המצרכים למתכון אותו רציתי לנסות, וככה הזמן עבר לו.

יום אחד הבנתי – אין ברירה, חייבים לקפוץ למים! אין מצרכים מתאימים - יש מצרכים, זה בכלל לא משנה. אני היום עושה משהו, גם אם זה יצא לא טוב! הסתכלתי במקרר, הוצאתי את כל מה שנראה לי מתאים להכניס לשייק ירוק, זרקתי לתוך מעבד המזון והפעלתי אותו.

התוצאות והמסקנות 

התוצאה שהתקבלה הייתה שייק בצבע ירוק-מוזר, ונראה קצת חשוד, אבל הטעם היה נחמד ובהחלט ראוי לשתייה :) החלטתי להתאמץ עוד קצת ולשפר את התוצר הסופי. אני אישית מאוד אוהבת מתוק. ישר הוצאתי את המרכיב הסודי למתיקות – את התמרים, הוספתי לתוך המסה הכוללת, והפעלתי שוב את המכשיר.

המסקנות האישיות: אני הייתי מאוד מרוצה מעצמי, השד כבר לא היה כזה מפחיד. בערב אמא שלי קפצה לבקר ומאוד אהבה את התוצר, שבינתיים טעמו עוד השתבח במקרר. בן זוגי טעם, חייך מרוצה ממני ואמר: יצא טעים, מאיפה לקחת את המתכון? את התשובה שלי אתן בטח מנחשות.

מאז הדברים זורמים הרבה יותר בקלות, אני ממשיכה להתנסות במתכונים שונים ומגוונים בעזרתו של הכלי הנוח, לגוון בתפריט המשפחתי ולחסוך הרבה מאוד כסף (במקום לקנות דברים מוכנים) וזמן יקר.

ההמלצות שלי לשיפור עבודה במטבח לאמא העסוקה 

והנה לכן מספר מסקנות אליהן הגעתי אחרי ההתנסות האישית, שיכולות מאוד להקל על חייכן במטבח:

1. יש מספר מאוד מועט של מכשירי מטבח שהם ממש חובה לניהול המטבח הבריא. איכותיים פחות או יותר, זולים או יקרים יותר – אולי פה זה נתון לבחירה אישית, אבל בכל מקרה הם חובה, והבלנדר הוא אחד מהם.

2. כלי המטבח שאת רוצה שיהיו בשימוש צריכים להיות מונחים תמיד במקום נוח לעבודה מיידית במטבח.

3. קודם כל התחילי להשתמש במה שכבר קיים אצלך במקרר בדרך קבע, במצרכים שאת רגילה לקנות בשוטף ללא חיפוש בחנויות מיוחדות. אני מבטיחה לך שהתוצאה תפתיע אותך לטובה. זה נחמד לחפש מתכונים באינטרנט או במקום אחר ולהתנסות במרכיבים חדשים, אבל השאירי זאת לשלב מתקדם יותר.

4. לא לפחד להיות יצירתית ולרוב אין צורך להיצמד בדיוק למתכון הספציפי. כמעט כל מתכון אפשר לשנות פה ושם, אם זה מהסיבה שחסר משהו בבית, כדי לשפר את בריאות המתכון, או סתם כי מרכיב מסוים לא אהוב במיוחד ע"י בני המשפחה או עושה רגישות לאחד הילדים.

5. אם את מתקשה בפעם הראשונה להתחיל בשימוש כלי מטבח כלשהו או בכלל להכין אוכל כזה או אחר, תתחילי ביחד עם מישהו שיכול לתת לך עזרה, תמיכה, הדרכה. לדוגמא תכיני בהתחלה עם אמא או סבתא שלך או עם חברה טובה. זה יעזור לך לעבור את המחסום הראשוני ולהתגבר על הפחד.

ואם היית סקרנית לדעת מה יצא לי מהפעם ההיא, תמצאי את התוצאה בלחיצה על הקישור כאן!  

בתאבון והרבה בריאות,
אירינה גלוזמן 

אירינה גלוזמן נטורופתית (ND) ומטפלת בפסיכותרפיה הוליסטית. מייסדת "בריאות בקלות" לאימון אמהות עסוקות לתזונה טבעית בכיף ובקלות באמצעות הכשרות מקוונות ותוכניות ליווי. קבלי מתנה: המדריף המקיף לתזונה טבעית לאמא העסוקה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב