דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כמה זמן לוקח להגיב למסע שיווק? 

מאת    [ 07/10/2013 ]

מילים במאמר: 492   [ נצפה 1615 פעמים ]

כמה זמן לוקח להגיב למסע שיווק?

לקוח שלי, בעלים של משרד אדריכלים, סיפר לי היום על עוד עסקה שנסגרה כתוצאה מקמפיין שיווק שבוצע בהתמדה על פני שישה חודשים.

מה שהוא סיפר לי מפתיע לעיתים קרובות גם בעלי עסקים ותיקים כשהם נתקלים בתופעה הזו.

הוא סיפר שנכנס לפגישה אצל  לקוח פוטנציאלי, וראה שם קלסר המונח על השולחן. ובתוך הקלסר.....ובכן מה שהוא ראה בהחלט הפתיע אותו.

אבל למזלו של הלקוח שלי, הכנתי אותו לכך מבעוד מועד.

הנה מה שהוא סיפר לי ועוד הסבר כיצד זה יכול להשפיע עליך ועל העסק שלך.

מתוך חוסר ידע וחוסר ניסיון בתחום השיווק, אפילו בעלי עסקים ותיקים עלולים להרגיש תחושת תבוסה לנוכח כישלון (לכאורה) לאחר הרצה של קמפיין שיווק.

פגשתי אפילו בעלי עסקים שמצאו סיבות "מוצדקות" מדוע "שיווק לא עובד" ובכך פטרו את עצמם מביצוע פעולות השיווק עצמן (ובאותה נשימה פטרו גם את העסק מהכנסות!!).

בתחום התקשורת אפשר להבחין בתופעה שנקראת שהיית תקשורת.

זה למעשה הזמן שלוקח לאדם להגיב בהיגיון לשאלה או תקשורת כלשהי שנמסרה לו.

שים לב - ציינתי להגיב בהיגיון.

לא משנה מה קורה בין הזמן של שאלת השאלה לבין המועד של המענה ההגיוני - כל פרק הזמן שעובר ביניהם נקרא שהיית תקשורת.

זה כמו לצחוק פתאום מבדיחה שסיפרו לך בשבוע שעבר.

לא משנה שמאז האדם הלך לקניות, נרדם, קם בבוקר, הלך לעבודה, חזר הביתה, אכל, ישן, ראה סרט וכו'. פרק הזמן מסיפור הבדיחה ועד שהשומע הבין אותה והגיב - נקרא שהיית תקשורת.

אז יש אנשים ששהיית התקשורת שלהם היא קצרה- עונים ומגיבים מייד עם קבלת התקשורת, ויש כאלה שלוקח להם כמה דקות. ויש כאלה שלוקח להם חודשים.....או אפילו שנים במקרים מסויימים.

כחלק מהעבודה עם אותו לקוח שלי, תכננו פעילות שיווקית שנמשכה על פני תקופה של שישה חודשים. בתחילת התקופה, הגדרנו קבוצה מסויימת של לקוחות פוטנציאלים וערכנו מספר פריטים לשלוח להם. מנהלת המשרד קיבלת לידיה תוכנית פעולה ועבדה לפיה.

הלקוח סיפר לי שלפני מספר ימים, הגיע טלפון למשרדו של מתעניין ונקבעה פגישה.

כאשר הלקוח שלי נכנס לפגישה במשרדו של הלקוח הפוטנציאלי - הוא ראה בתוך קלסר, מונח אותו פריט קידום - דף שדרכו פנינו לאותה קבוצת לקוחות פוטנצאילים.

אותו לקוח פוטנציאלי קיבל את פריט הקידום לידיו, ועברו כמעט שישה חודשים, עד שהחליט להרים את הטלפון ופשוט לבקש להיפגש.

המקרה הזה מחזק את הנתון שכדי שקידום יצליח - חייבים להתמיד בו.

דרך אגב, מאז הפעם הראשונה, אותו לקוח פוטנציאלי קיבל שוב ושוב עוד שלוש פניות עד שהגיב. זו הייתה שהייתה תקשורת שלו - שישה חודשים.

לכן, אם שלחת פריטי קידום ולא קיבלת תגובה בטווח מיידי סביר, בהחלט יש לבדוק את יעילות הנוסח ופריט הקידום. אך מעבר לזה, צריך לקחת בחשבון שהפעילות הזו של קידום דומה להפצה של זרעים בשדה פתוח. אתה מפזר זרעים - ולעיתים אינך יודע כמה זמן יעבור עד שהזרע יתפוס ויצמח.

בהצלחה בקידום העסק שלך!

אשמח לשמוע תוצאות מיישום,

עפר פלאוט

אקספדיטור מאיץ עסקים בע"מ.

 

 

עפר פלאוט הוא המנכ"ל והבעלים של אקספדיטור מאיץ עסקים בע"מ. אנו מתמחים בהכשרת מנהלים ובליווי עסקי. אנו שמים דגש על הגברת היכולת ורמת הגרימה של המנהל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב