דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להוציא לאור את ההצלחה שלך (ב') 

מאת    [ 06/10/2013 ]

מילים במאמר: 1144   [ נצפה 2014 פעמים ]

בחלקו הקודם של המאמר נגענו בכך שתפיסת עולם שאינה מתאימה, חוסר אמונה בעצמך, מיקוד מעורפל, סביבה מחלישה ואומץ, הם חלק מהסיבות המרכזיות החוסמות אותך מלהצליח.

תמיד שואלים אותי מהי "הצלחה"? היום ניתן לקבל תשובות אלו או אחרות ב"גוגל", אולם הצלחה בעיני היא יעד או מטרה שהצבת לעצמך ובעקבות פעולות ומאמץ שהשקעת הצלחת להגיע ליעד זה.

כלומר, אם היום זורחת השמש, זו לא הצלחה, אם מלאת לוטו זו לא הצלחה, ואם עברת דירה זו הצלחה רק אם היה זה היעד שלך והבחירה הייתה שלך ולא נאלצת לעזוב מקום אחר בלית ברירה.

מהות ההצלחה אם כך היא עשייה מסויימת, או סדרת פעולות ש... מצליחה.

לכן, במהות, מה שמונע אות הצלחתך זה חוסר עשייה.

יתכן וברגע זה מתעורר בך רגש של כעס על המשפט האחרון, אלא שטענותיי אינן כלפי העשייה שלך אלא נובעות מהניסיון לברר מה חוסם אותך.

 

חסם ראשון – חיים על תנאי

אני בטוח שכבר השתמשת בעבר במשפט כמו זה: "אם יהיה לי יותר כסף, אז אוכל לקנות לי רכב חדש ואז אהיה מאושר".

כלומר, המחסום במשאבים הוא זה שגורם לך לא להיות מאושר, ואם יגיע האושר, זה יקרה רק אחרי שתשיג משהו חיצוני.

בבחינה עמוקה יותר של המשפט שהצגתי, ברור ש"יהיה לי כסף" לא יכול להגיע משום מקום, ולכם נדרשת עשייה לפני שיהיה המשאב הכלכלי.

"אם אעבוד קשה, אז יהיה לי כסף ואז אהיה מאושר".

באמת?!?!?! זה באמת קרה לך? שעבדת קשה וקיבלת יותר כסף והתמלאת באושר בל יתואר?

אי אפשר לבנות חיים על סמך דברים שבכלל לא בטוח שיקרו לך. לא הרכב, או הכסף יעשו לך את זה!

מה שיעשה אותך מאושר זה... הפנימיות שלך. התלות בגורמים חיצוניים כדי לקבל אושר, או אהבה, או הערכה מציבות אותך כקורבן בחיים הללו.

נדבך חשוב באימונים האישיים בהן אני מלווה אנשים, הוא לגלות את היכולות, הכוחות והמתנות הייחודיות של כל אדם כמקור ראשוני לבניית האושר הפנימי ללא תלות בגורמים או בתוצאות החיצוניות.

החברה מודדת אותך מבחוץ במידות של כסף, יוקרה, תארים, הישגים וכדומה, אולם סרגל המידה הזה אינו יכול למדוד אותך, את האדם שבך, העוצמה שלך, הכוחות שבך, את האהבה שבך ואת האור שבך. אלו המתנות שלך שאותן צריך להוציא לאור.

למרבה הפלא, ההתייחסות שלנו לעצמנו, היא זו שמאפשרת לנו להבעיר את האש מתחת לפעולות שלנו, ההופכות בעקבות זאת להיות עוצמתיות יותר ומוצלחות יותר, ומכאן הדרך להצלחה גדולה היא פשוטה יותר.

מהן העוצמות שלך? מהן החוזקות שלך? מה מהדברים שעשית או השגת נחשב בעינך הצלחה? מה

זה אומר עליך?

 

חסם שני – פחד

פחד? מי מפחד?

האמת – כולנו. פחד זו תגובה טבעית שלנו מהלא נודע, מאיך שאנו מפרשים את מה שיכול לקרות "אם"... פחד הוא מנגנון הגנה נפלא המאותת לנו בכל מקרה של סכנה, אך אם לא נדע לשלוט בו, סופנו להיזהר כל כך, עד שנשאר קפואים במקום אחד מבלי יכולת תזוזה.

לפעמים מכנים את הפחד הזה בשם "חוסר ביטחון עצמי". פחד מכל סוג משתק. פחד מכישלון בודק מה יקרה אם מה שאנו עומדים לעשות לא יצליח? מה יגידו? מה יחשבו עלי? פחד מהצלחה בודק מה עוד יבקשו ממני אם אצליח? מה זה ידרוש ממני ומה יקרה אם לא אעמוד בדרישות החדשות? פחד משינוי בודק מה יקרה אם אגיע למקום שלא אדע מה לעשות בו? מה יחשבו עלי? מה אני אחשוב על עצמי? אזור נוחות הינו גם כן פחד משינוי. אזור הנוחות הוא אף פעם לא נוח באמת, זה אזור של קיטורים ומדידה של אחרים יחסית אלי.

לא אאריך ברשימת הפחדים. רק לעדכן אותך שברגע זה אף אחד לא ממש חושב עליך, על התנהגותך, או מה לומר לך. למעשה, אם אנשים היו יודעים כמה אחרים לא חושבים עליהם, הם לא היו מפחדים מכך.

לפחד יש לומר בשיחה ישירה: "שמע חבוב, תודה על העצות. יש לי כמה משימות לעשות, ואם תהיה כאן כשאסיים, נדבר שוב".

הסביבה שלנו לא תמיד תומכת או פועלת לפי קו החשיבה שלנו. עליך לזכור שגם לסובבים אותך יש פחדים, זה טבעי, אולם לפחדים שלהם אין שום קשר אליך, למעשים שלך או להצלחות שלך. הם לפעמים יגידו לך מה בלתי אפשרי בעבורך, רק משום שזה בלתי אפשרי בעבורם. יש לך חלום? יש לך רצון להשיג או לממש משהו? השער פתוח עבורך!

 

חסם שלישי – הרגלים

כדי שלא נעסיק את עצמנו יתר על המידה יצרנו לעצמנו אוסף של הרגלים. כשיש מצב מסויים, ישר נכנסת פעולה או תגובה אוטומטית. מיד עם ההתעוררות, מפעילים את האוטומט של היגיינת הפה. מיד כשנכנסים לרכב –מפעילים את האוטומט של חגירת חגורת הבטיחות. הפעולות האוטומטיות הללו מקלות על התנהלותינו במצבים רבים ביום יום. עם זאת, יש לנו נטייה להשתמש בהרגלים כדי להתייחס לאנשים אחרים, להימנע או לעשות פעולות בצורה מסוימת. ודווקא בכך טמונה סכנה למימוש הרצונות שלך. הרגלים כאלו יכולים להיות לך לרועץ.

אם ההרגל הראשוני שלך הוא לדחות פעולות, או להימנע מדברים חדשים, או ממחוייבות, ממש לא חשובות הסיבות לכך. סביר להניח שהרגלים אלו הנם גורם מהותי שמונעים ממך לפעול בתנופה ולממש הן את היכולות שלך והן להגיע לתוצאות רצויות.

מאחר ולא ניתן לפתוח את "ספר ההוראות שלנו" ולהשיג את הרשימה של מה שפועל אצלנו לרעתנו, הרי שעליך מוטלת החובה להוביל תהליך הפוך. ליצור בעצמך את ההרגלים הטובים.

אם חשוב לך למשל, להשיג לעצמך תוצאה של בריאות הגוף, הרי ש – 10-15 דקות של יוגה מידי יום עם ההשכמה, יכולות לחולל בגופך שינוי שכזה. אך אם יש לך הרגל של דחייה, הרגל של התעוררות איטית, הרגל של הימנעות מקושי גופני, הרגל של בריחה ממחוייבות, ברור לך וברור לכל מי שסובב אותך שאין לך סיכוי בדרך זו להגשים את מטרתך.

אוג מנדינו, מחבר הספר "הסוד הגדול ביותר בעולם" (לא תורגם לעברית), כתב בספרו ש"ההבדל בין אנשים שהצליחו לאלו שלא הצליחו טמון בהרגליהם. הרגלים טובים הם המפתח לכל ההצלחות, הרגלים רעים הם הדך לכישלון. לכן, הכלל הראשון שאציית לו, ואשר מקדים את כל האחרים הוא: אצור הרגלים טובים ואהיה עבד להם".

אני מזמין אותך ליצור לעצמך סדרת פעולות יומית (אחרת לא ייווצר הרגל), שההתחייבות שלך לבצען תהייה גדולה, ולבצע את הפעולות הללו, יום יום, תמיד, בכל מצב, גם אם גשום וגם אם חמסין, גם אם ישנת פחות או ישנת יותר מדי. פשוט – יום יום.

בתוך חודש או חודשים, הפעולות היומיות תהפוכנה להרגל קבועה. אם זה הרגל שמשרת את המטרה שלך, הרי שניתן יהיה לראות שינוי במידת התקרבותך ליעדים שלך די מהר.

מעבר לכך, עצם ההתמדה תגדיל את הביטחון העצמי שלך, כך גם יהיה לך קל לראות שהיכולות שלך חזקות מהפחדים שלך, היקיצה שלך בבוקר תהיה מתוך המקום של העוצמה שבך ובצורה זו תם עניין ההתעסקות בחסמי הצלחה!

עליך לפעול מתוך המקום שהכל אפשרי. מתוך היכרות עם המסע של אלפי אנשים, אני יכול לומר שלא קיים אדם שלא יכול ליצור לעצמו את התוצאות שהוא חפץ בהן. לכל אחד יהיה מסע אחר, זמן אחר, אתגרים אחרים, אך המשותף לכולם הוא האין דבר העומד בפני הרצון.

 

לסיום מאמר זה, אני רוצה להזמין אותך לבחור. במילה בחירה מגולמת גם החלטה וגם עשייה.

תהיה זו הבחירה להוביל את חייך!

 

 

עוזי טל פלד

עוזי טל פלד
הבחירה להוביל
כלים והנעה למנהיגות עצמית




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב