דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התייחסות החוק לנהג צעיר במקרה של נהיגה בשכרות 

מאת    [ 05/10/2013 ]

מילים במאמר: 330   [ נצפה 3488 פעמים ]

המחוקק, הנוקט בכל מקרה גישה מחמירה בעניין הנהיגה בשכרות, מחמיר אף יותר עם נהגים צעירים, עד גיל 24, הנוהגים בגילופין. חוק שאושר בכנסת בשנת 2010 מפחית משמעותית את רף כמות האלכוהול המותר. החוק הזה, אגב, מתייחס לנהגים צעירים ולנהגים מקצועיים.

ההחמרה היא לא בענישה אלא, כאמור, בכמות האלכוהול המותר לצריכה לפני נהיגה. אצל נהג מעל גיל 24 מותר ריכוז אלכוהול של 240 מיקרוגרם בליטר אוויר נשוף. סף בדיקת הינשוף המותר אצל נהג צעיר (או נהג מקצועי) הוא עד 50 מיקרוגרם בליטר אוויר. מאחר שפסיקה תקדימית אפשרה "מרחב טעות" של הינשוף וקבעה שנהיגה בשכרות תיאכף מריכוז של 290 מיקרוגרם לליטר ומעלה, הפער בפועל בין המותר לנהג צעיר לנהג שאינו צעיר, גדול אף יותר.

בבדיקת דם "מקצץ" החוק 40 מיליגרם של אלכוהול ב- 100 מיליליטר דם, במקרה של נהג צעיר, ומאפשר עד 10 מיליגרם במאה מיליליטר דם. זאת לעומת 50 מיליגרם ל-100 מיליליטר המותרים לנהגים אחרים לפני שיחשבו נוהגים בשכרות.

המשמעות היא שבמקרה של הנהגים עליהם חל החוק, די בצריכה נמוכה מאוד של אלכוהול כדי להפר את חוק הנהיגה בשכרות. התפיסה מאחורי החקיקה היא למגר את הקונספט של שתיית אלכוהול לפני נהיגה. יוזם החוק, ח"כ חמד עמאר, אמר בזמנו, לאחר האישור בקריאה השלישית, כי הוא פועל בהדרגה, וכי יפעל בהמשך להפחית את כמות האלכוהול המותרת לכל נהג. הרמה המזערית המותרת, באה, מחד, למנוע כל צריכה של משקאות משכרים לפני נהיגה, אך, מאידך, נועדה למנוע האשמת שווא, שכן אלכוהול נמצא לעיתים במאכלים שונים ובתרופות.

לטענת ח"כ עמאר, השינויים העיתיים ברף המותר, לצד פסיקות כמו זו שהעלתה בפועל את הרף, באופן שלוקח בחשבון מרחב טעות של המכשור, כל אלה מעבירים שדר שמותר לנהג לצרוך אלכוהול, גם אם במידה מוגבלת. ואילו חבר הכנסת ביקש להעביר מסר חד וברור נגד כל שילוב של נהיגה ושתייה!

גם טרם החקיקה הספציפית הזאת, החוק לא גילה גמישות כלפי נהגים שיכורים. מערכת המשפט יישרה גם היא קו עם מגמה זו. היוזמה האמורה אף מחמירה את הקו הנוקשה הקיים. ימים יגידו אם אכן תהיה חקיקת המשך.

גל אביהוד - עו"ד תעבורה. שימשה בעבר תובעת תעבורה במשטרה, וכשפרשה - שותפה בכירה במשרד מהמובילים בירושלים. כיום - הבעלים של משרד באשדוד, המטפל בתיקי תעבורה ותאונות דרכים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב