דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בואו נדבר על זה 

מאת    [ 03/10/2013 ]

מילים במאמר: 1110   [ נצפה 3143 פעמים ]

בואו נדבר על זה, אמרתי לעצמי ואולי גם לברליוז, ובלי לצפות למענה התחלתי בשטף של אמירות שאתם יכולים לקרוא למטה.

נכון, הנושא המרכזי של הדיבור שלנו יהיה גם הפעם היפותטי, אולם אין בכך כדי לפגוע במשקלו של המסר. שיתכנותו יקבע בעתיד הנראה לעיין ובעיקרו לא על ידנו.

מה שחשוב בעיקר, זה המסר ולא זהותם של הדוברים, אשר לאמיתו של דבר יכולים להיות כל אחד בעצם. 

האמירה הזאת היא סוג של מרשל מק לוהן לעניים, בעיקר בתקופה שאמירותיו מתמוססת, כמו גם הרבה מאוד מרכיבים שהיו חשובים בחיי היום יום שלנו, שהופכים לכלום או מתרוקנים מתוכנן, אחרי שמשמעותן אבדה בשל העדר עניין ציבורי גורף של קהילייה שעוברת אבולוציה, (שמא דגנרציה) מועצת.

 

***

Americans shut down America, זועקת המציאות שחזקה מכל היפותזה.

אמריקה מפסידה בכל יום של סגר אדמיניסטרטיבי עשרות מיליארדים שאין לה. אמריקה כיבתה את עצמה לדעת, כי כמה אנשים שיש להם אג'נדה שבינה ובין המציאות אין חיבור אפילו בעלמה, אומרים לעצמם, על הבאב אללה אמריקה, הגיע זמנו של הכושי ללכת הביתה.

אמריקה הורידה את השלטר כי

היא שבויה בידי מיעוט קשה עורף ואדום צוואר, נטול פרגמטיזם ונעדר אחריות לאומית או הגיון שצריך להיות בבסיסה כדי שבני אדם יאחזו בה, ואם לא ישחררו את אחיזתם בה, במירב בעוד כעשרה ימים, הכלכלה העולמית תלך פייפן גם כך וגם ככה.

 

המגמה הזאת כוללת גם את החזקה בכלכלות הגלובוס, זו של שטייניץ, לפיד ושל נתניהו וגם קמעה את החברים של תשובה ואת תשובה, אבל להם זה הכי פחות משנה, הם הרי גלובליים וממילא עשויים חרא, ולחרא יש סגולות של חרא, הוא תמיד, תמיד יצוף למעלה.

 

***

 

ובמה עוסק העם הנבחר על סיפה של קטסטרופה, שמא אולי אפוקליפסה, כזאת שלכול האנושות המקרטעת גם ככה, יהיה מאוד קשה להתאושש ממנה.

בעיתוניו הוא עדיין מנתח את נאומו הטרחני של ראש ממשלה רדוף מחשבות שווא, או חזון לפיו באיומים, גם אם אלה של פשפש במדרג הגלובלי, אפשר לשנות מהלכי טבע.

הם מאזכרים תקופה של ליקוי מאורות, בה הנהגה קהויה כמעט עלתה בחיי המדינה. שעה שבה אותה הנהגה דסקסה שימוש בנשק גרעיני כדי להציל את האומה, אולם האומה, שהייתה בעת ההיא מאוד שונה, הצילה את עצמה, כי לאומה שאין לה את עצמה, אין הצדקה יותר לקיומה.

היה זה בית המשפט העליון של אותה אומה, שהחליט אתמול בהרכב של שלושה, כי לא הוכח במקום הזה קיומה של אומה, אותה האומה שב – 1973, הצילה את עצמה, למרות ממשלתה ובניגוד גמור להתנהלותם של מנהיגיה.

 

 

***

 

וצודקים, אלה לבושי הגלימה, אמנם בישראל אין אומה, אין לאום, יש רק עמך והזיקה המשותפת היחידה בתוכם לכאורה, היא יהדותם, וזו הרי בקושי הלך הרוח שאותה, כן בדיוק אותה, ניסו העותרים לדחות מעליהם, לשווא.

 

***

 

לא העמקתי בנימוקי בעלי הגלימה השחורה בטירתם המרשימה בגבעת רם למעלה, אולם בעיני, עיניו של הדיוט, אין בהיסטוריה אח ודוגמא לדת שאוחזת בטריטוריה. הסידור בדרך כלל הפוך, אלה שאוחזין בטריטוריה, ממציאים או מאמצים דת שהולמת אותה.

והניסיון ההיסטורי קובע, כי אלה שאוחזים בדת היהודית לא ממש מצליחים לאחוז בטריטוריה, או לפחות לא מסוגלים לעשות זאת בהתמדה הדרושה.

יוצא איפה, שבית המשפט העליון ממחיש את רוח התקופה ונותן גושפנקה למחיקת הערך היחיד שיכול להפוך את החלום הציוני לבר ביצוע. את הישראליות שלי ושלך.

צודקים בעלי הגלימה מן הטירה למעלה, הם רק מנסחים במילים רבות משמעות והילה את המציאות שלנו הפחות מאירה.

הטריטוריה הישראלית היא הטריטוריה היחידה בעולם שאינה נסמכת על הכרה גלובלית ועל חוקיה של הקהילה הבין לאומית, אלא על הדת היהודית שמפורשת כאילו הקולוניאליזם הוא עיקרה.

כי זו בדיוק פרשנותם של המתנחלים לכתובים ולנלווים, מימים ימימה.

שני אלפי שנות גלות ועוד כמה מאות קודם לה, לימדו את האוחזין בדת היהודית הלכות כתיבה סתומה ופרשנות חופשית על הטקסט שנכתב על ידה.

מדי דור קמים מפרשים שמפרשים את הטקסט על פי הטרנד ואו האידאולוגיה שהכי מתאים לה.

היהודים, או אלה שמתעקשים להציב את יהדותם לפני ישראליותם, נחלקים לשתי קבוצות. האחת מתמקדת בפרוש הטקסט לקבילת המאמינים ב"כלשונה", בעת שכלשונה היא כולה אסוציאציות חופשיות של רב או רבניה החשובים של הקהילייה.

זו היהדות האורתודוקסית שמייצרת בורים ועמי ארצות שחייהם בעיני הממסד הרבני כמו גם החילוני, אינם שווים פרוטה. (תודה יאיר לפיד, על זה, או לפחות על מתן הגושפנקא הממסדית לעניין הזה).

הקבוצה השנייה, המתנחלים, שנחזים כיהודים דתיים, אולם מזייפים על ימין ושמאל בקיום מצוותיה של היהדות, בעת שהציווי היחיד שנחשב בעינם הוא הציווי המדומיין שיש אלוהים והוא ציווה להם ולדומים להם טריטוריה, הרבה מאוד טריטוריה.

בעניין הזה הם דומים, שמא זהים, לג'יהדיסטים באיסלאם, (ועוד כמה, כמו אנשי מסיבת התה באמריקה), שם הם לוקחים את המסר של נביאם לכיוון של לוחמה בלתי מתפשרת בכל מי שאינו שייך לאיסלאם.

 

 

***

 

http://link.brightcove.com/services/player/bcpid2317587831001?bckey=AQ~~,AAABaSVvvhE~,kYID6H47O2tphaa3TPQtwlRBQl0o_xLt&bclid=0&bctid=2693365413001

(לצערי לא הצלחתי להתמיע את דבריו של הרב, שווה אם זאת לפתוח בחלון נפרד ולהקשיב לו).

הרב דב הלברטל, הוא יהודי אורתודוקסי נבון שמצליח להתחזות לאדם שיש לו ציווי מוסרי קוסמופוליטי ואפילו הגיון.

ראיתיו מתבטא בכל מיני פורומים ובכל מיני נושאים, בהן, למרות מורכבותם הוא מצליח לשמור על האורתודוקסיות שלו ועל גבולות ההיגיון.

איני מכיר רבים שמסוגלים לתמרן בצורה כזאת בין שתי העולמות.

במונולוג שהבאתי כאן, מול נציגה מתלהמת של המתנחלים, הוא מסיר את הכפפות ואומר את כל מה שכל ישראלי שפוי צריך להגיד ולא מאתמול.

"המתנחלים הם סכנה קיומית למדינת ישראל... מעולם לא היה ציבור קטן יחסית שסיכן בממדים כל כך גדולים את קיומו של הקולקטיב היהודי כולו...המתנחלים רק מתחזים כדתיים ומנצלים את הדת כקרדום לחפור בו...המפעל של המתנחלים לא רק מסבך את מדינת ישראל עם העולם כולו, אלא משמש כתמונה היחידה של ישראל בעיני העולם כולו... במפעל הזה השקיעה המדינה יותר כסף מאשר בכל מיזם ממשלתי אחר מעת קיומה ועד היום."

 

***

 

מה שהיה הוא שיהיה, ומה שנעשה הוא שיעשה, ואין כל חדש תחת השמש (קוהלת א' 9).

המשפט הזה שחוק ברוב הרפליקות ודברי ההערכה שהוצמדו לו.

אני, ההדיוט, רוצה לחדש לכם, הוא אינו נכון.

הוא לא רק אינו נכון, אלא המציאות מדי יום מציבה בפנינו אין סוף אתגרים שלא היו באף אחד מן האתמול.

כך, מדענים יכולים להגיד בוודאות של כמעט מאה אחוז, שנזקי הטבע שגרמה האנושות בלתי הפיכים ומקרבים את קצו של הגלובוס, ועדיין יהיו קבוצות דומיננטיות בקרבנו, שיגידו להד"ם, תפסיקו לבלבל לנו את הביצים, מה שהיה הוא שיהיה וזהו.

בין 4 הדרישות שהציגו אנשי מסיבת התה לאובמה, הייתה גם הדרישה להפסיק כל רגולציה שממתנת את פעילותן של התאגידים האמריקאים בעולם בטענות מבוססות על שמירת הגלובוס ואקולוגיה.

אנשי מסיבת התה, קבוצה זניחה ומטומטמת שעקרה בורים מרצועת התנ"ך של אדומי הצוואר בארצות הברית השביתה את אמריקה ומחזיקה את נשיאה בביצים.

אם הם יצליחו, שמונה מיליארד בני אדם יסבלו והם יכולים לעשות זאת.

זה ברמה הגלובלית.

אנשי ה"מה שהיה הוא שיהיה" בקרבנו חושבים בדיוק כמוהם.

אם הם יצליחו, כלומר לא נזרוק לכל הרוחות את המתנחלים ונסגור את המפעל שלהם כמו שסגרנו את פולגת בקריית גת או את אתא בקרית אתה, אנחנו נחדל להתקיים.

אנשי מסיבת התה והמתנחלים הם כמו חיידק טורף.

בעת שנבין זאת, כולנו, הישראלים והאמריקאים, העולם יהפוך למקום הרבה יותר מאיר ומסביר פנים.

הרב הלברטל צודק.

נתניהו טועה.  

כותב, מבקר ומייחל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב