דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אחוזי נכות 

מאת    [ 02/10/2013 ]

מילים במאמר: 568   [ נצפה 4056 פעמים ]

אחוזי נכות ניתנים לנכים לאחר שהם עומדים , ומופיעים לבדיקה בפני וועדה רפואית באגף השיקום במשרד הביטחון. הוועדה הרפואית אשר דנה במצבו של הנכה , קובעת לו בסוף דיוניה בהתאם לפגימה ממנה הוא סובל אחוזי נכות אשר משקפים את נכותו.

ספר אחוזי נכות

ספר אחוזי הנכות מפרט בתוכו את כל הפגימות הקיימות , לצידן מופיעים אחוזי נכות אשר מוענקים לכל פגימה  ופגימה בנפרד. מקום בו לא מצוינת פגימה מסוימת עושה הוועדה שימוש בסמכותה לפי סעיף 11 לתקנות הנכים מבחנים לקביעת דרגת נכות וקובעת לאותו נכה סעיף מותאם , אשר משקף במידה מסוימת של קירבה את המגבלות מהן סובל הנפגע. השימוש בסעיף מותאם נעשה רק במקרים בהם לא קיים סעיף אשר משקף את מצבו של הנפגע.

ישנם נפגעים אשר מוכרים על ידי קצין התגמולים שלא בגין גרימה אלה בגין החמרה , במצב זה בו מוכרים הנכים במצב של החמרה כל אחוז נכות אשר ניתן לנכה על ידי הוועדה הרפואית נחתך בהתאם לשיעור ההחמרה אשר נקבע על ידי המומחה של  קצין התגמולים , לאמור מקום בו המומחה מטעם  קצין התגמולים קבע לנכה שעור של החמרה על חשבון השרות בשווי של מחצית, אזי כל אחוז נכות כוללת שיקבל הנכה יחתך בכדי מחצית. הדבר כמובן משפיע בצורה מכרעת עד קשה ביותר על זכויותיו של הנכה אשר מגיעות לו ממשרד הביטחון.

מצב של החמרה ודיון לפי תקנה 9 

מצב של החמרה משפיע בצורה די ניכרת על אחוזי הנכות של הנפגע מקום בו הוועדה הרפואית דנה בדיון לפי תקנה 9 לתקנות הנכים מבחינים לקביעת דרגת נכות , שכן במצב בו הנכות המוכרת מוכרת כגרימה , גם הנכות המוסבת תהיה מוכרת בשיעור של גרימה , ברם מקום בו הנכות המוכרת , הנה נכות אשר מכורת כהחמרה גם הנכות המוסבת תהיה מוכרת באותו שעור של החמרת מצב , דבר זה שוב משפיע קודם כל על אחוזי הנכות של הנפגע , וכן על הזכויות של הנפגע שהן כאמור נגזרת של אחוזי הנכות.

חוות דעת רפואית 

נפגעים כמו גם עורכי דין סוברים בטעות כי מקום בו מובאת חוות דעת של מומחה אשר בה ממליץ המומחה על אחוזי נכות , יש ואפשר והוועדה הרפואית אשר דנה בעניינו של הנכה , תאמץ את המלצת המומחה הרפואי אשר נתן לנפגע את חוות הדעת בה הומלצו כאמור אחוזי הנכות. הניסיון מלמד כי אין בידי חוות הדעת כדי לסייע לנפגע כזה או אחר בצורה ממשית , שכן נדיר שוועדה רפואית מאמצת את מסקנות חוות הדעת ועל מנת שכל המסקנות של חוות הדעת  הרפואית מטעם הנכה יאומצו ,  זו צריכה להיות חוות דעת מאוד מיוחדת ונכונה , על מנת שהוועדה תראה אותה עיין בעין  יחד עם המומחה.

הופעת עורך דין בוועדה רפואית

מקום בו מופיע עורך דין מהתחום של נכי צה"ל אשר בקי בייצוג נכי צה"ל בוועדות רפואיות ,  הופעתו בפני הוועדה יכולה לעזור לנפגע לקבל יותר אחוזי נכות על ידי הוועדה הרפואית , זאת משום שעורך דין מומחה יודע לבנות את הטיעונים אשר יביאו את הוועדה עד כדי מסקנה כי יש לתת לנפגע אחוזי נכות מסוימים , וזאת לצד העובדה כי עורך דין יכול וצריך להכין את הנפגע לדיון ובדיקה בפני הוועדה הרפואית .

אחוזי נכות זמניים

לעיתים וועדה רפואית מעניקה לנכה אחוזי נכות זמניים , וזאת בין השאר מאחר והיא סבורה כי מצבו של הנפגע ישתפר , במצב שכזה הוועדה נותנת לנפגע אחוזי נכות זמניים תוך שהיא מצפה כי מצבו של הנפגע ישתפר ברם אין מקום להמשיך במצב של אחוזי זמניים מעבר לתקופה סבירה , לאחריה יש מקום לתת לנפגע אחוזי נכות קבועים בין השאר על מנת לא לפגוע בזכויותיו שהן נגזרת של אחוזי נכות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב